Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    58
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    4 keer in 3 posts

    Problemen met surfen bij netwerk

    Hoi,

    Is er iemand die een idee heeft wat er fout kan zijn.
    Ik heb een netwerk proberen te maken. De ene pc heeft windows xp, de andere windows ME. Op beiden is er een verbinding met internet via een netgear-usbstick. Toch kan ik op de pc met windows ME niet surfen. Ik krijg wel de melding dat er een connectie is met internet, maar bij het openen van internet explorer krijg ik de melding dat de opgegeven pagina niet kan worden gevonden, bij de andere pc heb ik helemaal geen problemen. Tijdens de installatie van de eerste pc heb ik wel een beveiliging aangebracht en die key heb ik ook ingegeven op de tweede pc. Heeft dit iets te maken met instellingen die nog moeten gebeuren? Het gaat over een adsl-verbinding van Belgacom en een B-boxmodem.

    Alvast bedankt

  2. #2
    Geek   Kokki's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    2.434
    Bedankjes
    159
    Bedankt
    683 keer in 607 posts
    Heb je met die ME-pc al draadloos kunnen surfen?
    In ME zit standaard geen ondersteuning voor Wifi, je zal dus de tools van netgear moeten gebruiken.
    Haal die key er eens uit en probeer dan eens of je kan surfen.
    Windows Me, Windows 98, and Windows NT 4.0 Support

    Q. What wireless support is built into Windows Me, Windows 98, and Windows NT 4.0?
    A.There is no built-in wireless LAN support in Windows Me, Windows 98, or Windows NT 4.0. Wireless network adapter manufacturers must supply all wireless and authentication functionality for these versions of Windows.
    To configure a wireless client computer running Windows Me, Windows 98, or Windows NT 4.0, you must use the wireless configuration tool provided by your wireless network adapter manufacturer. Please see the instructions for the wireless configuration tool to configure 802.11 and 802.1X authentication settings.
    http://www.microsoft.com/technet/net...faq.mspx#E3BAE

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    58
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    4 keer in 3 posts
    Hey, ik begrijp niet echt wat je bedoelt... De cd die bij de netgear-stick hoorde heb ik geinstalleerd. Moet ik dan nog iets extra installeren van netgear? Alvast bedankt

  4. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    - Beide pc's hebben een netgear usbstick en werken draadloos naar een draadloze router?
    - Op beide pc's heb je de drivers van de netgear installatie cd geïnstalleerd?
    - Probeer eerst beide pc's aan het werken te krijgen zonder beveiliging. Als alles werkt zet je pas de beveiliging op beide. Dus beveiligings key verwijderen uit router en uit pc. Daarna scannen naar beschikbare netwerken en zorgen dat je verbinding maakt met beide pc's naar de draadloze router (en niet naar de andere pc die je ook zal zien bij het scannen naar draadloze apparaten )

  5. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Berichten
    58
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    4 keer in 3 posts
    Hey,

    Bedankt PeterN, dat was idd het probleem.
    Nog een vraagje, er is 1 printer beschikbaar, aangesloten op 1 van de 2 pc's. Kan ik deze ook in een netwerk hangen zodat deze voor beide pc's kan dienen?

    Groetjes en alvast bedankt!

  6. #6
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Ja. Nu dat beide pc's via de router verbonden zijn heb je eigenlijk al een thuisnetwerkje. Om bestanden te delen en printers te delen moeten er een paar instellingen gedaan worden. Makkelijkste is dat je gewoon via de wizard van windows werkt. Selekteer de wizard om een thuis netwerk te maken en op een gegeven ogenblik vraagt de wizard om een diskette (of stick) te maken die je kan draaien op andere pc's om hen op te nemen in hetzelfde thuisnetwerk. Je maakt deze diskette en draaid deze op de andere pc. Ik moet toegeven dat voor windows ME ik niet weet als dat gaat.
    Uiteindelijk gaat het om een paar dingen:
    - Beide pc's in dezelfde netwerkgroep zetten met verschillende pc naam.
    - Op beide pc in de netwerkeigenschappen aanvinken 'bestanden en printers delen'
    - Op beide pc's zorgen dat eventuele firewalls geen roet in het eten gooien.
    - De printer 'delen' op de ene pc en op de andere pc een nieuwe printer toevoegen waarbij je netwerk printer kiest en browsed naar de gedeelde printer.

    Mocht je problemen onder vinden, of nog vragen hebben post je ze maar Bij problemen, probeer de juiste fout omschrijving te geven.
    Veel info over dit onderwerp vind je ook in de faq: http://www.minatica.be/showthread.php?t=39094

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Problemen met draadloos netwerk
    Door kevindewachter in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 18 February 2007, 13:16
  2. problemen met het netwerk
    Door kingtommyboy in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 30 September 2006, 19:38
  3. problemen met lokaal netwerk
    Door geert4330 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 15 April 2006, 22:23
  4. Problemen met draadloos netwerk
    Door nightraver in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 34
    Laatste bericht: 8 August 2005, 06:47

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •