"Je reviendrai ...."

Het thema doet ons mijmeren. Eerst denk ik aan de ex van Laurette Onkelinkx (die op haar kabinet een mooie functie mag innemen) en toch ook eens dit prachtige chanson zou mogen aanvragen voor zijn lieve weldoenster : "C'était bien chez Laurette ; on y retournera "
(ieder zijn smaak hé)

Paroles.net ~ Michel Delpech ~ Chez Laurette Clip Vidéo -
Laurette seule savait nous consoler Ell' nous parlait et l'on riait quand même En un clin d'œil ell' pouvait tout changer C'était bien chez Laurette ...
fr.lyrics-copy.com/michel-delpech/chez-laurette.htm - 8k


En dan denk ik ook aan deze man, waarvan Elio de fakkel mocht overnemen. Maar diene Guy (van de beruchte trois Guy's) heeft er veel méér dan een maand moeten op zitten om eindelijk te mogen terugkomen. Zo zie je maar dat de PS niet altijd even snel is :

Guy COEME
20 avr 2007 ... Guy COEME. Profil. Les épreuves forgent le caractère, et Guy n’en manque ... Son cri de rage «je reviendrai!» est dans toutes les mémoires. ...
<CITE>www.ps.be/Source/PSContact.aspx?MenID=3582&CntID=1000707 - 44k </CITE>

Het artikel in Wikipedia zal je over zijn "je reviendrai" wat meer vertellen.
Het is altijd leerrijk om Waalse politieke figuren beter te leren kennen.
Het schept nauwere banden en een klimaat van vertrouwen...

Guy Coëme - Wikipedia
Guy Coëme (Bettenhoven, 21 augustus 1946) is een Franstalig Belgisch ... "Je reviendrai." ('Ik kom terug.') 21 januari 1994, bij zijn ontslag uit de ...
<CITE>nl.wikipedia.org/wiki/Guy_Coëme - 26k - </CITE>
<CITE></CITE>


Wel tof dat de tekst van Danyel Gerard het haalde om Minatica in de (wel verdiende) bloemetjes te zetten.
Bedankt Minatica en bedankt anonieme sympatisant.

Je reviendrai bij Minatica ! Steeds opnieuw met hetzelfde genoegen.