Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Help

  1. #1
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts

    Help

    Ik heb een collega die gek wordt als er iets verkeerd loopt met de computer, geduld is weliswaar een zalige gave maar ik wordt er ook lastig van.

    Als je gewend bent om slechts met twee vingers te typen en je drukt toevallig een verkeerde toetsencombinatie in, dan krijg je in windows (xp in dit geval) een computer die er plots totaal anders uitziet dan voordien. Een toetsenbord dat plots in qwerty staat, een achtergrond die alleen blauw is, iconen die verdwijnen, map indelingen die plots niet meer hetzelfde zijn... enfin hij krijgt blijkbaar alles gedaan om een pc te ontredderen en dan moet ik dat oplossen. Vraagt vaak wel wat zoekwerk en ik heb ook wat anders te doen dan dat.

    Is er iemand op de hoogte van het feit dat je speciale toetsencombinaties kunt uitsluiten in windows? Combinaties die makkelijk zijn voor word, zoals ctrl B en andere sneltoetsen zou ik liefst wel laten werken maar die speciale combinaties wil ik uitgeschakeld zien. Ik heb liever dat hij daar met zijn pollen afblijft omdat ik dan maar met de ellende zit en daardoor mijn werk ook blijft liggen...

    Iemand enig idee hoe ik dit aanpak? Via google heb ik nog niet echt een uitweg gevonden.
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  2. #2
    Gevorderd   Martin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    168
    Bedankjes
    27
    Bedankt
    25 keer in 23 posts
    Is mij ook niet duidelijk of je dit kan uitschakelen. Ben dan ook benieuwd naar eventuele reacties.
    Ik stel voor: Maak een een gebruikersaccount voor deze persoon.
    Dan kan hij toch uw instellingen niet meer wijzigen.

  3. #3
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    Hier kunt U het vinden :
    http://msdn.microsoft.com/en-us/libr...bedded.5).aspx

    Succes want het ziet er niet simpel uit.

  4. De volgende gebruiker bedankt peenif voor deze nuttige post:

    2B's ( 1 November 2008)

  5. #4
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Ik ben daarstraks nog op die pc geweest... dat is een ramp! En klagen dat ie doet. Ik ga zien wat ik kan doen maar ik vrees dat ik het beste gewoon zijn klavier vervang in een ouderwets ding. Op zijn klavier (wireles van logitech) staan veel te veel knopjes waar hij met zijn dikke vingers kan op tokkelen.

    Nu een ander vraagje nog. Kan ik ergens een logfile terugvinden van de toetsen die hij zou hebben ingedrukt? Ik neem aan dat ik de instellingen niet origineel kan terugzetten door een herstelpunt te gebruiken? Hoe kan ik de instellingen anders terug standaard zetten?
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  6. #5
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Uiteindelijk dan toch gevonden. Hoe hij het gedaan heeft dat weet geen mens maar blijkbaar is hij er in geslaagd door een toetsencombinatie in te tikken in zijn gebruikers account terecht te komen. Hij heeft niks zien verschijnen en toch heeft hij instellingen veranderd. Enfin, mij lijkt het niet mogelijk maar de instellingen zijn teruggezet zoals het hoort te zijn en ik heb zijn klavier afgenomen een een ordinair simpel klavierke aangesloten zodat hij hopelijk geen kwaad meer kan aanrichten. Deze topic mag dus dicht.
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •