Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24
  1. #21
    Jule
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Isaak Bekijk bericht
    In het kort: Linux zou ik echt aanraden voor gebruikers die gewoon surfen, chatten, naar muziek luisteren, eens een simpel spelletje spelen (zoals kaarten, mijnenveger enz.), filmen kijken en web/software ontwikkelaars. Voor gamers zal Windows nog altijd nog zijn, oftewel d.m.v. dual boot (Windows + Linux) of gewoon Windows.
    Met deze uitspraak ga ik niet echt akkoord. Ik game niet, maar goede filmbewerkingsprogramma onder Linux? Zelfs converteren staat nog in zijn kinderschoenen met ConvertIT. U moet trouwens eens een getal tot een bepaalde macht verheffen in OoO.Calc en met de bekomen uitkomst verder rekenen via een celverwijzing ... Je wordt verplicht om MS-office te installeren via Wine? Van zodra je toespitst op 't één of ander, schiet Open Source tekort? Zelfs in webdevelopment, want ik denk niet dat er een even goed uitgeruste tegenhanger bestaat, enigzins vergelijkbaar met Adobe Dreamweaver?

  2. #22
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    30 September 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    240
    Bedankjes
    185
    Bedankt
    75 keer in 58 posts
    Tja, veel commerciële kwaliteit software heb je nog niet voor Linux en dat zal zeker wel nog een tijdje duren vooraleer bedrijven zich gaan richten naar de Linux markt. Dit is grotendeels te danken aan de open bron mentaliteit van de meeste Linux gebruikers. Ikzelf ben maar 99% (overdreven) voor open bron software en voor mij is "het werkt" niet voldoende, het belangrijkste is dat software van heel goeie kwaliteit is of het nu open bron, gewoon gratis of commercieel. Ik heb onlangs Nero Linux gekocht omdat Brasero nog veel te eenvoudig is en veel belangrijke eigenschappen mist. En hardware stuurprogramma's zouden volgens mij allemaal "closed source" moeten zijn want wie vindt het nu plezant dat hij/zij maar tot 60% van de totale prestaties van zijn/haar nieuwe grafische kaart kan gebruiken omdat hij/zij de voorkeur zou moeten geven aan open bron stuurprogramma's. Met hardware en open bron stuurprogramma's heb je veel voor dat je maar een beperkte aantal eigenschappen kunt gebruiken in vergelijking met de Windows versie of dat het gewoon niet werkt, in de meeste gevallen heb je geen andere keuze van voor open bron te gaan omdat bedrijven weigeren om hun stuurprogramma's te updaten of gewoon weigeren ze te maken...

    I.v.m. OO, ik ben een meer een OO Writer gebruiker en heb niet veel ervaring Calc maar machtsverheffingen zouden toch zonder probleem moeten werken..? Het zou mij verbazen dat zoiets eenvoudigs niet zou werken.

    Ikzelf ben een web ontwikkelaar en gebruik altijd Linux tijdens het ontwikkelen, Windows gebruik ik alleen maar voor browser compatibiliteit te testen en voor uitgebreide logo's te maken in Photoshop waar The GIMP tekort schiet oftewel mijn ervaring met The GIMP tekort schiet.

    Ik was vroeger een Dreamweaver fan maar het werkte zo traag op mijn PC en crashte geregeld dat ik ben overgestapt naar Komodo IDE en dit is nog altijd mijn favoriete IDE op dit ogenblik. Ook schoot (en nu nog altijd) Dreamweaver op veel vlakken tekort op gebied van eigenschappen want het had alleen maar ondersteuning voor de Adobe AJAX framework en de PHP calltips bibliotheek bevatte veel fouten en ontbrak veel recente functies enz. dat ik geregeld moest gaan zoeken in de PHP handleiding en ik kan blijven doorgaan...
    Van Komodo heb je zelfs een open bron versie maar deze heeft een paar minder eigenschappen dan de commerciële versie zoals bv. debugging en het beste van allemaal is dat Komodo cross-platform is en ben je niet verplicht verschillende IDE's te gebruiken of een OS. Ook heb je in Komodo geen WYSIWYG editor dus deze is niet echt voor HTML beginners.

  3. #23
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Ik denk dan ook aan sommige mensen die vanuit hun werkomgeving bepaalde specifieke programmas nodig hebben zoals bijvoorbeeld excell, acces (bestaan wel alternatieven voor maar kom), photoshop, rendering suites, tekenprogrammas, ....
    Voor die mensen is een opensource product zonder enige ondersteuning gewoonweg onaanvaardbaar. In het bedrijfsleven zeker, dan zou men informatici moeten inhuren gewoonweg om support te voorzien voor de werknemers ?
    Wine vertaalt gewoon de windows-taal naar een begrijpelijke taal voor linux. Dat gebeurt met matig succes omdat vele van de windows programmas ook nog afhankelijk zijn van zaken die niet mogen geport worden naar linux, of omdat ze een nieuwere versie van die taal gebruiken. Voor games is het grote probleem directX vertalen naar openGL instructies.

  4. #24
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    30 September 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    240
    Bedankjes
    185
    Bedankt
    75 keer in 58 posts
    Tja, Wine is ook niet gemaakt met de bedoeling van het te gebruiken in commerciële omgevingen, daarvoor is het veel te onbetrouwbaar.

    En hou zou maar een domme zet zijn van bedrijven om zich vast te houden aan een Operating System. Linux, Mac en Windows hebben allemaal hun eigen kenmerken waar ze beter in zijn.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. beter en sneller
    Door Nate in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 35
    Laatste bericht: 23 September 2008, 22:23
  2. Kan het beter?
    Door bjornable in forum Audiovisueel
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 20 September 2006, 16:06
  3. Beter lezen
    Door durumke in forum Windows
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 18 August 2006, 18:11
  4. 5.1 surround of beter 2.1??
    Door nightwarrior in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 5 December 2005, 01:32
  5. twee beter dan één?
    Door fylo61 in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 18 August 2005, 22:25

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •