Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 73

Discussie: Windows XP om zeep

  1. #11
    Administrator   ultddave's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2006
    Locatie
    Genk
    Berichten
    1.527
    Bedankjes
    5.389
    Bedankt
    2.577 keer in 1.271 posts
    Acronis True Image maakt eigenlijk een 'image' van de huidige situatie op je systeem. Een soort kopie van alle bestanden (ook je besturingssysteem) wordt dan aangemaakt die je op latere tijdstippen kan terug zetten via een cd waarop je je jouw image gebrand hebt. Soort systeemherstel dus. Maar deze werkt ook als windows niet opstart.

    Nadeel in dit geval is dat je geen 'image' hebt, dus zal je er best eentje moeten maken als alles terug in orde is met de PC. Dan kan je later (in geval er problemen zouden zijn), de 'image' terug zetten.

    Dit allemaal terzijde want het gaat nu alleszins niet helpen :( . Het enigste waar je echt een backup van moet nemen zijn je documenten(voor het werk), foto's, eventueel chatlogs(en "ontvangen bestanden" van msn), savegames, favoriete internetsites, downloads, muziek en andere files die je zeker niet wilt kwijtraken in het geval je toch moet formateren. Want als bijvoorbeeld morgen je PC niet meer opstart en je kan geen backup meer nemen van je boekhouding... Dan heb je pas een probleem :(.

    Hoe je dit doet? Ik doe het vrij simpel, ik pak een USB-stick, DVD of externe harde schijf waarop ik een aantal mappen maak. Eentje noem ik 'muziek' de andere 'Foto's' en dergelijke. En dan begin ik gewoon alle bestanden die ik niet kwijt wil, te kopieren in deze mappen. Hierdoor heb je ook een beter overzicht van wat je al gekopieerd hebt, en wat nog niet.

    Geen idee waarom hij je vraagt een andere Windows versie CD erin te steken, maar aangezien je een aantal belangrijke .dll files mist, kan daar misschien de oorzaak zitten.

    --

    Als ik jou was zou ik
    1) Backups nemen
    2) Format C:\
    3) Windows installeren met je CD
    4) Drivers en Windows updates installeren.
    5) Belangrijke software installeren (virusscanner, spyware scanner). Geen msn dus :P
    6) Virus + spyware scan doen, en daarna een defragmentatie.
    7) De post lezen van Acronis True Image,(hierboven gelinked door woepi).
    8) Acronis True Image downloaden en een image laten maken (alvorens je de data(backup) terug zet). Dit aangezien je dan een volledig "clean" systeem hebt die je later terug kan zetten zonder al te veel problemen.

    Nu ja, dat zou ik doen. Als iets niet duidelijk mocht zijn, mag je me PM'en .

    - Dave -
    "Friendship. It's the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything." ~ Muhammad Ali

  2. De volgende gebruiker bedankt ultddave voor deze nuttige post:

    peenif (27 November 2008)

  3. #12
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    Aarschot
    Berichten
    153
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    24 keer in 22 posts
    Ik dacht dat je met de home editie service pack 3 niet kon installeren.
    Ergens staat er wel iets hoe je windows opnieuw kan installeren zonder gegevens verlies. (kijk eens bij minatica of bij breekpunt nl)
    Je kan windows ook slipstreamen met nlite en dan zou sfc /scannow wel kunnen werken

  4. #13
    Sarana
    Gast
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woepi Bekijk bericht

    Bedankt voor de link. Ik had steed op Backup gezocht en niet op herinstallatie.
    Heb de hele handel afgedrukt. Op de koop toe is mijn printer ook nog stuk gevallen.
    31 pagina's doorworstelen. Er staat bij: zeer gemakkelijk. Bedankt compuchrisje voor de tutorial maar ik voor mij is dit toch wel zwaar verteerbare kost.

    Als ik zie dat je die drivers allemaal moet opzoeken zie ik daar al problemen rijzen. Ik ga eraan proberen en zal hier dan maar al mijn vragen stellen.
    Hier en daar staat ook "met een beetje geluk..." dat belooft!
    Ik hoop echt dat ik het geluk aan mijn kant zal hebben.

    A Ultddave heb net jouw post gelezen. Ik ben echt een leek wat betreft drivers opsporen en backuppen. Ik ga het proberen uitvissen en als ik in het 100 loop zal ik je pm-en. Bedankt dat je me wil helpen!
    Laatst gewijzigd door Sarana; 26 November 2008 om 20:44

  5. De volgende 2 gebruikers bedanken Sarana voor deze nuttige post:

    peenif (27 November 2008), ultddave (26 November 2008)

  6. #14
    Erelid   woepi's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Peer
    Berichten
    4.099
    Bedankjes
    8.099
    Bedankt
    7.847 keer in 2.789 posts
    Probeer eerst met : http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=549 een backup te maken van je drivers


  7. De volgende 2 gebruikers bedanken woepi voor deze nuttige post:

    peenif (27 November 2008), ultddave (27 November 2008)

  8. #15
    Administrator   ultddave's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2006
    Locatie
    Genk
    Berichten
    1.527
    Bedankjes
    5.389
    Bedankt
    2.577 keer in 1.271 posts
    Lijkt wel een handig programma woepi! Maar misschien is het ook handig om de nieuwste drivers te downloaden van alles? Want ik vermoed dat de PC al een tijdje draait, waarschijnlijk met drivers die momenteel al veroudert zijn. :( (Maar aangezien je er geen problemen mee hebt ondervonden, zal het niet zoveel uitmaken)

    Drivers opzoeken is niet zo moeilijk trouwens, maar als je niet zeker bent, of er liever geen tijd wilt aan opdoen, kan je beter het programma gebruiken in bovenstaande post van woepi
    "Friendship. It's the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything." ~ Muhammad Ali

  9. De volgende gebruiker bedankt ultddave voor deze nuttige post:

    woepi (26 November 2008)

  10. #16
    PC-Freak   sykke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 June 2006
    Locatie
    8930 MENEN
    Berichten
    1.656
    Bedankjes
    2.129
    Bedankt
    2.794 keer in 1.540 posts
    je kan ook dit proberen

    1) XP-repareren vanuit een opgestarte Windows XP

    Laat de computer gewoon opstarten (indien het niet anders kan dan in de veilige
    mode). Leg de CD-rom van Windows-XP in de CD-lade en laat deze starten. Klik op
    de 'Welkom bij Microsoft Windows XP-pagina op "Windows XP installeren". In het
    volgende venster "Windows setup" moet in de vensterregel achter 'Type
    installatie' staan : Upgrade (aanbevolen). Klik op 'Volgende'.
    Geef op het volgende scherm aan dat u akkoord gaat met de
    'Gebruiksrechtovereenkomst' en klik weer op 'Volgende'. Vul uw productcode in en
    klik weer op 'Volgende' Selecteer de gewenste optie op de pagina 'Bijgewerkte
    installatiebestanden downloaden' en klik weer op 'Volgende'. Volg de
    aanwijzingen op de overige pagina's van de installatiewizard om XP te laten
    repareren. Uw instellingen blijven bewaard bij deze methode.


  11. #17
    Sarana
    Gast
    Ik ben bezig met die tutorial van compuchrisje: Herinstallatie XP.

    Ik zit dus inderdaad al vast bij de backup van de drivers. Zoals ultddave al zegt zijn die ook nog eens verouderd. Had Driver Max laten draaien en heb wel de lijst van alle drivers maar nu weet ik niet wat ik er mee aan moet.

    Mijn printer is ook nog eens kapot. Dus ik moet alles ook nog eens opschrijven. Ik vrees dat ik geen dagen maar weken aan dit ding ga werken.
    Om dan tot het besluit te komen dat ik er niks van ken en alles voor niks was.
    Ik ben pas een beetje hersteld van griep en ik word al duizelig als ik nog maar een half uurtje op de pc zit. Gaat echt niet lekker.

  12. #18
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    goede tips voor in de toekomst ;
    1 . maak copie van je systeem met service pack 3 geintregeerd doe je met progje nlite .
    2 .maak copie van al je drivers met drivermax en zet ze op cd of op andere plaats op een hd met progje drivermax.
    3. maak copie van je e-mails met outlook express back up wizard en zit deze ook op en veilige plaats op hd of cd .
    4 .op deze manier zorg je ervoor dat het goed fout zou gaan er toch alles terug kunt plaatsen wat het daarvoor was .
    Laatst gewijzigd door dannyma; 27 November 2008 om 14:55 Reden: tik fout

  13. De volgende gebruiker bedankt dannyma voor deze nuttige post:

    ultddave (27 November 2008)

  14. #19
    Sarana
    Gast
    Ja, dat weet ik nu. Dat moet dus eigenlijk al gebeuren als je je pc pas kocht maar toen wist ik nog niks en nu weet ik van al die dingen eigenlijk nog bijna niks. Trouwens die pc is bijna 6 jaar oud. Hij heeft het nog lang uitgezongen zonder Format C ooit hé.
    Hoe ik ook zoek en foeter. Ik zit nu al 3 uur achter mijn pc om uit te zoeken hoe het moet. Resultaat: een lijst drivers die moeten geupdate worden waar ik vast mee zit en voor de rest niks vooruit.
    Ik geef het op denk ik. Dit is expertenwerk.
    Laatst gewijzigd door Sarana; 27 November 2008 om 16:29

  15. #20
    Sarana
    Gast
    En ook kan ik niet werken met die backup progs. Die outlook express backup maakt een backup op je C: schijf. Maar geeft je vervolgens niet de keuze die op een andere schijf te zetten? Er staat iets van restore of Append to Outlook?
    Ik snap echt niks van dat Chinees.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Partities om zeep...?
    Door PorkyFrost in forum Windows
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 15 August 2006, 22:21

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •