Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 73

Discussie: Windows XP om zeep

  1. #21
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    Misschien even meegeven hoe ik het indertijd deed - mijn allereerste Format C van een HP Paviljon nu ook reeds 5 jaar oud. Ik was toen nog bezig met het boekje 'Windows XP voor dummies' aan het instuderen en had niet het minste benul van back-ups, drivers enz. zo'n beetje de situatie waarin U zich nu bevindt.
    Ik heb de handleiding van mijn PC genomen (hopelijk hebt U die nog) en heb daar stap voor stap gedaan wat in die gebruikershandleiding stond en had achteraf weer een perfect draaiend PC'tje, bij HP wordt dit gedaan met herstelschijven (een originele Windows XP CD heb ik niet want het is een OEM versie).
    Als back-up heb ik steeds 'Mijn documenten' staan op een externe HD.
    Over updates hoeft U zich geen zorgen te maken want van zodra mijn originele Windows XP contact had met automatische updates werden die allemaal, inclusief SP2 automatisch geïnstalleerd (toen een 60 - tal me dunkt).

    Hier een mooie handleiding om Windows XP te herinstalleren - van A tot Z
    http://www.schoonepc.nl/instal/setup.html
    Laatst gewijzigd door peenif; 27 November 2008 om 17:23

  2. De volgende gebruiker bedankt peenif voor deze nuttige post:

    ultddave (27 November 2008)

  3. #22
    Administrator   ultddave's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2006
    Locatie
    Genk
    Berichten
    1.527
    Bedankjes
    5.389
    Bedankt
    2.577 keer in 1.271 posts
    Op die link staat inderdaad veel goede informatie nice1 peenif

    Een backup maken van je C:\ schijf lijkt me alleen handig na een clean installatie. Aangezien je momenteel .dll files enz mist, lijkt het handig om alleen de zaken die je nodig hebt, te backuppen. Drivers kunnen gedownload worden en moeten dus niet gebackupped worden, zelfde voor windows update. Programma's ook niet aangezien je ze terug kan installeren via de CD's of als ze gedownload zijn, moet je enkel de .exe files backuppen die je gedownload hebt, zodat je ze terug kan installeren zodra de PC terug werkt na een format c:\.

    En als drivers veroudert zijn, is er al een reden meer om ze niet te backuppen .

    - Dave -
    "Friendship. It's the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything." ~ Muhammad Ali

  4. #23
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.320
    Bedankjes
    944
    Bedankt
    947 keer in 644 posts
    Beste Sarana,
    Om het even simpel te houden. Je zegt dat hij de home-versie van xp niet wil aannemen. Kan je misschien ergens een pro lenen? Als hij die aanneemt kan je toch al verder.

  5. #24
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    [IMG] [/IMG]
    bij "driver operations" op "export drivers" klikken.

    [IMG] [/IMG]
    op "select all" klikken en dan "next"

    [IMG] [/IMG]
    hier kan je de locatie waar uw drivers opgeslagen worden veranderen of onthouden waar het programma ze nu zal zetten en op "next" klikken.
    als je geen andere partitie heb dan de C ,op een cdrw of usb stick zetten.

    als 'k jou was zou 'k de driver nog niet updaten,je heb al werk genoeg.
    met die oude drivers werkte die pc ook nog goed?

  6. De volgende gebruiker bedankt Peter.B voor deze nuttige post:

    dannyma (28 November 2008)

  7. #25
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    [IMG] [/IMG]
    exporteren-adresboek

    [IMG] [/IMG]
    tekstbestand (met door komma's......) selecteren en op "exporteren" klikken.
    [IMG] [/IMG]
    bij"geëxporteerdbestand opslaan als" bvb"contactpersonen" en op "bladeren" klikken.daar kan je het bestand plaatsen waar je wilt en op "opslaan" klikken.
    dan nog een paar keer klikken op volgende,voltooien en sluiten

  8. De volgende 2 gebruikers bedanken Peter.B voor deze nuttige post:

    dannyma (28 November 2008), ultddave (27 November 2008)

  9. #26
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    hier ook beste sarana ,
    probeer de woordjes niets en kan niks is te verbannen uit je woordenboek en verander ze in proberen en lukt het niet van de eerste keer doe het nog en keer .
    google is je beste internet vriend en minatica virtueel .
    en als laatste nog en tip zorg er voor dat de volgende keer er iemand vreemd aan je pc bezig is en 2 account geeft met beperkte rechten om zo iets te voorkomen .
    heb je dit al is geprobeerd klik op je balkje rechts en ga naar eigenschappen en probeer daar standaard herstellingen is .
    Laatst gewijzigd door dannyma; 28 November 2008 om 00:23

  10. #27
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    3 November 2007
    Berichten
    244
    Bedankjes
    25
    Bedankt
    69 keer in 48 posts
    Ik weet niet zoveel van pc's, maar wel dat Windows XP e.d. een besturingssysteem is. Alle mappen die niets met Windows te maken hebben kun je altijd back-uppen. Wat je terugzet kun je later bepalen. Als je een legale versie van Windows hebt (met sleutel), dan moet je alle updates later ook weer kunnen binnenhalen. Bij formatteren en herïnstallatie ben je volgens mij je instellingen kwijt. Als ik alles zo lees en het wordt van kwaad tot erger, vraag ik mij af of je het niet beter in een goede computerwinkel kan laten doen. Zeg wel duidelijk wat je wil en dat ze alle bestanden en instellingen eerst veilig moeten stellen. Maak een prijsafspraak.

  11. De volgende gebruiker bedankt De Hulk voor deze nuttige post:

    compuchrisje (28 November 2008)

  12. #28
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Hulk Bekijk bericht
    Ik weet niet zoveel van pc's, maar wel dat Windows XP e.d. een besturingssysteem is. Alle mappen die niets met Windows te maken hebben kun je altijd back-uppen. Wat je terugzet kun je later bepalen. Als je een legale versie van Windows hebt (met sleutel), dan moet je alle updates later ook weer kunnen binnenhalen. Bij formatteren en herïnstallatie ben je volgens mij je instellingen kwijt. Als ik alles zo lees en het wordt van kwaad tot erger, vraag ik mij af of je het niet beter in een goede computerwinkel kan laten doen. Zeg wel duidelijk wat je wil en dat ze alle bestanden en instellingen eerst veilig moeten stellen. Maak een prijsafspraak.
    wie spreekt hier over formatteren als ze een beetje moeite doet kan je wat jij voorstelt zelf gewoon met nlite en hoef je alleen nog de laatste update's te downloaden .
    met nlite kan je alles intregeren en op cd of dvd branden en deze daarna gebruiken om terug te installeren zoals hij was zonder het probleem .
    alleen mag ze dan niet vergeten en back up te maken van haar drivers en e-mails en adressen met de progjes die ik al vermelde maar als niks kan en niets kan het einde zijn van je proberen is dat een spijtige zaak .
    ik heb ook alles moeten leren met vallen en opstaan maar bleef proberen tot ik het snapte en gaf niet op mischien dat ze dit ook is opvolgt .
    is mijn ongezoute mening .
    en nog iets windows stuursysteem kan je ook back uppen en noemt men sliptreamen en kan je eigenlijk en perfecte copie maken hoe je windows en alles wat je hebt geinstalleerd intregeren en op dvd zetten en ben je niets kwijt trouwens hoe denk je dat recovery dvd's onstaan .
    Laatst gewijzigd door dannyma; 28 November 2008 om 00:58

  13. De volgende gebruiker bedankt dannyma voor deze nuttige post:

    ultddave (28 November 2008)

  14. #29
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.841
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.035 keer in 15.352 posts
    Vind ik wel een goed advies van De Hulk, vooral omdat Sarana vooraf al een resem problemen had. Best maakt ze daarna een gastaccount aan, waar eventuele bezoekers dan nog mee kunnen knoeien, maar slechts heel beperkte rechten krijgen. Collega of niet, hij of zij is wel verantwoordelijk en zou ook die ook moeten opnemen.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  15. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    ultddave (28 November 2008)

  16. #30
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    het is inderdaad een goed advies van de hulk maar op langere termijn???
    vandaag werkt uwe pc nog en overmorgen kan je terug prijs hebben,dan kan je hem terug binnendragen.dat moet daarom niet altijd zijn om hem te formateren en windows er terug op te installeren.
    neem nu een virus,dan zou ze moeten leren een hijacklogje te plaatsen en de stappen te volgen.
    het voorval met avg,daar vragen ze 50 a 60 € voor.de oplossing staat hier op de site en is 10 minuutjes werk.
    van pc's kende ik ook niets,gelukkig ben 'k op deze site terecht gekomen.
    veel gelezen,veel gevraagd,héél veel op mijn bek gegaan,weer rechtgestaan,stof afgeklopt en verder gedaan
    als je aan zoiets begint moet je rustig zijn,veel geduld hebben en zeker niet panikeren.
    als je dat niet hebt is het inderdaad beter dat je de pc door iemand laat herstellen.

  17. De volgende 2 gebruikers bedanken Peter.B voor deze nuttige post:

    dannyma (28 November 2008), ultddave (28 November 2008)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Partities om zeep...?
    Door PorkyFrost in forum Windows
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 15 August 2006, 22:21

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •