Ondanks boodschap in systeem 'werkt perfect' werken mijn cd-dvd stations niet meer ..lezen niets meer ... ook niet windows xp.
Graag advies, alvast dank
Lex
Ondanks boodschap in systeem 'werkt perfect' werken mijn cd-dvd stations niet meer ..lezen niets meer ... ook niet windows xp.
Graag advies, alvast dank
Lex
De link naar je drivers zou wel eens kunnen weg zijn. Heb dit net voorgehad met mijn nieuw gekochte PC waar bij de eerste update van windows het al meteen prijs was. Toen ik de drivers van het net haalde en terug installeerde werkte alles terug goed.
Bedankt. Omdat je mij bedankt.
Alvast dank maar waar vind ik de drivers!?
Hoi Lex11. Kijk eerst even op de lade van je CD/DVD speler of lezer over welk merk het gaat en surf daarna naar de website van het merk... veelal vind je daar de drivers van die spullen terug. Voor mij was het handig. Ik heb samsung en die hebben een tooltje op hun site staan waarmee je precies kan nagaan welk type van lezer/schrijver je hebt staan. Het was dus een makkie om de juiste drivers te vinden. Ik hoop dat het voor jou even makkelijk zal gaan. Succes
Bedankt. Omdat je mij bedankt.
boven aan klik je rechts met de muis en laat het zoeken naar veranderingen naar hardware .
![]()
Helaas, heb uitgevoerd zoals meegedeeld, helaas ...
Lampjes branden nochtans bij dvd, enkel eject werkt ...
Graag iemand die een oplossing heeft, alvast dank!!
welk merk van dvd rom heb je ?
Heeft u de mogelijkheid om het dvd-station eens in een andere pc te plaatsen? U spreekt van stations. Er is dus meer dan één die niet meer werkt?
ATAPI DVD 8X MAX
LITE-ON DVD RW SHW-160P6S
Info volgens systeeminfo
Schijf D:
Omschrijving Cd-rom-station
Geladen medium Nee
Type van medium CD-ROM
Naam ATAPI DVD RW 8XMax
Fabrikant (Standaard cd-rom-stations)
Status OK
Overdrachtsnelheid Niet beschikbaar
SCSI-doel-ID 0
PNP-apparaat-ID IDE\CDROMATAPI_DVD_RW_8XMAX______________________1 50D____\5&6A6BE80&0&0.0.0
Stuurprogramma c:\windows\system32\drivers\cdrom.sys (5.1.2600.5512 (xpsp.080413-2108), 61,50 kB (62.976 bytes), 8-4-2003 14:00)
Schijf E:
Omschrijving Cd-rom-station
Geladen medium Nee
Type van medium CD-ROM
Naam LITE-ON DVDRW SHW-160P6S
Fabrikant (Standaard cd-rom-stations)
Status OK
Overdrachtsnelheid Niet beschikbaar
SCSI-doel-ID 1
PNP-apparaat-ID IDE\CDROMLITE-ON_DVDRW_SHW-160P6S________________PS08____\5&6A6BE80&0&0.1.0
Stuurprogramma c:\windows\system32\drivers\cdrom.sys (5.1.2600.5512 (xpsp.080413-2108), 61,50 kB (62.976 bytes), 8-4-2003 14:00)
Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)
Favorieten/bladwijzers