Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    22 December 2008
    Berichten
    2
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    Enorme lage score op de windows vista prestatie-index

    Hallo iedereen

    Ik zit met een zeer vreemd fenomeen op mijn laptop.

    Toen ik mijn laptop kocht en de windows vista prestatie-index uitvoerde, haalde ik op alle gebieden scores boven de 4.

    Ik merk al een tijdje op dat mijn pc trager werkt, of dit nu is voor games of zelfs nog maar gewoon bij Word, alles werkt trager. Het lijkt alsof mijn computer om de X aantal seconden even vastloopt en dan werkt alles terug normaal.

    Ik heb al mijn hele pc opgekuist met TuneUp Utilities, gescand met securitysuite enz. maar niks blijkt echt de oplossing te bieden.

    Ook heb ik nog meer dan 20GB ruimte op mijn harde schijf en deze is onlangs nog gedefragmenteerd.

    Daarom besloot ik om de windows vista prestatie-index nogmaals uit te voeren om zo de oorzaak te vinden. Hier ontdekte ik dat ik bij de rubriek "geheugenbewerkingen per seconde" slechts 1,6 scoor, terwijl dit in het begin dus over de 4 was.

    Hieronder een screenshot:



    Nu vraag ik mij dus af waar deze erg lage score vandaan kan komen en vooral wat ik hieraan kan doen.

    Alvast bedankt

    Ben

  2. #2
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    Ik heb hetzelfde voorgehad, weet nog steeds niet waarom. Bij mij is de index naar beneden gevlogen na een update van al mijn drivers....begrijpe wie begrijpe kan.....

  3. #3
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    Heb zelf ervaren (betaalde versie) en ook reeds meerdere keren gehoord dat TuneUp Utilities Down werkt als je dit ding zomaar alles laat instellen en wijzigen, bij mij komt het er in elk geval niet meer op. Hopelijk heb je nog het herstelpunt van toen je het programma installeerde - ik had het gelukkig nog.

    Je kan ook eens PC Pitstop een analyse laten doen en kijken wat hun voorstellen zijn om de prestaties te verbeteren.
    Laatst gewijzigd door peenif; 22 December 2008 om 10:24

  4. #4
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.840
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.032 keer in 15.351 posts
    Ik vraag me af hoe MS erbij komt om een score tot 10 samen te stellen en dan komt vertellen dat je systeem nooit boven de 4 zal geraken. Ik kan nu al een klein beetje vergelijken, mijn systeem hier met XP en dat op de laptop met Vista. Als er iets snel moet gebeuren, gebeurt het hier. Met Vista werk ik enkel als er geen serieuze zaken moeten gedaan worden. Je hebt verdikkie al de helft van de tijd werk met goedkeuring te geven aan je eigen acties. Tot zover voor mij in elk geval geen vista als dagelijkse gebruiksvoorwerp.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. #5
    Expert   Emile.H's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 July 2006
    Locatie
    Limburg, België
    Berichten
    636
    Bedankjes
    178
    Bedankt
    134 keer in 104 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Ik vraag me af hoe MS erbij komt om een score tot 10 samen te stellen en dan komt vertellen dat je systeem nooit boven de 4 zal geraken. Ik kan nu al een klein beetje vergelijken, mijn systeem hier met XP en dat op de laptop met Vista. Als er iets snel moet gebeuren, gebeurt het hier. Met Vista werk ik enkel als er geen serieuze zaken moeten gedaan worden. Je hebt verdikkie al de helft van de tijd werk met goedkeuring te geven aan je eigen acties. Tot zover voor mij in elk geval geen vista als dagelijkse gebruiksvoorwerp.
    Ik heb overal gezien dat de prestatie index gaat tot 5.9? Want een maat van mij heeft bijna alles op 5.9, en niets erboven.
    Maar verder kan ik GRBB ook niet helpen. Misschien eens formatteren, en windows opnieuw installeren?

  6. #6
    Gevorderd   Acid's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    Somewhere around my veins
    Berichten
    315
    Bedankjes
    95
    Bedankt
    248 keer in 137 posts
    Voor de mensen die het nog niet wisten, de prestatieindex gaat maar tot 6

    Dwz dat 6 de hoogste score is maar die zal je nergens zien, de hoogste die je kan behalen is in praktijk 5.9.

    Hier mijn PI ... om toch even aan te tonene dat ie zeker boven de 4 uitkomt


  7. #7
    Beginner  
    Geregistreerd
    22 December 2008
    Berichten
    2
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emile.H Bekijk bericht
    Ik heb overal gezien dat de prestatie index gaat tot 5.9? Want een maat van mij heeft bijna alles op 5.9, en niets erboven.
    Maar verder kan ik GRBB ook niet helpen. Misschien eens formatteren, en windows opnieuw installeren?
    Inderdaad, ik vrees dat dit de enige oplossing zal worden die er echt voor zal zorgen dat mijn pc terug optimaal werkt. Bepaalde oplossingen helpen soms wel een beetje, maar ze zorgen er niet voor dat mijn pc terug even snel werkt als toen ik hem kocht.

    Bedankt voor de tips!

    GRBB

  8. #8
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.840
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.032 keer in 15.351 posts
    Toen je hem kocht, stond er enkel vista op en een paar trials. Geen office, geen spelletjes, geen muziekprog, etc. En ook geen documenten, muziekbestanden, films en noem maar op. Terug naar af is niet haalbaar met optimalisatie, maar je kan wel wat helpen door met je partities te knutselen. Bijkomende programma's kunnen gerust op een andere partitie dan de boot, ook je documenten en andere data.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Driver updates en de prestatie index
    Door Dopey in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 19 November 2008, 10:24
  2. Geen score op Vista
    Door tzwientjuh in forum Windows
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 6 January 2008, 01:01
  3. Vista Index
    Door Mosquitos in forum Windows
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 28 December 2007, 18:00
  4. prestatie index niet geclassificeerd
    Door noenkelMi in forum Windows
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 23 August 2007, 01:21

Tags voor deze discussie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •