Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts

    Intel zwaait Q6600 quadcore uit

    Intel logoNa meer dan twee jaar trouwe dienst stopt Intel in maart met de productie van de Q6600 quadcore processor. De 2,4Ghz Q6600 behoorde tot de eerste quadcores van Intel en was erg populair. Ook tijdens de afgelopen kerstperiode kon hij nog goed opboksen tegen nieuwere modellen.

    Met de stopzetting komt er een einde aan de 65nm processors van Intel. Alle huidige modellen zijn op 45nm gebakken.

  2. #2
    Expert   Y-Ssin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 October 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    504
    Bedankjes
    337
    Bedankt
    125 keer in 116 posts
    veranderd alleen de grootte, of gaan ze ook beter presteren, door bvb grotere kloksnelheid, meer cashe,...??
    ----Een bedankje kan af en toe geen kwaad----

  3. #3
    Gevorderd   arthurke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 February 2007
    Berichten
    263
    Bedankjes
    89
    Bedankt
    68 keer in 60 posts
    Ik citeer van de intel site :

    45nm – Een nanometer is één-miljardste meter. De processors die op dit moment in de winkel liggen, zijn slechts 45-miljardste meter breed. Om maar een idee te krijgen van de afmetingen waar deze technologie om draait: 2000 van onze transistors naast elkaar zijn gezamenlijk bijna net zo breed als de doorsnede van een menselijke haar. Bij het nieuwe hafnium-gebaseerde Intel 45nm proces zijn de transistors veel dichter op elkaar geplaatst dan bij het 65nm proces. Door hafnium oxide te gebruiken in plaats van silicium dioxide (wat al gebruikt wordt sinds de 60er jaren) lekt er minder energie weg uit de nieuwe transistors, produceren ze minder warmte en kunnen ze sneller schakelen.

    De processors zijn bijna tweemaal zo compact, het L2 cachegeheugen is tot 50 procent groter en het beschikt over baanbrekende energiezuinigheid. Koel – op meer dan één manier.

    Voila

  4. De volgende gebruiker bedankt arthurke voor deze nuttige post:

    Y-Ssin (27 February 2009)

  5. #4
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    13 August 2006
    Berichten
    405
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    118 keer in 83 posts
    Ik vraag me toch iets af, eind jaren zestig stonden ze op de maan met in feite een zakrekenmachinietje ter groote van een flatgebouw.
    Als ze toen hadden gehad wat we nu hebben was er nu een autofabriek op de maan en kon er geleverd worden op Mars.(bij wijze van spreken)
    Maar in polietiek is er blijkbaar meer te verdienen en eens Europees, dan is het hek helemaal van de dam, de toekomst kan blijkbaar de pot op.

  6. #5
    Expert   Y-Ssin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 October 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    504
    Bedankjes
    337
    Bedankt
    125 keer in 116 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arthurke Bekijk bericht
    Ik citeer van de intel site :

    45nm – Een nanometer is één-miljardste meter. De processors die op dit moment in de winkel liggen, zijn slechts 45-miljardste meter breed. Om maar een idee te krijgen van de afmetingen waar deze technologie om draait: 2000 van onze transistors naast elkaar zijn gezamenlijk bijna net zo breed als de doorsnede van een menselijke haar. Bij het nieuwe hafnium-gebaseerde Intel 45nm proces zijn de transistors veel dichter op elkaar geplaatst dan bij het 65nm proces. Door hafnium oxide te gebruiken in plaats van silicium dioxide (wat al gebruikt wordt sinds de 60er jaren) lekt er minder energie weg uit de nieuwe transistors, produceren ze minder warmte en kunnen ze sneller schakelen.

    De processors zijn bijna tweemaal zo compact, het L2 cachegeheugen is tot 50 procent groter en het beschikt over baanbrekende energiezuinigheid. Koel – op meer dan één manier.

    Voila
    Bedankt, dat is duidelijk, ik vrees alleen voor één ding: de comptabiliteit met software....
    ----Een bedankje kan af en toe geen kwaad----

  7. #6
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Y-Ssin Bekijk bericht
    Bedankt, dat is duidelijk, ik vrees alleen voor één ding: de comptabiliteit met software....
    Dat heeft echt niets te maken met software hoor. Het enige waar je op moet letten is dat je moederbord compatibel is en dat is hardware.

    Wat jij waarschijnlijk bedoelt is het 32/64-bits verschil, maar dat slaagt dan weer vooral op het besturingssysteem. Sommige software is nog steeds niet geschikt voor 64-bits besturingssystemen, maar dat zal zichzelf in de toekomst wel oplossen. Nu al is Windows Vista 64-bits de meest verkochte versie en met Windows 7 zal dat nog toenemen. Vreemd eigenlijk dat er nog een 32-bits versie komt van Windows 7.

  8. De volgende gebruiker bedankt Jelle voor deze nuttige post:

    Y-Ssin (28 February 2009)

  9. #7
    Expert   Y-Ssin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 October 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    504
    Bedankjes
    337
    Bedankt
    125 keer in 116 posts
    Ik heb gehoord dat de 64 bits idd niet zo goed, omdat ze niet veel compatibel is, wel raar dat het dan meest verkocht wordt... trouwens merk je echt een verschil tussen 32 en 64 bits? ik heb een 32 en mn cpu draait met de gewoonlijke processen nooit meer dan 30%, tenzij ik een spel speel, of VEEL tegelijk doe.
    ----Een bedankje kan af en toe geen kwaad----

  10. #8
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Y-Ssin Bekijk bericht
    Ik heb gehoord dat de 64 bits idd niet zo goed, omdat ze niet veel compatibel is, wel raar dat het dan meest verkocht wordt... trouwens merk je echt een verschil tussen 32 en 64 bits? ik heb een 32 en mn cpu draait met de gewoonlijke processen nooit meer dan 30%, tenzij ik een spel speel, of VEEL tegelijk doe.
    32-bits ondersteunt maximum 3,2GB aan geheugen. Nieuwe pc's hebben meestal 4GB (en dat zal alleen maar toenemen) en dus heb je 64-bits broodnodig. En dus zeg je het zelf: je hebt het nodig als je zware dingen doet.

    En dat er maar "weinig" software compatibel is, valt heel goed mee. Anders zou het niet zo massaal verkocht worden.

  11. De volgende gebruiker bedankt Jelle voor deze nuttige post:

    mXX (28 February 2009)

  12. #9
    Expert   Y-Ssin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 October 2008
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    504
    Bedankjes
    337
    Bedankt
    125 keer in 116 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jelle Bekijk bericht
    32-bits ondersteunt maximum 3,2GB aan geheugen. Nieuwe pc's hebben meestal 4GB (en dat zal alleen maar toenemen) en dus heb je 64-bits broodnodig. En dus zeg je het zelf: je hebt het nodig als je zware dingen doet.

    En dat er maar "weinig" software compatibel is, valt heel goed mee. Anders zou het niet zo massaal verkocht worden.
    idd ik zat ook al te denken dat het gwn praatjes waren, ze verkopen niet voor nix het meest, dat over het ram is wel waar, heb ook 4 gig, maar dat is meer dan genoeg, er wordt nooit meer dan 50 % van mn ram gebruikt
    ----Een bedankje kan af en toe geen kwaad----

  13. #10
    PC-Freak   mXX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 May 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.090
    Bedankjes
    301
    Bedankt
    254 keer in 157 posts
    huh je draait 32-bit en hebt 4 GB ram. Jelle zei dat 32-bit max 3.2 RAM ondersteunt...
    MAW je hebt RAM dat niet gebruikt wordt.
    Upgraden naar een 64-bit? Wacht dan wel voor W7

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Processor Quadcore
    Door J.W. in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 9 September 2008, 16:00
  2. koeler voor intel Q6600
    Door speedy in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 4 January 2008, 16:52
  3. q6600
    Door TheSla4er in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 3 November 2007, 22:21

Tags voor deze discussie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •