Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Up-to-date   mschell@7's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 August 2006
    Locatie
    Evergem
    Berichten
    89
    Bedankjes
    42
    Bedankt
    7 keer in 7 posts

    Hoe lost ik dit OP ?

    Hoi, na twee dagen zoeken ben ik nu echt te einde raad.
    Ik wil mijn Wlan beveiligen via de Adsl Router control.

    Ik heb een 128-bit Encryption WEP Key aangemaakt met een MAC Address.
    28-bit Encryption Key Length . Wep Key 1: AC-9D-E9-E6-D5-B6-29-48-3D-5A-BF-DD-9E.
    en dan Apply.
    Wat gebeurd er nu !! ik heb geen Wlan verbinding meer, dus naar de netwerkverbinding , daar in eigenschappen voor draadloos netwerken >koppeling set ik de sleutel voor draadloos netwerk in, bij het bevestigen kom deze melding te voorschijnen. zie foto !

    het wachtwoord van het netwerk moet afhankelijk van de netwerk configuratie 40 bits of 104 bits zijn . U kunt het wachtwoord opgeven door 5 of 13 ASCII-tekens dan wel 10 of 24 hexadecimale tekens in te voeren


    Wat betekend dat en hoe kan ik dat oplossen?. over welk wachtwoord gaat het ?.

    In de hoop dat iemand met deze kan helpen , groet ik vriendelijk en wens je nog veel succes
    Mschell
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Om te beveiligen:
    Zorg eerst dat je terug verbinding hebt zonder beveiliging aan beide kanten.
    Stel eerst de eerste beveiliging in en test dit eerst. Dus eerst naar de instellingen van de router gaan, Mac adres beveiliging selecteren en daar het mac adres van uw draadloze kaart ingeven. (zie deze post punt 1 hoe je uw mac adres opvraagt: http://www.minatica.be/showthread.php?t=39094)

    Test als alles nog werkt en je verbinding blijft behouden. Nu kan enkel uw draadlooskaartje toegang krijgen tot uw router.

    Daarna kan je de tweede beveiliging zetten, WEP, om de draadloze data stroom te coderen. Dit moet aan beide kanten hetzelfde zijn om verbinding te houden, dus op pc en router hetzelfde. Anders ga je fouten krijgen en geen verbinding meer.
    Surf terug naar de instellingen van de router.
    - Stel de wep beveiliging in op 128 bit.
    - Om nu te decoderen moet je een soort paswoord/key invullen. Bij de meesten kan je dat op twee manieren. Of je kiest voor een ascii key of voor een hex key. Beiden zijn het zelde wat erop neer komt dat je 13 karacters (ascii) of 13 hexadecimale waarden(hex key) moet invullen. Met deze waarden gaat hij het verkeer decoderen. Ook kan je meestal een keuze maken uit 4 verschillende sleutels.
    Vul dus bv 13 hex waarden in de eerste key in die je vrij kiest en ergens opschrijft om te onthouden. Dit is uw paswoord voor decoderen. Een vb wat jij opgeeft is dus ok (AC-9D-E9-E6-D5-B6-29-48-3D-5A-BF-DD-9E) Neem wel een ander nu je dit gepost hebt op het forum Duid nu aan dat je key 1 wil gebruiken en druk apply.
    - Vanaf nu is uw draadloos dataverkeer gecodeerd door de router. Dit maakt dat uw verbinding wegvalt. Je computer kan immers dit niet ontvangen daar hij de zelfde beveiliging nu moet hebben om het signaal terug te decoderen.
    - Ga op uw computer naar de software die bij uw draadloze kaart is geleverd. Rescan om de beschikbare netwerken te zien. Je gaat nu zien dat er een sleuteltje (hangt van software af) symbool bij het beschikbaar draadloze netwerk van jou verschijnd. Dit duid erop dat het beschikbare netwerk beveiligd is. Maak connectie met het netwerk en vul nu exact de zelfde dingen in , in het programma van de draadloze kaart in uw pc. Dus ook kiezen voor 128 bit wep, exact dezelfde 13 hex waarden als sleutel invoeren en sleutel 1 kiezen.
    Heb je dat gedaan, zou alles moeten werken

    Succes

    Ps: probeer een iets grotere foto te posten als je nog probs zou hebben, want dit kan ik niet lezen hoor

  3. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    mschell@7 ( 1 February 2007)

  4. #3
    Up-to-date   mschell@7's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 August 2006
    Locatie
    Evergem
    Berichten
    89
    Bedankjes
    42
    Bedankt
    7 keer in 7 posts
    Alvast bedankt voor deze vlugge reactie . Ik zal je instructie volgen, en laat het je zeker weten hoe het is afgelopen.

  5. #4
    Up-to-date   mschell@7's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 August 2006
    Locatie
    Evergem
    Berichten
    89
    Bedankjes
    42
    Bedankt
    7 keer in 7 posts

    Mijn Hd is gecrasht !! dus de wep beveilling is nog gebeurd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mschell@7 Bekijk bericht
    Alvast bedankt voor deze vlugge reactie . Ik zal je instructie volgen, en laat het je zeker weten hoe het is afgelopen.

  6. #5
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Ik kan even niet volgen hoor Hoe kan je hd nu crachen met een beveiliging voor draadloos internet

  7. #6
    Up-to-date   mschell@7's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 August 2006
    Locatie
    Evergem
    Berichten
    89
    Bedankjes
    42
    Bedankt
    7 keer in 7 posts

    Beschaamd Tja door stomme handeling van mij zelf? de reden weet ik zelf niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    Ik kan even niet volgen hoor Hoe kan je hd nu crachen met een beveiliging voor draadloos internet
    Tja door stomme handeling van mij zelf? de reden weet ik zelf niet

  8. #7
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    En werkt nu alles terug?

  9. #8
    Up-to-date   mschell@7's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 August 2006
    Locatie
    Evergem
    Berichten
    89
    Bedankjes
    42
    Bedankt
    7 keer in 7 posts

    Wlan verbinding

    Hoi

    Notebook is weer herinstalleert, ook heb eindelijk na vele uren prutsen mijn Wlan kunnen beveiligen Oef zou ik zeggen. Maar nu heb ik het probleem dat ik nu ieder keer als ik de notebook afsluit of gewoon afmelden en daarna terug opstart, terug mijn Wlan moet gaan instellen Ondanks als ik verbinding heb zie ik duidelijk dat mijn Wlan beveiligd is.
    Wat ik nu doe is naar netwerkverbinding gaan,daar klik eigenschappen>dan tab Draadloze netwerken> selecteer ik m'n Wlan en dan vink ik bij,,Tab (draadloze netwerken Automatisch configureren) Aan.
    Zo heb ik dan terug verbinding.
    Ik moet wel zeggen dat m'n verbinding soms gewoon weer deactiveer terwijl ik aan het surfen ben, dan moet ik weer de boven vermelde stappen herhalen.
    Niet prettig zo moet werken
    Als je raad hebt laat het me dan weten Aub.

    Alvast bedankt.

  10. #9
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Normaal is bij de notebook, software om de ingebouwde draadloze kaart te configureren. Deze kan je beter nemen dan het standaard programma van windows. Daar kan je meestal een scan doen, beveiliging instellen en dan deze settings als default instellen en wegschrijven.
    Het verliezen van verbinding bij notebooks is meestal een setting die je eens na moet gaan ivm 'power managment'. Laptops staan regelmatig zo geconfigureerd dat, als je even niet surft of het netwerk gebruikt, de ingebouwde draadloze kaart deactiveerd. Dit wordt gedaan om niet nutteloos de batterijen te belasten. Dus in die richting moet je eens zoeken bij de settings. De juiste setting ken ik niet vanbuiten en ik zit hier op een desktop met win2000 op het moment

  11. #10
    Up-to-date   mschell@7's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 August 2006
    Locatie
    Evergem
    Berichten
    89
    Bedankjes
    42
    Bedankt
    7 keer in 7 posts

    KEY1 :Intypen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mschell@7 Bekijk bericht
    Hoi, na twee dagen zoeken ben ik nu echt te einde raad.
    Ik wil mijn Wlan beveiligen via de Adsl Router control.

    Ik heb een 128-bit Encryption WEP Key aangemaakt met een MAC Address.
    28-bit Encryption Key Length . Wep Key 1: AC-9D-E9-E6-D5-B6-29-48-3D-5A-BF-DD-9E.
    en dan Apply.
    Wat gebeurd er nu !! ik heb geen Wlan verbinding meer, dus naar de netwerkverbinding , daar in eigenschappen voor draadloos netwerken >koppeling set ik de sleutel voor draadloos netwerk in, bij het bevestigen kom deze melding te voorschijnen. zie foto !

    het wachtwoord van het netwerk moet afhankelijk van de netwerk configuratie 40 bits of 104 bits zijn . U kunt het wachtwoord opgeven door 5 of 13 ASCII-tekens dan wel 10 of 24 hexadecimale tekens in te voeren


    Wat betekend dat en hoe kan ik dat oplossen?. over welk wachtwoord gaat het ?.

    In de hoop dat iemand met deze kan helpen , groet ik vriendelijk en wens je nog veel succes
    Mschell
    Nu weet ik het : de key moet je zou in zetten AC9DE9E6D5B629483D5ABFDD9E : = 24 hexadecimale tekens. was dat effe zoeken tegen dat ik dat begrepen had.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. ondertiteling lost
    Door jandeloper in forum Audiovisueel
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 10 January 2006, 10:13
  2. geluidsprobleem bij lost
    Door Vlier in forum Audiovisueel
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 29 December 2005, 03:40
  3. Lost, seizoen 2
    Door mousty in forum Audiovisueel
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 14 December 2005, 19:46

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •