Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Webhost

  1. #1
    HDMI
    Gast

    Webhost

    Als je net pas begint met een forum/site, dan is het toch verstandig om een pakket te nemen met niet zoveel webruimte/dataverkeer?

    En wat wordt er precies bedoeld met webruimte/dataverkeer? Ik weet wel wat het ongeveer betekent, maar niet precies.

    En wat is ASP.NET 2?

    En bij sommige webhosting bedrijven kun je kiezen uit windows hosting en/of linux hosting? Het is toch zo dat als je windows hebt dan dat je windows hosting moet nemen en dat als je linux hebt dan dat je linux hosting moet nemen.

    Als er wordt gevraagd om DNS dan kun je kiezen uit de dns van de webhostbedrijf, maar je kan ook eigen dns doen en ook eigen ip. Kan iemand hier wat meer over vertellen?

  2. #2
    PC-Freak   minQkel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 July 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    1.760
    Bedankjes
    7.072
    Bedankt
    5.027 keer in 1.936 posts
    Het enige dat ik weet dat je een dns van een webhostingbedrijf moet nemen of je moet een eigen dns server hebben wat heb je toch weer weinig aan mij
    Mvg Quinten,


  3. #3
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Als je net begint is het miss zaak van het zo goedkoop mogelijk te zoeken, omdat je niet echt weet hoe lang je ermee zal doorgaan. Meestal bieden de meeste providers een standaard hoeveelheid webruimte aan ofzo. (users.telenet.be/users.skynet.be/...).
    Webruimte is de hoeveelheid data die je op hun servers mag zetten, dataverkeer is de maximum hoeveelheid aan verkeer die er mag zijn van en naar de server.

    ASP.NET 2 is een vorm van .NET (dotNET) dat is een soort van programmeertaal voor interactieve websites (ben ik niet zo erg zeker van, miss even wachten tot iemand anders dit zegt).
    windows en linux hosting is volgens mij puur het feit of de server waar je de bestanden op plaatst windows of linux draait. Als je niet al te goed met linux overweg kan denk ik dat je beter voor windows hosting gaat (niet 100% zeker van wel).

    Ik ben er allemaal geen krak in, maar de DNS van het bedrijf is dan iets wat zij voor je kiezen, anders ga jij op de DNS server een IP registreren bijvb: www.mijnsite.be is geregistreerd bij DNS.be en verwijst naar het IP van de server van jouw website.

  4. #4
    HDMI
    Gast
    DNS kan je later toch weer aanpassen? En hoe zit dat precies met het uploaden van bestanden naar je webhost?
    Laatst gewijzigd door HDMI; 6 April 2009 om 18:23

  5. #5
    Expert   Butterflyice's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 June 2006
    Berichten
    738
    Bedankjes
    34
    Bedankt
    636 keer in 410 posts
    Je kan bestanden wel naar een websever laten uploaden maar dit gaat wel af van je hoeveelheid die je heb gehuurd bij het webhosingsbedrijf.
    Uploaden gaat meestal via een ftp programma inlog gegevens krijg je van de webhostingsbedrijf.

    Je kan je DNS server wel laten aanpassen door het hostingsbedrijf.
    Welke type hosting je kiest windows of linux maakt niet veel uit.
    Maar op linux kan je geen asp draaien.
    Maar windows hosting is duurder ivm licensie voor de server en die heeft linux niet.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Gratis Webhost met PHP
    Door wazda in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 22 November 2008, 18:16
  2. Webhost installeren
    Door Dexter in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 29 June 2008, 07:41
  3. Webhost
    Door VK. in forum Internet
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 17 November 2005, 18:26

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •