Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Moderator   Adnilleke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 January 2007
    Locatie
    Nazareth
    Berichten
    5.317
    Bedankjes
    27.532
    Bedankt
    14.569 keer in 5.328 posts

    Kan geen verbinding maken met internet.

    Heb nieuwe Sony laptop (Windows Vista) en deze werd vandaag aangesloten op draadloos internet van Telenet.

    Heeft gewerkt; echter valt nu en dan uit.

    Heb de probeerversie Mc Afee erafgegooid omdat ik dacht dat deze problemen veroorzaakte.

    Het blijft echter hetzelfde : uitstekende signaalsterkte met "lokaal" netwerk; geen verbinding met internet.

    Al diverse "windows herstellingen" uitgevoerd; zelfs de firewall (tijdelijk) uitgeschakeld.

    Blijft echter niet werken...

    Alvast bedankt voor info en tips.

    Lin
    Hier kan je onze lesjes vinden Paint-shop-pro (PSP) - Animation shop

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Je zegt: "echter valt nu en dan uit"
    Hieruit versta ik dat je op internet kan maar dat zo nu en dan ineens de verbinding weg is. Maar het werkt en je komt er ook telkens terug op.

    Meestal heeft dit te maken met een zwak signaal of storingen.
    Zwaksignaal kan door de afstand tss draadloze router en laptop. De omgeving speelt ook een rol. Moderne gebouwen met veel beton (en dus ook betonijzer) geven slechtere verbinding. Herpositioneer de router of laptop en het kan al beter zijn.

    Een andere veel voorkomend probleem is storingen. Nabijgelegen draadloze netwerken (zoals geburen) kunnen op het zelfde kanaal nummer als dat van jou werken. Hierdoor zullen beide netwerken elkaar storen. Ondanks een goede ontvangst kan het zijn dat er dan onderbrekingen komen. Oplossing is uw draadloos netwerk op een ander kanaal te zetten, verder verwijdert van nabij gelegen netwerken.
    Log hiervoor in op je draadloze router door het ip van de router in de adresbalk van je browser in te geven. Log in en kijk onder het tabblad wireless. Daar gaat ergens kanaalnr staan. Staat dit op bv 6, dan herzet het 3 verder, bv 9. Sla de wijziging op. Je zal wel waarschijnlijk connectie hierdoor verliezen en een rescan naar beschikbare netwerken moeten doen. Reconnect en kijk als het nu beter is.

    Succes

  3. De volgende 2 gebruikers bedanken PeterN voor deze nuttige post:

    Adnilleke ( 7 April 2009), dannyma ( 7 April 2009)

  4. #3
    Geek   dannyma's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 June 2006
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    2.789
    Bedankjes
    766
    Bedankt
    990 keer in 777 posts
    Ik heb dat allemaal anders opgelost met internet via electriciteitstnet .Dus je hebt twee doosjes of meer indien er nog zijn die internet op hun kamer willen of ergens in huis willen gebruiken . 1 ste doosje moet verbonden zijn met router en dan stopkontact in daarna waar je ook stopcontact hebt in het huis krijg je via het doosje internet .Oppassen verlengingen van stopcontacten zoals extra stopcontactdoosjes kunnen de verbindingen wel eens niet werken .Waarom weet ik niet goed mischien als iemand dit leest kan mij daar is een verklaring voor geven .
    Laatst gewijzigd door dannyma; 7 April 2009 om 15:55 Reden: foutjes

  5. De volgende gebruiker bedankt dannyma voor deze nuttige post:

    Adnilleke ( 7 April 2009)

  6. #4
    Moderator   Adnilleke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 January 2007
    Locatie
    Nazareth
    Berichten
    5.317
    Bedankjes
    27.532
    Bedankt
    14.569 keer in 5.328 posts
    Bedankt voor jullie reactie Peter en Dannyma

    Voorlopig lukt het ons niet om op internet te gaan bij Telenet.
    Ondanks uitstekende signaalsterkte met "lokaal" netwerk; geen verbinding met internet.
    Ook de telefoon doet het nog niet. Wel kan ik bellen, maar niet gebeld worden.

    Ik laat jullie zeker weten of het ons lukt

    Gelukkig heb ik hier nog Belgacom internet

    Groetjes Lin
    Hier kan je onze lesjes vinden Paint-shop-pro (PSP) - Animation shop

  7. #5
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Heb je al met kabel geprobeerd ipv draadloos? Gaat dat?
    Want nu lees ik dat je 'geen' verbinding krijgt en dat is wat anders dan af en toe uitvallen.
    Verbinding omvat twee dingen namelijk
    - draadloze verbinding tss router en laptop
    - Toegang tot het netwerk, internet.
    Het eerste blijkt inorde te zijn. Naar uw zeggen heb je uitstekende signaalsterkte. Maar dat wil nog niet zeggen dat je toegang krijgt. Om toegang te krijgen moeten zowel de router als de laptop dezelfde beveiling hebben. Heb je dat zo ingesteld?
    Welke foutmelding krijg je eigenlijk juist?

  8. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    Adnilleke ( 7 April 2009)

  9. #6
    Moderator   Adnilleke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 January 2007
    Locatie
    Nazareth
    Berichten
    5.317
    Bedankjes
    27.532
    Bedankt
    14.569 keer in 5.328 posts
    Mijn man heeft van een collega op het werk (IT medewerker) instructies gekregen.

    Hij is erin gslaagd om opnieuw op internet te geraken, maar heeft de herstelling toch al 2 keer moeten uitvoeren.

    Alle details staan op een briefje dat nog in de nieuwe woning ligt.

    Volledige beschrijving bezorg ik morgen.

    Blijkbaar vindt mijn Pc 2 netwerken en ontstaat er daardoor verwarring.
    En verschijnt de wereldbol niet meer op de 2 schermpjes = "kan pagina niet openen".

    Maar zoals gezegd, volledige toelichting (en of het in orde blijft), morgen.

    Lin (nog vanop mijn "oude" Pc met "oude " Begacom kabelmodem).
    Hier kan je onze lesjes vinden Paint-shop-pro (PSP) - Animation shop

  10. De volgende gebruiker bedankt Adnilleke voor deze nuttige post:

    PeterN ( 7 April 2009)

  11. #7
    Moderator   Adnilleke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 January 2007
    Locatie
    Nazareth
    Berichten
    5.317
    Bedankjes
    27.532
    Bedankt
    14.569 keer in 5.328 posts
    Blijf er maar afvliegen
    As zaterdag komt iemand kijken
    Hopelijk tot dan.

    Lin
    Hier kan je onze lesjes vinden Paint-shop-pro (PSP) - Animation shop

  12. #8
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    Een andere veel voorkomend probleem is storingen. Nabijgelegen draadloze netwerken (zoals geburen) kunnen op het zelfde kanaal nummer als dat van jou werken. Hierdoor zullen beide netwerken elkaar storen. Ondanks een goede ontvangst kan het zijn dat er dan onderbrekingen komen. Oplossing is uw draadloos netwerk op een ander kanaal te zetten, verder verwijdert van nabij gelegen netwerken.
    Log hiervoor in op je draadloze router door het ip van de router in de adresbalk van je browser in te geven. Log in en kijk onder het tabblad wireless. Daar gaat ergens kanaalnr staan. Staat dit op bv 6, dan herzet het 3 verder, bv 9. Sla de wijziging op. Je zal wel waarschijnlijk connectie hierdoor verliezen en een rescan naar beschikbare netwerken moeten doen. Reconnect en kijk als het nu beter is.
    Heb je dit al geprobeerd? Als je twee netwerken ziet is de kans dus groot dat ze te dicht bijeen liggen. Het gevolg is storingen en eraf vliegen, zelfs bij perfecte signaal sterkte. Veel kans dat dit je probleem oplost

  13. #9
    Moderator   Adnilleke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 January 2007
    Locatie
    Nazareth
    Berichten
    5.317
    Bedankjes
    27.532
    Bedankt
    14.569 keer in 5.328 posts
    Dank je wel, maar ik ken echt te weinig van Pc's, inloggen op ip van de router....

    Een andere veel voorkomend probleem is storingen. Nabijgelegen draadloze netwerken (zoals geburen) kunnen op het zelfde kanaal nummer als dat van jou werken. Hierdoor zullen beide netwerken elkaar storen. Ondanks een goede ontvangst kan het zijn dat er dan onderbrekingen komen. Oplossing is uw draadloos netwerk op een ander kanaal te zetten, verder verwijdert van nabij gelegen netwerken.
    Log hiervoor in op je draadloze router door het ip van de router in de adresbalk van je browser in te geven. Log in en kijk onder het tabblad wireless. Daar gaat ergens kanaalnr staan. Staat dit op bv 6, dan herzet het 3 verder, bv 9. Sla de wijziging op. Je zal wel waarschijnlijk connectie hierdoor verliezen en een rescan naar beschikbare netwerken moeten doen. Reconnect en kijk als het nu beter is.
    Daarvoor komt as zaterdag iemand langs die dit waarschijnlijk voor mij zal doen.

    Toch zeer bedankt voor de tips; ik copy en paste ze om op een Word document op te slaan en de nodige keren na te lezen.

    Lin
    Laatst gewijzigd door Adnilleke; 9 April 2009 om 20:50
    Hier kan je onze lesjes vinden Paint-shop-pro (PSP) - Animation shop

  14. De volgende gebruiker bedankt Adnilleke voor deze nuttige post:

    PeterN ( 9 April 2009)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Kan geen verbinding maken.
    Door kellykuhn in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 29 March 2009, 10:58
  2. Geen verbinding met internet
    Door wmc in forum Internet
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 6 October 2006, 17:14

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •