Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Auvibel

  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    7 April 2009
    Berichten
    1
    Bedankjes
    1
    Bedankt
    1 keer in 1 post

    Vraag Auvibel

    Hallo allemaal,

    Onze website (http://www.auvibel.be/) is dringend aan vernieuwing toe. Hiertoe zijn wij zeer geïnteresseerd in de mening van gebruikers alsook professionals die dagdagelijks bezig zijn met webdesign.

    Wij zouden jullie dan ook willen vragen om onze website eens te bekijken en ons jullie opmerkingen mee te delen.

    Het gaat vooral om de inhoud en de layout van de website en niet zozeer over de technische aspecten (HTML-code, ...) van de website.

    Bedankt alvast voor de moeite!

  2. De volgende gebruiker bedankt Auvibel voor deze nuttige post:

    ultddave ( 7 April 2009)

  3. #2
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    1. Allereerst ging ik vruchteloos op zoek naar een "home" knop, die er blijkbaar niet is. Het logo daarvoor gewoon klikbaar maken is gebruikelijk.

    2. Een gigantisch YouTube-filmpje is niet meteen een mooi welkom. Iets kleiner kan ook. Een kort welkomstwoordje bovenaan over wat Auvibel juist is enzo, zou ook handig zijn.

    3. Centreer liever niet, want dat leest ongemakkelijker (bv. hier en hier). Je moet voor de tussentitels met je ogen een sprong maken. Ook los vliegende tabellen zijn wat onduidelijk (bv. hier en hier).

  4. De volgende gebruiker bedankt Jelle voor deze nuttige post:

    ultddave ( 7 April 2009)

  5. #3
    Up-to-date   fhita's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 January 2008
    Berichten
    50
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    8 keer in 6 posts
    Ik sluit mij geheel bij Jelle aan.

    Echter zou het ook fijn zijn om, als je tabellen maakt, er randen omheen te doen zodat het overzichtelijker is om te zien welke kolom bij welke kolom hoort.
    Misschien zou je ook iets aan de layout kunnen doen, achtergrondje erop, leuk lettertype (niet iets dat het zo 'geschreven' is dat het niet meer leesbaar is natuurlijk) en het ziet er al heel wat fleuriger uit: de layout word altijd als eerste beoordeeld wanneer men een website bekijkt.

    Voor de rest prima gedaan, algemeen veel informatie.
    Laatst gewijzigd door fhita; 7 April 2009 om 17:25 Reden: Toevoeging 'lettertype aanpassen'.

  6. De volgende gebruiker bedankt fhita voor deze nuttige post:

    ultddave ( 7 April 2009)

  7. #4
    Administrator   ultddave's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2006
    Locatie
    Genk
    Berichten
    1.527
    Bedankjes
    5.385
    Bedankt
    2.577 keer in 1.271 posts
    Links op de site staat in een blauwe balk "vergoeding". Daar onder heb je het menu "Waarom" en "FAQ". FAQ staat voor Frequently Asked Questions. Dan stel ik mij de vraag waarom staat de vraag "Waarom" daar niet tussen? In plaats van daarvoor een apparte optie te maken.

    Als de optie "waarom" expliciet in het menu bij "vergoeding" moet blijven staan, zou ik toch de vraag "waarom" bij de FAQ voegen en een verwijzing naar http://www.auvibel.be/nl/201.html plaatsen.

    Eventueel kan je achter linken de extensie plaatsen.
    http://www.auvibel.be/nl/101.html#

    Die linken blijken eigenlijk naar PDF files te wijzen ipv naar een onderdeel van de site.
    Zoiets zou ik gebruiken;

    "Bij de FOD Economie is een adviescommissie (PDF)"

    Maar dat is een kwestie van "smaak"

    EDIT;

    Mvg
    - Dave -
    Laatst gewijzigd door ultddave; 7 April 2009 om 18:21
    "Friendship. It's the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything." ~ Muhammad Ali

  8. #5
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Na een paar seconden wachten (op wat?) had ik eigenlijk al goesting om weg te zappen. Ik zag de taalkeuze niet, mijn scherm is daarvoor te klein, of uw webpagina te lang.

    En de gebruikte taal (gelukkig zonder schrijffouten), maar dingen zoals Collectieve beheersvennootschap
    voor het kopiëren voor eigen gebruik
    van geluidswerken en audiovisuele werken

    en
    De als kleinhandelaar aangemerkte invoerders en intracommunautaire aankopers.

    zetten mij niet echt aan het lezen. Na een tijdje dacht ik : dat is een organisatie die mij doet betalen omdat ik lege CD's koop. Is het dat?

  9. De volgende gebruiker bedankt berger voor deze nuttige post:

    ultddave ( 7 April 2009)

  10. #6
    Erelid   Joga's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 July 2005
    Locatie
    Eeklo
    Berichten
    2.095
    Bedankjes
    1.439
    Bedankt
    1.303 keer in 821 posts
    Ik sluit mij bij alle opmerkingen aan + het mag ook iets vrolijker vind ik. Vooral qua kleuren en 'design' dan. Smijt er een portie creativiteit in en alles komt goed.

  11. De volgende gebruiker bedankt Joga voor deze nuttige post:

    ultddave ( 7 April 2009)

  12. #7
    Administrator   ultddave's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2006
    Locatie
    Genk
    Berichten
    1.527
    Bedankjes
    5.385
    Bedankt
    2.577 keer in 1.271 posts
    Hehe klopt Berger & Joga.

    De inhoud van de zinnen doen me trouwens denken aan de politiek, allemaal moeilijke woorden en constructies die eigenlijk gewoon willen zeggen "betaal maar voor de lege CD's en uhm.. fonogrammen ".

    "De wetgever heeft er bewust (en ook om praktische redenen) voor geopteerd om het recht op vergoeding te vestigen op alle dragers die gebruikt kunnen worden voor het reproduceren van geluids- en audiovisuele werken,... .
    "
    Of;

    "coherente rechtspraak"

    Zulke dingen spreken de 'bezoekers' niet echt aan om hele teksten te lezen. Want uiteindelijk moet je sommige zinnen 2x lezen voor je ze helemaal begrijpt. Korte zinnen lezen trouwens makkelijker.

    En zoals Jelle al aanhaalde, Centreren is niet echt leuk om te lezen + is onoverzichtelijk; http://www.auvibel.be/nl/002.html

    Eventueel kan je nummering gebruiken.

    1 Sitemap


    1.1 Organisatie


    1.1.1 Voorstelling
    1.1.2 Statuten
    1.1.3 Organen
    1.1.4 Jaarverslagen
    1.1.5 Medewerkers
    1.1.6 Contact

    1.2 De Vergoeding


    1.2.1 Waarom
    1.2.2 Bijdrageplichtig
    1.2.3 Tarieven
    1.2.4 Aangiftes
    1.2.5 Controles
    1.2.6 E-Commerce
    1.2.7 FAQ

    1.3 De Verdeling


    1.3.1 Rechthebbenden
    1.3.2 Bedragen
    1.3.3 Reglementen

    Eventueel kan je nog de titels onderlijnen of in 'bolt' zetten.

    Misschien een leuke 'download free smilies' banner toevoegen. :P (sarcasme hé ;P)

    Mvg
    - Dave -
    "Friendship. It's the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything." ~ Muhammad Ali

  13. #8
    PC-Freak   Spoorzoeker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    in een huis met een dak er op
    Berichten
    1.537
    Bedankjes
    118
    Bedankt
    786 keer in 613 posts
    Niet iedereen heeft of wil Flash op z'n pc.
    Door al gelijk te openen met Flash jaag je je bezoekers weg.

    Waar is de knop om toch door te gaan indien men geen Flash heeft/wil ?
    De schuld ligt nooit bij jezelf, maar altijd bij een ander.

  14. #9
    Beginner  
    Geregistreerd
    8 May 2008
    Berichten
    9
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    ik sluit me grotendeels aan bij de reacties hierboven, dus die herhaal ik niet.

    twee puntjes:
    *Het soort content dat op deze site staat is waarschijnlijk niet bedoeld om hip of trendy over te komen.
    Wel om mensen die op zoek zijn naar specifieke content snel naar die content te brengen. Wat wel niet wegneemt dat het taalgebruik iets minder "wettelijk/officieel" mag zijn (met uitzondering van de quotes van wetteksten natuurlijk) Zodat jan modaal niet weggejaagd wordt van de site.

    *die intro flashpage, wat is de bedoeling daarvan?
    de site minder saai maken-> dat lukt niet met zoiets.
    de taalkeuze tonen? -> kan je beter op andere manieren.
    Je komt beter direct meteen op de homepage. De taalkeuze staat vanboven dus die vinden ze wel.

    succes met de site!

  15. #10
    PC-Freak   Spoorzoeker's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    in een huis met een dak er op
    Berichten
    1.537
    Bedankjes
    118
    Bedankt
    786 keer in 613 posts
    Inderdaad, zo'n flashintro is niet meer dan een "kijk ik goed zijn in Flash"
    De schuld ligt nooit bij jezelf, maar altijd bij een ander.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •