Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    24 November 2008
    Berichten
    96
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    5 keer in 4 posts

    Welk besturingssysteem kiezen ?

    Ik ben van plan deze computer met de volgende configuratie te kopen aan de prijs van 499 euro :

    SUPERSTUNT computer
    ►5 x beschikbaar met harde schijf van 500 Gb
    en gratis verdubbeling van het geheugen tot 4 Gb !
    ►€ 250 goedkoper dan in de winkel
    Laatste nieuwe INTEL CORE 2 QUAD processor INTEL QUAD CORE Q8200
    4 x 2.33Ghz werkend op 1333FSB
    ►de top voor foto- en video-bewerking◄
    * Prachtige kast in “piano-zwarte” kleur met 10 x USB2.0/
    E-SATA-2 /microfoon/geluid en multi-kaartlezer vanvoor.
    *Moederbord G43 chipset en 1333 FSB /10 x USB 2.0 /
    1000 Mbit NETWERKKAART /7.1 kanaals geluid/
    6 x S-ATA-2 + 1 x IDE / 2 * DDR-2 1066Mhz & 2 * DDR-3
    * top grafische kaart INTEL X4500 DIRECT X 10 met 256Mb geheugen. Analoge en digitale aansluitingen.
    *Supersnelle harde schijf 500 Gb SATA-2 met 32 Mb cache
    *sUPERSNEL intern geheugen : 4 Gb DDR-2 800 Mhz
    * MULTI-DVD-brander 22X+/- dual layer en lightscribe

    3 jaar gratis telefonische bijstand !

    Nu heeft deze configuratie nog geen besturingssysteem . Ik gebruik mijn computer voornamelijk om aan fotobewerking te doen .
    Welk besturingssysteem raden julie mij aan ? Windows XP of de Vista waar ik de bomen door het bos niet meer zie .

  2. #2
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Laatste nieuwe cpu ?? Dat zou de intel i7 reeks wezen, niet de Q reeks ...
    Top grafische kaart ?? Dat is een intel integrated geval dat enkel goed is om wat werk te doen enzo, voor grafisch werk & games niet echt voldoende.
    Supersnel intern geheugen ? Sinds wanneer is DDR2 800 zo snel (zeker in vergelijking met het huidige 1333 DDR3) ? ik kan niet meer volgen ...
    En wat maakt de harde schijf zo supersnel ? Dat is gewoon een standaard harde schijf.

    Ik trek dus altijd ferm men wenkbrauwen op bij het type winkel als ik zulke dingen lees, maar waar en wat u koopt is natuurlijk uw zaak.

    En ik zou doodgewoon voor windows vista gaan, en enventueel later overschakelen op windows 7. Er is geen enkele reden meer om nu nog windows xp te kopen, alle support zal binnenkort stopgezet worden en de laatste updates zijn eraan aan het komen of zijn gepasseerd.

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    24 November 2008
    Berichten
    96
    Bedankjes
    5
    Bedankt
    5 keer in 4 posts
    Bedankt Carl ,

    Welke configuratie zou jij mij dan aanbevelen om enkel snel internet te hebben en om aan beeldbewerking te doen , in mijn geval photoshop CS3 en binnenkort Cs4 .
    Games zijn mijn ding niet .

  4. #4
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Die configuratie is zeker en vast geschikt voor je noden. Het is niet dat het een slechte pc is, maar het is niet de "supercomputer" die ze het proberen te laten lijken ...
    Ik weet overigens niet hoe intensief PS (photoshop) is voor de grafische kaart, maar ik denk dat je er met die 4500 wel komt, miss best even wachten op iemand die het beter weet

  5. #5
    Expert   Dexter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 January 2008
    Locatie
    België
    Berichten
    692
    Bedankjes
    625
    Bedankt
    636 keer in 343 posts
    Photoshop valt goed mee, ik heb een nVidia 6200 die niet goed werkt (niet compatibel met moederbord...) maar het kan Photoshop goed aan.
    HTML(5), CSS(3), Javascript, jQuery, Objective C, Java, AppleScript, PHP, MySQL.

  6. #6
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Hoe krijg je beeld op je scherm als de grafische kaart niet compatibel is met je moederbord ?

  7. #7
    Expert   Dexter's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 January 2008
    Locatie
    België
    Berichten
    692
    Bedankjes
    625
    Bedankt
    636 keer in 343 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carl Bekijk bericht
    Hoe krijg je beeld op je scherm als de grafische kaart niet compatibel is met je moederbord ?
    Vraag dat aan mijn failliete computermaker , neen ik weet niet, de pc zou spelletjes moeten aankunnen (drivers al duizenden keren geinstalleerd) maar hij kon / kan dat niet en toen ik er het boekje van mijn moederbord bijnam stond er een lijst met "Compatible AGP cards" ofzoiets en daar stond hij niet tussen dus dat zal wel de oorzaak zijn.

    Adri
    HTML(5), CSS(3), Javascript, jQuery, Objective C, Java, AppleScript, PHP, MySQL.

  8. #8
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Omdat de grafische kaart nog niet gefabriceerd was ten tijde van het opstellen van de moederbord handleiding ? Als de kaart incompatibel is zou je niet eens beeld krijgen
    Dat je geen games kan spelen ligt gewoon aan het feit dat dit een low-end grafische kaart is

  9. #9
    Gevorderd   downagain's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 November 2006
    Locatie
    Kempen
    Berichten
    140
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    55 keer in 50 posts
    En nu back on topic.

    Website van Adobe Photoshop CS4:
    Systeemvereisten Windows

    - 1,8 GHz of snellere processor
    - 512 MB RAM (1 GB aanbevolen)
    - 1 GB vrije ruimte op de vaste schijf voor de installatie; tijdens de installatie is extra vrije ruimte vereist (kan niet op Flash®-gebaseerde opslagapparaten worden geïnstalleerd)
    - Dvd-rom-station
    - Schermresolutie van 1.024 x 768 (1.280 x 800 aanbevolen) met 16-bits videokaart
    - Voor sommige GPU-versnelde functies is grafische ondersteuning voor Shader Model 3.0 en OpenGL 2.0 vereist
    - Dvd-rom-station
    - Shader Model 3.0
    - QuickTime 7.2 vereist voor de multimediafuncties
    - Breedbandinternetverbinding vereist voor online services
    Website Intel G45 Chipset:
    In addition to video, the Intel® G45 Express Chipset delivers optimized 3D graphics performance and support for Microsoft DirectX* 10, Shader Model 4.0 and OpenGL* 2.0, These graphics enhancements deliver the performance and compatibility you need for entertaining, everyday gameplay for the most popular game titles. The Intel® G45 Express Chipset includes support for the latest PC operating systems, including Microsoft Windows Vista*.
    Conclusie: Deze PC voldoet aan de vereiste specificaties om Photoshop CS4 te gebruiken.
    Het lijkt ook duidelijk dat je voor 499 geen super computer kan verkrijgen. Maar voor wat internetten, kantoorgebruiken en photoshop volstaat deze configuratie.

    Of je nu Vista of XP neemt.. die keuze ligt bij u.. maar lijkt me dat u niet zo opgetogen bent over Vista. Vista is helemaal niet zo slecht als de meesten beweren.. ik gebruik Vista al een paar jaren..en heb enkel in de begin fase wat problemen gehad met drivers. Maar dit is echter niet een probleem dat aan Vista te wijten is.. maar eerder aan oude hardware en/of fabrikanten die geen Vista drivers leveren.

    Echter.. indien je echt geen plezier beleeft aan Vista.. kan je gerust XP kopen.. er zijn nog veel mensen die XP blijven gebruiken.

    Wel moet je het volgende mee in rekening nemen. De PC-configuratie is voorzien van 4GB geheugen. Echter kan je met Windows XP Home edition slechts een 3GB hiervan benutten.. de resterende 1GB kan je niet gebruiken.
    Windows XP Professional x64 edition, of eender welke 64-bit Vista variant.. kan wel de volledige 4GB benutten.

    Een 2de opmerking. Is deze PC ook voorzien van scherm, muis, toetsenbord en andere randapparatuur? Dit wordt soms wel is over het hoofd gezien. De rekening loopt dan al snel op: Windows licentie + Beeldscherm is al snel een paar 100 euro.

  10. De volgende gebruiker bedankt downagain voor deze nuttige post:

    carl (23 April 2009)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Webhosts...welk pakket kiezen ? Jalbum...
    Door Tibo in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 15 April 2008, 19:16
  2. welk cpu zou ik kiezen
    Door artuur in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 29 May 2007, 08:52
  3. Welk DDR2 geheugen kiezen?
    Door rrnico in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 48
    Laatste bericht: 11 August 2006, 19:49
  4. welk scherm als jullie mochten kiezen
    Door lem in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 17 October 2005, 17:25
  5. welk mobo kiezen
    Door artuur in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 10 July 2005, 13:24

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •