Weergegeven resultaten: 1 t/m 1 van 1
  1. #1
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts

    Apple Remote controle over universal dock

    Hey,

    Hier even een tipje voor de Mac gebruikers onder ons. Ik heb er een tijdje achter gezocht en dus uiteindelijk gevonden. Ik besef dat er maar weinig mensen dit zullen nodig hebben maar het lijkt me toch het posten waard.
    Mijn probleem was dat ik twee apparaten had die ik kon controleren met de apple remote. Het universal dock (met men ipod touch in) en men macbook. Telkens er op de remote werd gedrukt reageerden beide apparaten. Aangezien ik het dock enkel gebruik om men ipod op te laden (en mooi op men bureau te zetten ) wou ik verhinderen dat deze het signaal herkent.
    Het probleem is, de IR sensor op de macbook kan worden uitgeschakeld maar die op het dock niet. De sensor is ook erg gevoelig dus afplakken is geen optie. Wat is dus de oplossing:
    1. Macbook IR sensor uitzetten (controle paneel, beveiliging)
    2. Remote koppelen met dock (Menu + volgende ingedrukt houden gedurende +/- 6 sec)
    3. Naar de andere kant van het huis lopen (of dock uitzetten ...) en lang op Menu en Play drukken. Dit verandert het ID van de remote.
    4. IR sensor op de macbook terug aanzetten
    5. Koppelen met macbook
    6. Enjoy !
    (Het dock werkt nu enkel voor de remote met het oude ID, om dit terug te herstellen moet je lang Menu en Previous ingedrukt houden, dit zou de koppeling ongedaan maken (ook getest))

    PS: ik gebruik het voorbeeld van een macbook, maar het is voor eender welke 2 apple IR-compatibele apparaten (waaronder ten minste 1 dock) mogelijk (hoewel de methode anders zal zijn)
    Laatst gewijzigd door carl; 27 May 2009 om 15:32

  2. De volgende gebruiker bedankt carl voor deze nuttige post:

    PeterN (27 May 2009)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Mooie werkbalk Object dock
    Door nieuwpoort6 in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 16 November 2005, 20:26
  2. Probleemke met Universal Patcher
    Door Baloeke in forum Internet
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 5 September 2005, 21:26

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •