Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    17 May 2005
    Locatie
    De Kust
    Berichten
    182
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    23 keer in 16 posts

    Na inpluggen valt pc uit???

    Mijn vriendin heeft een probleem met hare digitale camera. Is een traveler DC 7900. Nooit problemen mee gehad met het aansluiten. Maar heb verleden week windows xp herinstalleerd en sindsdien als ik de usb kabel aansluit om haar getrokken foto's op pc te zetten start die pc telkens opnieuw op. Krijg dan een scherm te zien of ik in veilige modus enz...... wil opstarten.
    Zou het kunnen liggen aan de software van haar videokaart of aan haar geluidskaart. Want die geluidskaart heb ik verleden week op de kop kunnen tikken voor een prijsje. Is een soundblaster live 5.1. Ik heb die eerst in mijn pc getest en werkt perfect. Wat zou het kunnen zijn.???

    Mvg:

    Ludo.

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Is het laptop of desktop?
    Probeer gewoon naar configuratiescherm, systeem, hardware te gaan waar je een lijstje hebt met alle hardware. Wis daar gewoon je usb poorten. Deze worden na herstart terug herkent en juist geconfigureerd. Mss dat het helpt?
    Heb je het cameraatje al op een andere pc geprobeerd? Mss is er iets stuk aan zijn usb poort of een kortsluiting in de draad. Zo weet je dat je degelijk moet zoeken aan de kant van de pc en dat het niet het cameraatje of kabel is. Wanneer er teveel stroom uit een usb poort wordt getrokken kan het zijn dat de pc reset...

  3. #3
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    17 May 2005
    Locatie
    De Kust
    Berichten
    182
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    23 keer in 16 posts
    Het is een desktop. Ik ga jou advies eens opvolgen en zien of het zo opgelost geraakt. Ik laat het hier wel weten.

  4. #4
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    17 May 2005
    Locatie
    De Kust
    Berichten
    182
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    23 keer in 16 posts
    Niets helpt. En ik begrijp het niet he. Ik heb achter op de pc 4x usb, op een daarvan is mijn draadloos toetsenbord aangesloten en muis. Als ik daar een mijn externe harde schijf of mijn usb stick op aansluit, start de pc terug op. Ik kan op geen enkele usb poort nog iets aansluiten of de pc valt uit. Behalve dan mijn toetsenbord en muis, dat marcheert wel.
    Rarara........

  5. #5
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Ik heb je eerste bericht nog eens gelezen: je hebt twee dingen veranderd, andere hardware gestoken en herinstallatie software gedaan...
    Ik gok dat de andere hardware je problemen geeft. Je hebt zo een andere geluidskaart gestoken. Is dit alles wat veranderd is? Wat geluidskaart had ze vroeger? Het zou bv kunnen zijn deze kaart net de druppel is die de emmer doet overlopen kwa sterkte van uw voeding. Als je voeding niet sterk genoeg is of de kaart om één of andere reden teveel stroom trekt is al hetgene dat je extra bijsteekt op je usb te veel. EEn muis en keybord is echt heel weinig gebruik tov een externe schijf etc.

    Daarom, haal die geluidskaart er eens uit en probeer zo eens. Is er nog andere hardware bijgekomen?

  6. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    durumke (10 June 2009)

  7. #6
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    17 May 2005
    Locatie
    De Kust
    Berichten
    182
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    23 keer in 16 posts
    Het zou kunnen dat het de geluidskaart is, ik weet het niet. Ik heb mijn harde schijf geformaterrd en terug geinstalleerd en het probleem is opgelost.
    Het enige wat veranderd was, was die geluidskaart die ik verleden week er in heb ingestoken maar toen werkte de usb poorten nog wel. Mijn geluidskaart heb ik gewoon laten zitten bij het opnieuw installeren van windows en nu zijn er geen problemen. Ik ga de software van die geluidskaart nog installeren en zien wat het geeft.
    Ik laat jullie wel iets weten, morgen waarschijnlijk.

    Mvg:

    Ludo.

  8. De volgende gebruiker bedankt durumke voor deze nuttige post:

    PeterN (10 June 2009)

  9. #7
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    17 May 2005
    Locatie
    De Kust
    Berichten
    182
    Bedankjes
    12
    Bedankt
    23 keer in 16 posts
    Ziezo, de geluiskaart is nu ook geinsatalleerd en geen problemen meer met mijn usb aansluitingen. Alles is weer zoals normaal. Bedankt Peter voor jou antwoorden he. Hier mag een slotje op.

    Ludo.

  10. De volgende gebruiker bedankt durumke voor deze nuttige post:

    PeterN (10 June 2009)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Adobe bij inpluggen van stick
    Door Bartmen in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 29 May 2007, 11:51
  2. PC valt uit! help me A.S.A.P please
    Door Ertan in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 14 March 2007, 19:31
  3. PC valt uit...
    Door Ken G in forum HijackThis
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 12 January 2007, 21:31
  4. PC valt uit
    Door makaveli19 in forum Malware
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 15 August 2006, 02:08
  5. pc valt uit
    Door elie in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 10 April 2006, 17:30

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •