Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.846
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.037 keer in 15.354 posts
    Tja ... terwijl ze nog niet eens het weer van het komende uur juist kunnen hebben .
    Je zou het ook eens op de nuchtere toer kunnen gooien.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  2. #12
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    1 July 2009
    Berichten
    141
    Bedankjes
    32
    Bedankt
    73 keer in 55 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Die datum is voorspeld door de Maya's, die beschaving floreerde voor de Grieken

    *reduce massquote*
    De maya's hebben deze datum niet voorspeld, maar hun kalender eindigt toevallig wel op die datum.

    Ook staan op die datum alle planeten in ons zonnestelsel op 1 lijn (Zoals bij Tomb Raider)

    Ook zeg je dat iedere bekende wel eens iets gezegd heeft "vanop die dag vergaat de wereld"
    Ja, Dit kan goed zijn, maar als verschillende geleerden hetzelfde zeggen (zonder dat ze nog maar zelfs van elkaar gehoord hebben, laat staan hun ideeën konden uitwisselen)
    Dan begin ik toch na te denken hoor...

    Nuja, we gaan hier wel serieus off topic
    Misschien een mod dat dit topic wil opsplitsen? Ik vind dit wel een interessant onderwerp om over verder te discussiëren.


    @yanussi: ik weet dat het een echte film is, maar het verhaal is imo pure bullshit...

  3. #13
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    En hoe zou een ster dan moeten bestaan als er geen zwaartekracht is ?? Een ster bestaat voornamelijk uit waterstof en helium, ze wordt gevormd doordat de gasdeeltjes in een wolk mekaar samentrekken. Op de duur ontstaat er dan een kernfusie reactie die pas stopt als alle waterstof is 'opgebrand'. (als je me niet gelooft kan je hier of hier eens een kijkje nemen )
    Deze datum is nu idd voorspeld door de mayas/incas/?. Het doet er niet veel toe of ze hem nu voorspeld hebben, of dat hun kalender daar gewoon stopte, want zo goed als elke voorspelling is uitgekomen, en dat vind ik nogal griezelig
    PS: een ster kan haast niet inslaan op de aarde, die kans is zo fenomenaal klein ... Vooraleer dat kan gebeuren moet er al heel wat beweging en tumult zijn in de melkweg ... Het lijkt me waarschijnlijker dat je een komeet of asteroide bedoelt.
    Laatst gewijzigd door carl; 6 August 2009 om 09:47

  4. #14
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    1 October 2008
    Berichten
    324
    Bedankjes
    436
    Bedankt
    231 keer in 125 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carl Bekijk bericht
    En hoe zou een ster dan moeten bestaan als er geen zwaartekracht is ?? Een ster bestaat voornamelijk uit waterstof en helium, ze wordt gevormd doordat de gasdeeltjes in een wolk mekaar samentrekken. Op de duur ontstaat er dan een kernfusie reactie die pas stopt als alle waterstof is 'opgebrand'. (als je me niet gelooft kan je hier of hier eens een kijkje nemen )
    Deze datum is nu idd voorspeld door de mayas/incas/?. Het doet er niet veel toe of ze hem nu voorspeld hebben, of dat hun kalender daar gewoon stopte, want zo goed als elke voorspelling is uitgekomen, en dat vind ik nogal griezelig
    PS: een ster kan haast niet inslaan op de aarde, die kans is zo fenomenaal klein ... Vooraleer dat kan gebeuren moet er al heel wat beweging en tumult zijn in de melkweg ... Het lijkt me waarschijnlijker dat je een komeet of asteroide bedoelt.
    man, zat ik even mis. Mijn excuses bij deze.

  5. De volgende 2 gebruikers bedanken yanish1005 voor deze nuttige post:

    carl ( 6 August 2009), ultddave ( 6 August 2009)

  6. #15
    Minatica Moderator   Obsessed's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 June 2005
    Locatie
    Hagenland
    Berichten
    3.187
    Bedankjes
    16.878
    Bedankt
    17.679 keer in 7.888 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door azziplekkus Bekijk bericht
    De maya's hebben deze datum niet voorspeld, maar hun kalender eindigt toevallig wel op die datum.

    Ook staan op die datum alle planeten in ons zonnestelsel op 1 lijn (Zoals bij Tomb Raider)

    Ook zeg je dat iedere bekende wel eens iets gezegd heeft "vanop die dag vergaat de wereld"
    Ja, Dit kan goed zijn, maar als verschillende geleerden hetzelfde zeggen (zonder dat ze nog maar zelfs van elkaar gehoord hebben, laat staan hun ideeën konden uitwisselen)
    Dan begin ik toch na te denken hoor...
    Volgens mij borduren al die geleerden en voorspellers gewoon verder op het eerste feit hoor.
    Al dan niet een voorspelling van de Maya's, of het einde- van hun kalender (der tijden?)
    * NIL VOLENTIBUS ARDUUM *

  7. #16
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.846
    Bedankjes
    15.657
    Bedankt
    37.037 keer in 15.354 posts
    Allé vooruit, nog éneke om al die waanzinnige zaken een beetje op een rijtje te zetten.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. regenbuien op komst?
    Door Pilote in forum De Lounge
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 24 July 2008, 23:54

Tags voor deze discussie

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •