Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 38

Discussie: wifi en toestanden

  1. #11
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    235
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    22 keer in 22 posts
    dan ben ik beter af met mobistar.

    Alhoewel de reclame die telenet maakt over diene 1 euro wifi als je een bepaald soort abbo neemt !
    Dit wil dus zeggen dat je *als ik het goed begrijp* geen 10 euro voor het abbo meer moet betalen maar 1 euro en dat (*daar zwijgen ze over in alle talen*) je toch evengoed 7.5 euro per uur moet betalen om gebruik te kunnen maken van het draadloos internet via wifi .

  2. #12
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Bij Mobistar is dit internet everywhere. Het voordeel is dat je niet bij een hotspot moet zitten, je kan het overal. Het werkt immers via de GSM. Nadeel hiervan is dat het tergend en tergend langzaam is. Het is goed voor een email zonder afbeelding. Maar zelfs surfen is bijna niet te doen...
    Hotspot heeft dan weer het voordeel van snel te zijn. Je surft eigenlijk op een draadloze router die met het netwerk is verbonden. Nadeel is dat je u bij de draadloze router moet bevinden, dus in dat hotel, of tankstation, of café,....

  3. #13
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.886
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.630 keer in 1.038 posts
    En je moet bij everywhere ook oppassen , ik denk dat je het al hebt gelezen
    http://www.nu.nl/internet/2051451/mo...0000-euro.html
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  4. #14
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    235
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    22 keer in 22 posts
    Had je niet *G3* ? bij mobistar ?
    en ja ik heb dit artikel gelezen,maar de ardennen in niet het buitenland .
    Voor mobistar zou dat dus 70 euro zijn voor de stick en dan 1 euro per dag dat je surft plus die 5 euro die ze maandelijks aanrekenen voor een abbo.
    Het is gewoon jammer dat dit alles niet wat goedkoper kan zijn vind ik .
    Telenet smijt er wel met een grote sloef naar.
    7,5 euro per uur is toch wel schandalig veel zeker als je al een abbo van 65 euro per maand hebt.

  5. #15
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Je bent wat zaken compleet door merkaar aan het halen.
    3G is een mobiel netwerk, vergelijkbaar met het GSM netwerk in belgie. Je hebt dit (in theorie) overal en de snelheid hangt af van de signaalsterkte. Optimale ontvangst zou moeten resulteren in een snelheid van 3 mbps (geloof ik). In werkelijkheid is dit veeeel trager zoals peterN zegt.
    Wifi (draadloos internet) is iets totaal anders. Het is een kleinschalig netwerk dat een bereik heeft van, in een heel goed geval, een 100 tal meter. De snelheid kan veel hoger liggen (tot 100mbps) maar is gelimiteerd door de internet aansluiting die gebruikt wordt. De draadloze installatie van 1 euro bij telenet (de reclame) is precies dit laatste. Ze plaatsen de apparatuur waardoor jij thuis draadloos kan surfen op je eigen internet aansluiting.
    Indien je nu op reis gaat en van daar op internet wil kan je hier dus geen gebruik van maken (tenzij je een tent opslaat in je tuin natuurlijk ) en moet je dus een andere manier kiezen. Eentje ervan is gebruik maken van hotspots. Deze bestaan zowel van telenet als van belgacom als van ... Je kan ook langs andere midelen op internet raken, veel hotels tegenwoordig bieden wifi of een internet aansluiting op de kamer (mits betaling soms), je hebt cyber cafes, 3G netwerk (wat ook vrij duur is), ...
    Ik kan niet ontkennen dat 7.5 eur per uur vrij veel is, maar deze hotspots zijn bedoeld om eens een keertje een paar minuten mails te checken langs de kant van de weg, en met je 7.5 eur minuten kom je dus een tijd toe. Het verbaast me wel dat ze geen abonnement/datalimiet formule aanbieden (ik kon die toch niet terug vinden).

  6. #16
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Onze moderator Nostradamus ligt momenteel in het ziekenhuis en gebruikt internet everywhere. Je kan zijn bevindingen eens vragen, maar er zijn momenten dat je gewoon je verbinding verliest doordat het zo traag is. Het hangt van moment tot moment af. Ook hij heeft gelukkig G3, maar dit is dus niet overal aanwezig waardoor het nog trager kan. Het is eigenlijk een noodoplossing, niet om je vakantiefoto's door te geven

  7. #17
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    235
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    22 keer in 22 posts
    In ieder geval bedankt voor alle info .
    Los daarvan weet ik dus nog altijd niet of ik wel verbinding zou kunnen maken met mijn pc.
    Ik zou voor het gebruik mijn e-mails willen lezen maar ook zou ik op het internet willen zijn al was het maar om info op te zoeken over de plaats waar ik verblijf (en daar zijn geen hotspots of daar kan ik dus ook geen gebruik maken van de mogelijkheid van mobistar , omdat het verblijf waar ik naartoe ga midden in de bossen is.

  8. #18
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.886
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.630 keer in 1.038 posts
    De vraag is ook als je daar een hotspot gaat vinden , bij telenet heb je een hotspot locator. Of misschien ietske verder kijken voor een hotspot .http://www.telenethotspot.be/php/waa...or.php?lang=nl
    Laatst gewijzigd door ghost; 4 August 2009 om 00:17
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  9. #19
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    235
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    22 keer in 22 posts
    Dat is juist en ik heb een lijst met hotspots die al aanwezig zijn.
    Maar het is niet handig als je bijv in de auto verbinding moet maken om te kunnen surfen en e-mails te lezen.
    Het enige wat men zou kunnen is via sateliet verbinding maken maar dat is zeker niet te betalen.
    Ik denk dat ik maar beter mijn laptop thuis laat en mijn berichten wel zal lezen na het verlof.
    Natuurlijk ga ik dan met een overvolle box zitten en zullen er mails (terug gestuurd worden ?)als mijn box vol begint te lopen.

  10. #20
    Gevorderd   downagain's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 November 2006
    Locatie
    Kempen
    Berichten
    140
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    55 keer in 50 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeterN Bekijk bericht
    Als je turbonet hebt is het abonnement idd gratis, maar je moet het wel aanvragen. Ga hiervoor naar 'mijn telenet', klik op internet aan de rechterkant.
    Dan vind je in hetzelfde menu onderaan 'abonnementen' met daaronder 'hotspot abonnement'. Daar moet je het eerst aanvragen. Je zal zien dat het aangeduid staat dat het gratis is voor turbonet

    EDIT: Mss best direct bijvermelden:
    Denk wel dat het abonnement gratis is, niet de surfminuten !!!
    De surfminuten moet je apart opladen, ook in dat menu. Het kost 7,5 euro voor een uur en is 90 dagen geldig. Je kan dan via mijn telenet bijkomende minuten opladen telkens.
    Volgens mij is er geen extra kost. Vanop de Telenet site:
    Telenet laat je volop gebruik maken van de Telenet Hotspots. Hier kan je kiezen op welke manier je toegang wenst tot het hotspotnetwerk:
    1. De Telenet Hotspot Surfminuten waarmee je gedurende een beperkte tijd kan surfen op Telenet Hotspots.
    2. Het Telenet Hotspot Abonnement, waarmee je onbeperkt kan surfen op Telenet hotspots.
    Je hebt dus volgens mij de keuze.. ofwel surfminuten.. ofwel abonnement. Het abonnement is gratis voor Turbonet gebruikers.

    Ik zelf heb nog nooit surfminuten opgeladen. Ik moest enkel op de mijn Telenet pagina het gratis abonnement activeren, en daarna kon ik gebruik maken van de Telenet hotspots.
    Laatst gewijzigd door downagain; 4 August 2009 om 08:44

  11. De volgende gebruiker bedankt downagain voor deze nuttige post:

    carl ( 4 August 2009)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Free Wifi
    Door maro in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 19 August 2008, 14:26
  2. wifi antenne
    Door andre verspeete in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 29 April 2008, 12:51
  3. wifi
    Door fcb1 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 16 June 2007, 01:56
  4. Wifi
    Door jekrussek in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 28 May 2006, 11:35

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •