Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 38

Discussie: wifi en toestanden

  1. #21
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    235
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    22 keer in 22 posts
    ik heb die activatie uitgevoerd en toch kan ik geen verbinding maken.
    daarom dat ik via dos iets aan de weet wilde komen.
    in mijn eerste bericht staat daar iets over vermeld .
    kan je daar nog eens naartoe gaan en het lezen ?
    bedankt

  2. #22
    Gevorderd   downagain's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 November 2006
    Locatie
    Kempen
    Berichten
    140
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    55 keer in 50 posts
    Het is me niet meteen duidelijk of je thuis ook een draadloze verbinding hebt op je laptop, of dat je er een netwerkkabel inplugt.

    Als je thuis normaal gewoon een netwerkkabel gebruikt, zou het wel is kunnen dat je de draadloze netwerkadapter van je laptop niet ingeschakeld hebt.

    Deze toets is ofwel een toets op je keyboard (of toetsen combinatie), ofwel ergens een andere knop aan de zijkant ofzo.. als je het niet meteen vindt, kijk dan is in de handleiding van je laptop.

  3. #23
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Ben je op dat moment verbonden met een draadloos netwerk (hotspot, buren, jezelf, ...) ? Het feit dat het medium ontkoppeld is wil zeggen dat je gewoonweg niet verbonden bent. Vanonder rechts in de taakbalk zal een icoontje staan van een pc met 3 golfjes en een rood kruisje. Daar rechts op klikken, beschikbare draadloze netwerken weergeven.
    Vervolgens kan je er eentje uit kiezen en op verbinden klikken. Voor sommige netwerken heb je een wachtwoord nodig (WEP/WPA key) of staat er andere beveiliging op. Indien het bereik onvoldoende is kan dit verbinden heel lang duren of zelfs onmogelijk zijn.

    PS: je moet binnen het bereik van een draadloos netwerk zijn. Draadloos internet betekent niet dat je zoals met je gsm eender waar op internet kan zoals hier al verscheidene keren is gezegd.
    Laatst gewijzigd door carl; 4 August 2009 om 11:13

  4. #24
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    235
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    22 keer in 22 posts
    Ik kan dus draadloos verbinding maken met de laptop,en zoals ik al eerder gemeld had kan ik niet op internet zelfs niet als ik op nog geen 50 meter van een hotspot ben verwijderd, normaal gezien zou ik dan een icoontje van telenet te zien krijgen en dan pas zou ik via de browser enkele gegevens kunnen invullen en dan pas heb ik verbinding.
    Maar zoals ik al eerder melde lukt er dus helemaas niets als ik naast een hotspot sta,bij ons in de stad zijn er maar drie hotspots en twee heb ik al uitgeprobeerd,zonder resultaat.
    Dus thuis zonder problemen maar buitenhuis kan ik niets aanrichten met mijn laptop.

  5. #25
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door urbain Bekijk bericht
    ik heb die activatie uitgevoerd en toch kan ik geen verbinding maken.
    daarom dat ik via dos iets aan de weet wilde komen.
    in mijn eerste bericht staat daar iets over vermeld .
    kan je daar nog eens naartoe gaan en het lezen ?
    bedankt
    In mijn telenet staat dat het actief is (want duurd mss paar dagen?) en je hebt surfminuten gekocht? Die staan daar ook vermeld.
    Dan moet je u verplaatsen naar een hotspot (en die reiken slechts in een straal van een 50m diameter denk ik) . Daar je laptop opzetten en scannen naar beschikbare draadloze netwerken. Je moet dan daar het hotspot alleszinds zien in je lijst.

    (EDIT: had je nieuwe post niet gezien , gelijktijdig gepost )

  6. #26
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Als het thuis werkt en je krijgt geen hotspot te zien als je scanned naar beschikbare draadloze netwerken, dan heb ik totaal geen idee waarom het bij een hotspot niet zou werken :S Het is immers net hetzelfde. Verbinding maken is nog iets apart, maar je mmoet het hotspot kunnen zien als je scanned, zelfs als je geen abonnement hebt...

  7. #27
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    235
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    22 keer in 22 posts
    Verbinding maken is nog iets apart, maar je mmoet het hotspot kunnen zien als je scanned, zelfs als je geen abonnement hebt...
    En daar wringt het schoentje denk ik .

    Beste downagain dit melde u .......

    Je hebt dus volgens mij de keuze.. ofwel surfminuten.. ofwel abonnement. Het abonnement is gratis voor Turbonet gebruikers.

    Ik zelf heb nog nooit surfminuten opgeladen. Ik moest enkel op de mijn Telenet pagina het gratis abonnement activeren, en daarna kon ik gebruik maken van de Telenet hotspots.

    waarom kan ik dat dan niet , ook al heb ik een turbo abbo en is de mogelijkheid om van een hotspot gebruik te maken ook aangevinkt;

  8. #28
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Indien je draadloos netwerk thuis wel werkt is er een van volgende dingen mis:
    - de hotspot is uitgeschakeld
    - het bereik (signaalsterkte) is te laag waardoor je laptop hem niet vindt
    - bij het transpot van de laptop heb je de wifi aan/uit knop ingedrukt (als je die hebt)

    Je moet er zeker van zijn dat de hotspot aan staat (ga dit eens vragen in het cafe/restaurant/winkel/balie waar de hotspot staat), en dat je binnen bereik bent. Dan is er geen enkele reden waarom je niet zou kunnen de telenet hotspot zien in je beschikbare netwerken.

  9. #29
    Gevorderd   downagain's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 November 2006
    Locatie
    Kempen
    Berichten
    140
    Bedankjes
    2
    Bedankt
    55 keer in 50 posts
    Eigenlijk moet je zelfs zonder enige activatie of aanschaf van surfminuten kunnen connecten op zo'n hotspot.

    Als je in de buurt van zo'n hotspot zit, en je zoekt naar netwerken, selecteer je degene met naam = "Telenet".

    Als je vervolgens je internetpagina opent.. krijg je denk ik 3/4 mogelijkheden om te surfen. Een eerste mogelijkheid is inloggen met je telenet account, een andere die ik me herinner is betalen met visa.

    Ik log gewoon in met mijn telenet account gegevens, en dan krijg ik de melding (als je op mijn telenet hotspot abo hebt geactiveerd) dat surfen op de hotspot inbegrepen is telenet abo dat ik thuis heb (turbonet).

    Vervolgens kan ik gewoon surfen op het web, en mails checken.

    In het station van Antwerpen lukt dit zeker (geprobeerd met iPhone), indien dit niet te ver is kan je mss daar is proberen. Of probeer het nog is op een andere locatie dan de 2 waar je al geweest bent. (bij voorkeur druk bezochte publieke plaatsen)

  10. #30
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    235
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    22 keer in 22 posts
    Ok , ik ga dit doen en weet je later wel te vertellen hoe het is afgelopen.
    Ik heb verschillende adressen in pdf formaat van gans belgië , dus keuze genoeg.
    Bestond er niet zo'n tooltje dat hotspots dedecteerd ?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Free Wifi
    Door maro in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 19 August 2008, 14:26
  2. wifi antenne
    Door andre verspeete in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 29 April 2008, 12:51
  3. wifi
    Door fcb1 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 16 June 2007, 01:56
  4. Wifi
    Door jekrussek in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 28 May 2006, 11:35

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •