Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 38

Discussie: wifi en toestanden

  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    235
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    22 keer in 22 posts

    wifi en toestanden

    Ik vertrek volgende week naar de ardennen en zou graag mijn mails willen lezen via mijn laptop.Op mijn laptop staat het os vista .
    Ik heb een turbo telenet abbo en ik kan dus gratis gebruik maken van wifi, alleen lukt dit dus niet met de laptop, ik kan onmogelijk verbinding maken ook als ik dichtbij een hotspot sta krijg ik dus niets.
    Ik heb dus al verschillende pogingen ondernomen die ik links en rechts heb opgevangen.dit is het resultaat .......

    er staat ..... mediumstatus ........... : medium ontkoppeld
    verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
    ethernet-adapter LAN-verbinding.
    En dit staat er zo 5 keer op het scherm te zien.
    Daarom mijn vraag of ik iets moet instellen om verbinding te maken met wi-fi .
    bedankt voor je aangeboden hulp .
    Nu zie ik in het scherm als ik in cmd ipconfig /release tik het volgende ......
    windows IPconfiguratie
    Er kan geen enkele bewerking op draadloze netwerkverbinding worden uitgevoerd als het medium ervan niet is aangesloten
    Er kan geen enkele bewerking op LAN-verbinding worden uitgevoerd als het medium ervan niet is aangesloten
    Er heeft zich een fout voorgedaan bij het vrijgeven van deze interface: Loopback pseudo-interface 1 (het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
    als ik dan op ipconfig /renew klik zie ik het volgende
    windows IP-configuratie
    Er kan geen enkele bewerking op Lan-verbinding worden uitgevoerd als het medium ervan niet is aangesloten.
    Er heeft zich een fout voorgedaan bij het vrijgeven van deze interface : Loopback Pseudo-interface 1 (Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden .
    Wat bedoelen ze met het medium ?

    Ik weet niet hoe ik het kan oplossen .
    Thuis heb ik dus een router en via deze router kan ik verbinding maken met internet , maar dat staat toch los van een verbinding maken met wifi via hotspots hé.

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Renew en release is voor andere dingen bedoeld, om een nieuw ip aan te vragen, dus dat moet je niet doen
    Met medium wordt de fysische verbinding bedoeld.

    Eerst en vooral moet je zorgen dat je laptop draadloos kan werken. Heb je een router thuis die ook draadloos kan werken? Dan kan je daar eerst op proberen.
    Om te proberen moet je altijd eerst de beveiliging niet instellen op je draadloze netwerk daar de meeste daarmee problemen hebben. Eens alles onbeveiligd werkt is het natuurlijk wel nodig de beveiliging te doen, maar als er dan iets niet meer werkt weet je ook waar het aan ligt.
    Dus stel eerst je router in dat deze ook draadloos werkt. In de settingspagina van je router kan je dat instellen. Best doe je dat via een pc die met kabel verbonden is met je router. Standaard staat wireless disabled in je router en dat moet dus enabled zijn. verder heb je bij de wireless settings in de router ook iets staan als 'SSID'. Hier kan je de naam van uw netwerk intypen, bv 'Janssens'. Ook staat er een setting als 'broadcast SSID'. Dat moet je ook op enable zetten. Dwz dat de router je SSID naam draadloos zal uitzenden als men zoekt naar draadloze netwerken. Zo weet je dat je op het juiste draadloos netwerk connectie maakt en niet op dat van je buurman
    Sla alles op. Dit is alles voor de router.

    Nu moet je uw laptop inorde maken. Zorg dat je een laptop hebt met wifi, ingebouwd of via stick, anders gaat het niet lukken Sluit geen ethernet kabel aan, zodat de laptop verplicht wordt draadloos te werken. Ga naar configuratiescherm/systeem/apparatenbeheer/hardware zodat je uw lijst van alle hardware in je laptop ziet. Daar moet een draadloze adapter staan onder netwerk zonder een rood kruisje. Er zal daar ook je gewone netwerkaansluiting voor de kabel staan.
    Als dit niet het geval is, heb je ofwel je ingebouwde wifi niet goed geïnstalleerd, ofwel staat hij uit. Vele laptops hebben de mogelijkheid om via een knopje langs de zijkant van de laptop, of via een toetsencombinatie (fn..), de wifi uit te schakelen om de batterij te sparen indien deze wifi niet wordt gebruikt. Dus zorg dat de wifi in je hardware inorde is en dat er geen rood kruisje staat.
    Nu moet je met de bijgeleverde software (van de stick of van de laptop) scannen naar beschikbare netwerken. In het lijstje moet dan je netwerk met de naam die je in de router onder SSID hebt gegeven komen als beschikbaar draadloosnetwerk.
    Je selecteert deze naam en drukt 'maak verbinding'. Na enkele seconden zou je een verbinding moeten hebben en kan je al surfen.
    Denk erom dit eerst zo te doen, maar dat je , als alles werkt, je dit niet zo moet laten. Je moet nog je draadloos netwerk beveiligen. Voorlopig kan je altijd terug in je router gaan en wireless terug disabled zetten zodat het niet dagen openstaat tussen je testen.

    Als dat al werkt kan je verder gaan

  3. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    ghost ( 3 August 2009)

  4. #3
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    235
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    22 keer in 22 posts
    Ik begrijp iets niet goed , ik kan wel op internet thuis via de router draadloos; maar is het niet zo dat ik geen gebruik kan maken van de router als ik in de ardennen ben , of moet ik de router meenemen !!!!

    U spreekt ook over de instellingen van de router ! hoe geraak ik aan die instellingen ik kan die nergens vinden.
    Ik heb wel thuis 2 pc's en eentje is verbonden met de kabel en de andere via de router de ene is vista en de andere xp .
    Vista is aangesloten aan de modem van telenet en xp via de router , daarbovenop probeer ik dus verbinding te maken met de laptop (draadloos) ik kan die ook via een kabeltje aan de router koppelen maar ik verkies dus draadloos.
    Als ik verbinding probeer te maken kom ik soms andere verbindingen tegen en die zijn (denk ik van andere personen ) alleen weet ik dus niet welke mijn verbinding is omdat ik deze materie niet zo goed ken.
    Waarschijnlijk ben ik wel af en toe op een ander zijn verbinding aan het surfen en dat wil ik dus niet maar ja welke is dan de mijne?

  5. #4
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    235
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    22 keer in 22 posts
    oei , oei , blijkbaar ziet het er niet goed uit , want ik krijg dus geen berichtje met hulp meer terug.
    Het zou wel kunnen omdat ik een leek ben , maar ik geloof dat het nog slechter is , helaas ik kan er niet aan doen dat ik over deze materie niets afweet.

  6. #5
    Expert  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    891
    Bedankjes
    194
    Bedankt
    257 keer in 182 posts
    Is dit allemaal in orde?
    Wat heb je nodig ?
    Om gebruik te maken van de Telenet hotspot-dienst heb je enkel het volgende nodig :

    Je moet op een Telenet hotspot zijn Telenet hotspot biedt een draadloze breedbandinternetverbinding in “hotspots” verspreid over heel België. Dit zijn openbare plaatsen zoals hotels, congrescentra, wegrestaurants, luchthavens of treinstations. We concentreren ons op hotspots omdat de gebruikte WLAN-technologie slechts een specifiek deel van gebouwen dekt. Voor een draadloze verbinding tot het internet, moet je dus naar een van de Telenet hotspots. Als je op een hotspot bent, check dan of je in een zone bent die binnen het bereik valt. Vraag aan de receptie waar je je kunt aanmelden op het Telenet hotspot-netwerk.

    Je hebt een computer (laptop of PDA) nodig waarop een WLAN-kaart (WiFi 802.11b/g) is geactiveerd. Je kunt om het even welke laptop, PDA of Webpad gebruiken die uitgerust is met WLAN-kaart om een verbinding te maken met het Telenet hotspot-netwerk. De WLAN-kaart moet compatibel zijn met WiFi en 802.11b/g.

    Je hebt een voucher, abonnement , kredietkaart of Telenet gebruikersnaam en wachtwoord nodig of via een Roaming partner. Om het Telenet hotspot-netwerk te gebruiken moet je een van de volgende drie betaalmethodes kiezen: voucher, abonnement of kredietkaart.

    Een voucher is een prepaidkaart die je aan de receptie van elke hotspot kunt kopen. Op elke kaart staat een login en een paswoord om toegang te krijgen tot het Telenet hotspot-netwerk. Voor meer informatie over de verschillende soorten vouchers kan je terecht aan de receptie van een hotspot of klik je hier.

    Met een Telenet hotspot-abonnement kan je voor een vast bedrag per maand onbeperkt surfen op alle Telenet hotspots.
    Als Telenet-klant (ExpressNet, ExpressNet Plus, ExpressNet Turbo) geniet je van uitzonderlijke voorwaarden. Klik hier voor meer informatie.

    Als je niet over een Telenet hotspot-voucher of abonnement beschikt, kan je gewoon online surfminuten kopen met je kredietkaart. Klik hier voor meer informatie.

    Je hebt een internetbrowser nodig (vb. Internet Explorer, Netscape, Opera, enz.). Je hebt niet alleen een internetbrowser nodig (zoals Internet Explorer of Netscape Navigator) om op het net te surfen, je moet je ook aanmelden op het Telenet hotspot-netwerk.

  7. #6
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door urbain Bekijk bericht
    oei , oei , blijkbaar ziet het er niet goed uit , want ik krijg dus geen berichtje met hulp meer terug.
    Het zou wel kunnen omdat ik een leek ben , maar ik geloof dat het nog slechter is , helaas ik kan er niet aan doen dat ik over deze materie niets afweet.
    Tijdens de middagpauze op het werk kan ik wel even wat helpen, maar af en toe moet ik er ook nog werken

    Zoals ik begrijp werkt het draadloos internet bij je thuis? Enkel dat je mss op de buurman zijn draadloos netwerk mss surft Ik dacht dat je thuis ook al niet draadloos kon surfen
    Voor op reis moet je surfen naar een bestaan netwerk ginds. Dwz je kan surfen in de nabijheid van een hotspot. Om aansluiting te krijgen op een hotspot moet je weer gewoon scannen naar beschikbare netwerken en ben je dicht genoeg bij het hotspot kan je aansluiting maken. Maar zoals Mosquitos beschrijft kan je niet gewoon daar op. Je moet daar eerst toegang toe hebben

  8. #7
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    235
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    22 keer in 22 posts
    Inderdaad dit is dus allemaal in orde .
    Ik had dit al vermeld in mijn bericht.
    Ik ben telenet klant met als abbo een turbo dus wil dit zeggen dat ik gratis mag beschikken over wifi .
    Nu ben ik al aan twee hotspots gaan kijken of ik dus enige verbinding zou kunnen maken maar dat lukt dus niet , daarom mijn vragen daaromtrend Ik weet absoluut niet hoe het verder moet.

  9. #8
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Als je turbonet hebt is het abonnement idd gratis, maar je moet het wel aanvragen. Ga hiervoor naar 'mijn telenet', klik op internet aan de rechterkant.
    Dan vind je in hetzelfde menu onderaan 'abonnementen' met daaronder 'hotspot abonnement'. Daar moet je het eerst aanvragen. Je zal zien dat het aangeduid staat dat het gratis is voor turbonet

    EDIT: Mss best direct bijvermelden:
    Denk wel dat het abonnement gratis is, niet de surfminuten !!!
    De surfminuten moet je apart opladen, ook in dat menu. Het kost 7,5 euro voor een uur en is 90 dagen geldig. Je kan dan via mijn telenet bijkomende minuten opladen telkens.

  10. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    ghost ( 3 August 2009)

  11. #9
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Berichten
    235
    Bedankjes
    22
    Bedankt
    22 keer in 22 posts
    7,5 euro per uur ????
    Das toch heel veel !!!!
    Ik heb dus via telenet aangevinkt dat ik gebruik wil maken van de gratis hotspot , omdat ik dacht dat ik daadwerkelijk ook gratis zou kunnen gebruik maken van wifi .
    Als dit zo is dan zou ik op zeg maar tien dagen van een uurtje wifi 75 euro moeten betalen , dat kan toch niet ????
    Het is toch gratis omdat ik al een turbo abbo heb.

  12. #10
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.886
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.631 keer in 1.038 posts
    Ik vrees dat peter toch gelijk gaat krijgen zie quote
    Heb je reeds een internetabonnement bij Telenet ?
    Als Telenet-klant (ExpressNet, ExpressNet Plus, ExpressNet Turbo, Telenet Standard Pack, Telenet Top Pack) kan je met een hotspot-abonnement zo lang surfen als je wil. Je kan het abonnement hier of via Mijn Telenet aanvragen. Met ExpressNet, ExpressNet Plus en Telenet Standard Pack bedraagt de maandprijs slechts 10 euro incl. btw. Dit bedrag wordt maandelijks op je Telenet-factuur verrekend. Voor Turbo- en Telenet Top Pack klanten is hun hotspot-abonnement helemaal gratis.
    Je ziet dat ExpressNet, ExpressNet Plus en Telenet Standard Pack 10€ , bij moeten betalen voor zo een hotspot abo. te hebben.
    Het hotspotabo is voor u gratis maar surfminuten zult je toch moeten betalen.(allee moeten ....)
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Free Wifi
    Door maro in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 19 August 2008, 14:26
  2. wifi antenne
    Door andre verspeete in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 29 April 2008, 12:51
  3. wifi
    Door fcb1 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 16 June 2007, 01:56
  4. Wifi
    Door jekrussek in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 28 May 2006, 11:35

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •