Als het aankomt op bankpasjes en andere belangrijke papieren zorgen de meeste mensen ervoor dat die goed beschermd zijn en niet voor het oprapen liggen. Gaat het over computerdata, dan is dit een ander vehaal. Vooral mobiele gebruikers zijn een kwetsbare groep en zijn krijgen steeds vaker aandacht van aanvallers, die allerlei manieren gebruiken om persoonlijke informatie en gegevens te stelen. Om mobiele gebruikers bewust van de gevaren te maken en te laten zien hoe men zich kan beveiligen, geeft dit artikel tien tips voor mobiele security. Hieronder de vragen die de antwoorden inluiden:
  1. Wat moet ik kiezen in een hotelkamer met Wi-Fi en een Ethernet verbinding?
  2. Als ik een Wi-Fi verbinding in een openbare gelegenheid gebruik, hoe weet ik dan dat de data veilig is?
  3. Als ik een Ethernet verbinding in een openbare gelegenheid gebruik, hoe weet ik dan dat de data veilig is?
  4. Ik neem mijn laptop mee naar huis en sluit hem aan op mijn thuisnetwerk, hoe kan ik ervoor zorgen dat de data veilig is?
  5. Hoe voorkom ik dat mensen meekijken en luisteren?
  6. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn smartphone of PDA veilig is?
  7. Hoe bescherm ik mijzelf tegen verlies of diefstal van mijn laptop of PDA?
  8. Hoe weet ik dat mijn mobiele apparatuur veilig is wanneer de draadloze verbinding niet gebruikt wordt.
  9. Hoe kan ik mijn smartphone tegen virussen beschermen?
  10. Als ik in het vliegtuig met mijn laptop bezig ben, wat moet ik doen wanneer ik naar het toilet wil?