Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts

    Vraag TV op PC of andersom

    Ja, ik wil ook weer wat (voor mij toch) nieuws proberen. Mijn PC voorziet S-video en we moesten een andere TV kopen en we zochten dus een toestel dat ook s-Video heeft. Nu valt dat tegen want het is een component aansluiting. Ik heb dus een kabel aangekocht met s-video en bij mijn PC zit daarvoor een aansluiting. Nu wil ik het ganse verhaal aansluiten, geel bij geel en rood en wit op geluid maar.. géén beeld en géén geluid. Hoe ik moet beeld krijgen heb ik al door, wellicht kan ik alleen een audio kabel gaan bijkopen om het geluid er ook uit te krijgen. Nu denk ik wel dat het zotte kosten gaan zijn. Die nieuwe tv heeft ook HDMI, mijn grafische kaart (Gforce 9600 GT) heeft dat niet. Op de vga kaart van mijn moederbord heb ik dergelijke aansluiting wél zien zitten. Aangezien een goede HDMI kabel toch wel al gauw 50 euro kost, wil ik toch even jullie advies. Kan ik, zonder al te veel omwegen, die HDMI aansluiten op de kaart van mijn moederbord en mag ik zeker zijn dat alles dan gaat werken? Moet ik dan weer niet een hoop cumulé's verkopen in mijn bios met de kans dat mijn kaarten in het geheel niet meer gaan werken? Enfin, ik neem aan dat er kenners zijn die me daarbij kunnen helpen. Iedere tip is welkom.
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  2. #2
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Zeg eens welk moederbord je hebt.
    Die HDMI zit dan op een onboard chip? En op het I/O paneel achteraan?
    Dan kan je via daar idd beeld naar je TV brengen, daarvoor dient die aansluiting.
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  3. De volgende gebruiker bedankt g_man voor deze nuttige post:

    2B's (18 August 2009)

  4. #3
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    50 euro voor een HDMI kabel ?? 10-15 euro zal al gaan zeker
    Je kan ook opteren voor een DVI-HDMI kabel, op die manier zou je wss wel je 9600GT kunnen gebruiken ?
    Anders moet je altijd gaan lopen switchen tussen integrated kaart en je 9600GT, en dat zal je na een tijd flink gaan tegen zitten lijkt me
    Over DVI kan geen geluid, dus met die DVI - HDMI kabel heb je nog een apparte audio kabel nodig. Mogelijk kan de integrated kaart op je moederbord audio over HDMI versturen, maar dat is helemaal niet zeker ...

  5. De volgende gebruiker bedankt carl voor deze nuttige post:

    2B's (18 August 2009)

  6. #4
    Entertainer   Phil O'Sophe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    5.348
    Bedankjes
    28.147
    Bedankt
    21.632 keer in 9.254 posts
    Misschien kan dit een lichtje doen branden (of beter: wat geluid geven):

    http://www.minatica.be/showthread.ph...359#post478359

    Merk op:
    svideo geeft alleen beeld en geen geluid;
    bovendien: naargelang de in/uitgang van een apparaat kan svideo soms alleen
    zwart-witbeelden geven;

    Ook kan een scart-adapter soms wat soelaas brengen:

    uitleg hierover vind je oa hier .

    HDMI geeft natuurlijk de beste kwaliteit, maar kan alleen maar uit ondervinding spreken als het gaat van een dvd-speler (stand-alone) naar TV.
    Van pc naar Tv en omgekeerd: ??? durf geen uitleg geven.

    En nog dit: er bestaan allerlei soorten adapters (niet duur !) om bvb van svideo
    naar composiet "over te schakelen" enz ...
    Elke elektronica-winkelier (met die naam waardig) kent die kabeltjes/adapters wel.

    Succes !
    Het waarom van de dingen zijn de dingen zelf

  7. De volgende gebruiker bedankt Phil O'Sophe voor deze nuttige post:

    2B's (18 August 2009)

  8. #5
    Entertainer   Phil O'Sophe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    5.348
    Bedankjes
    28.147
    Bedankt
    21.632 keer in 9.254 posts
    g_man en Carl waren me effekes voor zo te zien.
    Het waarom van de dingen zijn de dingen zelf

  9. De volgende gebruiker bedankt Phil O'Sophe voor deze nuttige post:

    2B's (18 August 2009)

  10. #6
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Even ter info. Moederbord = Gigabite S-serie GA-MA78GM-S2H, heb daar geen ballen verstand van maar op de indeling staat duidelijk dat er een HDMI Port aan boord zit. Even neerpennen wat er staat: The HDMI provides an all-digital audio/video interface to transmit the uncompressed audio/video signals and is HDCP compliant.

    Hieruit begrijp ik dat ik eigenlijk slechts één kabel moet hebben om vanuit mijn bureau mijn PC aan mijn TV te koppelen. Als ik daarvoor een HDMI kan gebruiken (moet door een muur heen om aan TV te koppelen) dan is een relatief klein gaatje makkelijk te boren. (draadloos wil ik niet werken) Bovendien is dit signaal zowel in als out, op die manier kan mijn computer ook weer functioneren als video recorder. Bovendien kan ik ook zorgen voor aansluiting op mijn audio installatie zodat ik mijn oude platen op mijn harde schijf kan overzetten.

    De S-video kabel heeft me 25 euro gekost. Het was een setje met 10 m kabel echt s-video, een scart adapter en een kabel met geel - rood en witte plug-in stekkertjes.

    Daarstraks wist een kennis van mij te zeggen dat hij een HDMI kabel van 10 meter gekocht heeft van hoge kwaliteit en dat hij daarvoor 54 euro heeft neergeteld. Wat ervan aan is weet ik dus niet maar dat stemde mij toch tot nadenken.

    Ik heb ondertussen al heel wat rondgeneusd op google en vanalles en nog wat gelezen, spijtig genoeg maar al te veel in het Engels en de Nederlandse info bleek eigenlijk achterhaald. Mijn S-video uitgang op mijn PC heeft 10 pinnetjes in plaats van de gebruikelijke 4. Zie foto.

    Laatst gewijzigd door 2B's; 18 August 2009 om 22:37
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  11. #7
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    10 meter zal je inderdaad rond de 40-50 eur kosten aan HDMI kabel.
    Je kan de HDMI poort op je moederbord enkel gebruiken als je die geintegreerde grafische kaart gebruikt. Dan moet je dus ofwel je 9600 GT uitschakelen of verwijderen elke keer je de tv wil gebruiken.
    In het geval van DVI-HDMI kan je wel degelijk je 9600GT gebruiken, maar moet je wel nog een audio kabel hebben.
    Betreffende opnemen op de pc, het lijkt me zeeeeeer sterk dat dit zal werken. De meeste tv's kunnen namelijk helemaal geen beeld/geluid signaal verzenden over HDMI, enkel ontvangen (hetzelfde, maar dan omgekeerd geldt voor pc's).
    PS: ik vermoed dat de S-Video die jij daar aanduidt in feite een speciale plug is voor een component uitgang, zat er zo geen kabeltje bij de grafische kaart ?

  12. #8
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Is er een reden waarom je die 9600GT erin steken hebt?
    je hebt een mobo met een 780 IGP (HD3200). deze is best sterk genoeg om de normale dingen op je PC uit te voeren. Op die manier kan je die 9600 best missen, schakel je de onboard aan en heb je je HDMi-poort beschikbaar.
    Beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd.

  13. #9
    Entertainer   Phil O'Sophe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 December 2005
    Locatie
    Temse
    Berichten
    5.348
    Bedankjes
    28.147
    Bedankt
    21.632 keer in 9.254 posts
    Waarom geen draadloze transmissie?

    Instelling 2de beeldscherm:

    http://www.minatica.be/showthread.ph...169#post478169
    Het waarom van de dingen zijn de dingen zelf

  14. #10
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Dat kabeltje zat inderdaad bij mijn kaart. Het is er één die perfect in de S-video uitgang past en die overgaat in een blokje waar ik ofwel een S-video kabel kan steken ofwel stekkertjes met een groen rood of blauwe kleur. Er zit ook nog een tweede kabel bij maar die is bestemd voor aansluiting van beeldschermen denk ik. Hij gaat over van één plug naar twee pluggen waarin de stekker van een monitor past. Zoals op de foto hierboven. De mannelijke kant past echter niet in de vrouwelijke output van mijn PC (ik durf niet door te drukken uit angst de uitgang van mijn pc te beschadigen) Het zijn trouwens heel veel pinnetjes die kort bij elkaar staan.

    Ik begin me al af te vragen waarom mijn PC venter een grafische kaart heeft gestoken waar geen HDMI beschikbaar is alwaar deze toch op het moederbord aanwezig is. Ik begin al te twijfelen aan het feit dat mijn G-Force niet dezelfde kwaliteit heeft als die op mijn moeder bord. Destijds, nu een klein jaar geleden, heb ik gevraagd daar rekening mee te houden omdat ik zowel mijn TV als audio installatie aan mijn PC wil koppelen. Ik voel me een beetje gefnuikt temeer omdat ik dus meer kabels nodig zal hebben dan wat ik werkelijk wil. Wanneer ik de componenten aansluit in de juiste volgorde krijg ik wel degelijk beeld, hetzelfde als van mijn monitor aan mijn PC (heb gekozen voor clonen) Daarbij krijg ik het probleem dat ik niet mijn ganse bureaublad te zien krijg en moet scrollen om bepaalde knoppen zichtbaar te krijgen. Wanneer ik echter een film vanop mijn PC start krijg ik wel een netjes gevuld scherm. Als ik probeer om de resolutie aan te passen dan valt het beeld van mijn scherm aan de PC uit en moet ik in veilige modus terug alles resetten. Ik ben een geduldig mens maar ik krijg het stilaan toch op mijn heupen. Ik twijfel om mijn dure G-force kaart te verwijderen en gewoon die van mijn moederbord te gaan gebruiken.
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Keyboard typt andersom
    Door ultddave in forum Windows
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 8 April 2009, 12:43
  2. bestanden delen op netwerk: pc1 naar pc 2 werkt maar niet andersom
    Door k2b in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 33
    Laatste bericht: 25 September 2007, 02:48

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •