Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25
  1. #21
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Vervolg van het verhaal... Ik ben daarstraks door Dimi opgebeld met een niet zo leuke mededeling. Het moederbord werd vervangen maar dat hielp niks. Geheugenlatjes werden ook vernieuwd en opnieuw noppes. Toen ze een andere harde schijf hebben gestoken bleek mijn PC wel te werken. Enfin, het ganse binnenwerk is al venieuwd maar het ergste vind ik dat mijn harde schijf niet meer leesbaar is. Ik had die mannen al wel gevraagd om niks nieuw te installeren omdat de data (foto's, films, basisdocumenten, contracten, noem maar op) die ik nog niet in mijn back-up had zitten anders zouden verloren gaan. Die kerels gaan nu proberen mijn data te recupereren en ik hoop dat jullie mee duimen dat het lukt. Voor mij zou dit gewoon een ramp betekenen.
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  2. De volgende 2 gebruikers bedanken 2B's voor deze nuttige post:

    PeterN (18 September 2009), Vincent (21 September 2009)

  3. #22
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.320
    Bedankjes
    942
    Bedankt
    947 keer in 644 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2B's Bekijk bericht
    Blijkbaar start mijn computerke dus wél op als er één latje geheugen uitgenomen wordt.
    Wat ik niet goed begrijp is dat de pc hier wel opstartte en nu is de harde schijf ineens onleesbaar. Wat is er dan in de winkel gebeurd? Of startte hij op maar konden je bestanden niet gelezen worden?

  4. #23
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Ik begrijp het ook niet goed meer. Toen ik mijn PC binnen leverde, bleek dat men een geheugenlatje uitnam dat de PC opstarte. Nu blijkt dat de harde schijf stuk zou zijn en eerlijk gezegd neem ik aan dat het zo is. Als alles moest werken zoals het hoorde, dan zouden ze me moeten bellen voor een paswoord. Zowel de masteraccount als mijn persoonlijke account zijn voorzien van een paswoord. Volgende week zit ik de ganse week in het buitenland maar als ik terug thuis ben zullen ze me wel een goede uitleg mogen geven. Zelf ken ik van hardware spijtig genoeg te weinig maar ik ken wel enkele mensen die wellicht alle data van mijn HD kunnen terug boven water toveren. Er zit namelijk een programma op waarop ik een soort boekhouding van mijn rekeningen mee doe, de data ervan zit gelukkig op een externe schijf. Ik ga alleszins nog een extra harde schijf aankopen waarop ik integraal mijn interne harde schijf zal op kopieren, daar bestaan wellicht ook progjes voor en dan heb ik tenminste alles dubbel.
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  5. De volgende 4 gebruikers bedanken 2B's voor deze nuttige post:

    Fakke_Berto (19 September 2009), Nostradamus (19 September 2009), PeterN (19 September 2009), Vincent (21 September 2009)

  6. #24
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Laatste deel van het verhaal... Snik, ik heb terug een PC die werkt en zou eigenlijk een gat in de lucht moeten springen maar... alle data is weg, geen enkel programma dat ik installeerde staat er nog op en ik kan dus vanaf nul terug beginnen. Ben ik dus blij dat ik al mijn foto's buitenaf opsla. Stom dat ik niet meteen al mijn documenten opsla op mijn externe harde schijf en dat slechts om de paar dagen doe. Voor mij dus een zoveelste les dat een dagelijkse backup toch heel belangrijk is. End of story?
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  7. De volgende 2 gebruikers bedanken 2B's voor deze nuttige post:

    Adnilleke (30 September 2009), PeterN (30 September 2009)

  8. #25
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.839
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.027 keer in 15.348 posts
    Ik leef met je mee, ook zoiets dergelijks al meegemaakt. Maar toen waren er nog niet zo'n gemakkelijke back-up mogelijkheden als nu. Zeker met familiekiekjes en documenten voorzichtig zijn. Wat vroeger veilig in de kast lag, staat nu allemaal op dat knobbeltje hardware.
    Langs de andere kant, je bent nu terug aan een propere optimale configuratie. Hopelijk heb je de software van je favoriete progs bij de hand. Wel vind ik het triest dat ze in de winkel niet eens een poging hebben gedaan. Bij het wegnemen van het latje werkte het toch? Met wat goodwill had je al veel terug gekregen.
    Maar soit... succes met de gerepareerde pc. Ga dit topic sluiten, wil je het echter opnieuw openen, geef dan een seintje.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  9. De volgende 3 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    2B's ( 3 October 2009), Fakke_Berto ( 1 October 2009), peenif ( 1 October 2009)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Te laat van begrip?
    Door merlijn in forum HijackThis
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 27 June 2009, 16:53
  2. Te laat van begrip?
    Door merlijn in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 21 June 2009, 13:50
  3. Computer Scan laat Harde schijven over
    Door italianboy in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 24 February 2009, 21:22
  4. Soms laten ze een steek vallen
    Door Dopey in forum Fun
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 27 November 2008, 20:41
  5. outlook - Emails vol spam steek tegen,
    Door teken in forum Internet
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 8 September 2006, 17:42

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •