Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: Printer ervaring

  1. #1
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts

    Printer ervaring

    Mijn dochter volgt grafisch design. Hiervoor moet ze regelmatig afdrukken en is soms kwaliteit ook vereist. Daar waar we vroeger 1 keer per week eens iets afdrukte is dit nu 10 blz en meer per dag.
    Momenteel heb ik een goedkoop all in one printer canon pixma mp140, maar deze kost mij meer aan inktpatronen dan wat anders. Ook kwalitatief en kwa gebruiksgemak is dit geen toestel om op regelmatige basis goede kwalitatieve afdrukken te bekomen.

    Ik ben dus op termijn op zoek naar een goede (semi professioneel) printer waar ik mij niet arm koop aan inktpatronen. Andere vereisten zijn liefst ook een scanner, zwart/wit en kleur, eventueel mogelijkheid tot A3 printen.
    Dat al deze dingen niet altijd combineerbaar zijn tegen een betaalbare prijs kan ik begrijpen. Daarom mss twee printers, een kleuren laser en een inktjet A3 bijvoorbeeld. Ik ben mij ook bewust dat dit niet te verkrijgen is voor enkele honderden euro's, maar duizend euro is te veel

    Wie kan mij iets aanraden door middel van ervaring met een toestel? Zijn kleurenlasers kwalitatief goed en betaal je u daar niet arm aan cartridges?
    Een voorkeur merk en waarom? Wat met gelprinters? Is laser beter dan inktjet (want foto's worden toch altijd via inktjet uitgeprint)?

    Bedankt voor info

  2. #2
    Erelid   Jelle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 April 2005
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    3.061
    Bedankjes
    248
    Bedankt
    4.982 keer in 1.801 posts
    Kleurenlasers zijn goedkoper per afdruk, maar voor kwaliteitsafdrukken van foto's schieten ze naar mijn mening toch nog flink te kort. Het verschil met een inkjetafdruk op fotopapier valt goed op.

    De vraag is of je dus veel geld wil uitgeven aan een meer professionele kleurenlaserprinter, of aan inkt voor een kwaliteitsvollere inkjetafdruk. Kiezen is verliezen, dat is hier duidelijk

  3. De volgende 3 gebruikers bedanken Jelle voor deze nuttige post:

    g_man ( 2 November 2009), peenif ( 2 November 2009), PeterN ( 1 November 2009)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Rare ervaring met dit ...
    Door Phil O'Sophe in forum Fun
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 30 March 2008, 15:41
  2. ervaring vista ??
    Door Smokey in forum Windows
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 13 December 2006, 20:41
  3. Wie heeft ervaring met een hub?
    Door ghost in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 1 October 2006, 10:35

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •