Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Up-to-date   kilroy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 May 2005
    Berichten
    89
    Bedankjes
    35
    Bedankt
    14 keer in 13 posts

    welke grafische kaart

    hey,

    zou films in dvd formaat willen zien via de pc naar mijn plasma tv maar heb een grafische kaart onboard, dus deze voldoet niet, welke neem ik het beste? de afstand tussen pc en tv bedraagd meer dan 5 m, zou het graag via een hdmi kabel willen doen, maar heb ik dan kwaliteitsverlies met een kabel van 10 m ? En ivm de kaart, er bestaan al grafische kaarten met hdmi uitgang voor ong 50 € id dit aan te raden of moet ik naar duurdere kaarten uitzien, voor te gamen heb ik het niet nodig, enkel om films en foto's rechtstreeks op tv te kunnen afspelen, mijn tv is HD ready en heeft een resolutie van 1024 x 766 qua aansluitingen achteraan heeft deze 2 scart, 2 hdmi 1 component ( video + audio l+r ) pc ingang ( HD D-sub 15 pinnen )

    greetzz kilroy
    "Het is makkelijk als je handig bent.
    Maar soms is het handiger als je makkelijk bent."

  2. #2
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    En waarom zou je onboard grafische kaart niet voldoen ? De enige reden die ik kan bedenken is dat je enkel VGA op je onboard graka hebt, maar je zegt zelf dat je TV een d-sub aansluiting heeft (vga dus ).
    Voor de kleine winst in beelkwaliteit zal je het niet echt moeten doen ...

  3. #3
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Een andere handige mogelijkheid is WD TV Gewoon je film, muziek of foto's op een usb stickje zetten en insteken Geen gesleur met kabels, adapters hersteken en verhuis van apparatuur.
    Natuurlijk is de goedkoopste oplossing gewoon je pc verbinden.

  4. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    kilroy ( 9 November 2009)

  5. #4
    Up-to-date   kilroy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 May 2005
    Berichten
    89
    Bedankjes
    35
    Bedankt
    14 keer in 13 posts
    Die WD -TV lijkt me wel ideaal, ben ik idd af van alle kabels die via mijn pc komen, daar deze toch meer dan 5 m van de tv staat, een ander voordeel is dan ook dat ze de computer kunnen blijven gebruiken terwijl ik een filmpje zit te bekijken ( kan anders mischien ook, maar heeft misschien invloed op film zoals schokkend beeld enz ..)
    Denk dat ik voor deze oplossing ga
    bedankt voor de info
    greetzz Kliroy
    "Het is makkelijk als je handig bent.
    Maar soms is het handiger als je makkelijk bent."

  6. De volgende gebruiker bedankt kilroy voor deze nuttige post:

    PeterN ( 9 November 2009)

  7. #5
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    'k heb zelf ook eentje (met hdmi) en ben er heel content van. Grote voordeel is dat je het 1 maal aansluit aan je tv en kan laten staan. Intern geheugen heeft de WD-TV niet. Daardoor moet je met een usb stick of externe schijf werken. Een usb stick heeft het voordeel dat het heel portable is, geen voeding nodig heeft en geruisloos is. Gewoon de goedkoopste stick is meer dan snel genoeg
    Op de site van Western Digital vind je af en toe updates van de firmware. Nieuwe functies of nieuwe bestandstypen worden ondersteund. Het updaten gaat ook vanzelf. Gewoon de update op een stickje plaatsen, het stickje insteken en updaten kiezen in het menu. De rest gaat vanzelf
    De grote waaier aan bestandstypen maakt dat ik nog nooit iets heb gehad dat niet speelde. Ook srt ea bestanden worden automatisch mee afgespeeld.

    Enigste nadeel is de encoder van geluid. Gewoon geluid is geen probleem en wordt afgespeeld, maar voor multi channel surround heb je een home theatre nodig. Daarom heb ik de digitale audio output van de WD TV op mijn homestudio hangen.

    Het is echt een klein kastje waar meer inzit dan je eerst zou denken. Foto's afspelen en mp3's is ook geen probleem. Let wel op ! Er zijn een drietal verschillende types, met ieder specifieke eigenschappen zoals ethernet, met HDMI, ... Ze zien er alle drie hetzelfde uit dus goed opletten dat je het juiste type pakt wat je wil hebben.
    Op de home site van WD vind je alle specificaties.

    En neen, ik heb er geen procent op

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Welke Grafische kaart
    Door tasha in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 6 January 2008, 21:32
  2. Welke Grafische kaart
    Door Yvan in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 12 February 2007, 16:55
  3. Welke grafische kaart???
    Door JelleB in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 21 August 2006, 20:06
  4. welke grafische kaart?
    Door jossie in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 26 February 2006, 18:24
  5. welke grafische kaart?
    Door fieldoxide in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 15 August 2005, 23:56

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •