Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    1 October 2008
    Berichten
    324
    Bedankjes
    436
    Bedankt
    231 keer in 125 posts

    CRT-monitor wss kapot.

    Hallo, toen ik overlaatst mijn CRT-monitor - een Hewlett Packard A4576A - wilde aanleggen begon mijn beeld op en neer te springen. Ik heb direct mijn monitor afgelegd en mijn reserve-monitor gebruikt. Ik heb dan ook een filmpje gemaakt:
    http://rapidshare.com/files/31632036...8.AVI.AVI.html

    Heeft iemand hier ervaring mee? Denk je dat hij te herstellen is/ de herstelkosten veel gaan zijn?

    mvg,
    Yanish1005

  2. #2
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.319
    Bedankjes
    934
    Bedankt
    943 keer in 643 posts
    Ik heb eindelijk dat filmpje eens kunnen downloaden. De Rapidshare server was steeds volzet.
    Heb je die monitor al eens aan een andere pc gehangen of terug aangesloten? Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat het een slecht kontakt of een gebroken kabeltje is in de aansluiting.

  3. #3
    Erelid   butskristof's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 September 2007
    Locatie
    Wiekevorst (Heist-op-den-Berg)
    Berichten
    903
    Bedankjes
    317
    Bedankt
    847 keer in 420 posts
    Werkt de pc met een andere monitor wel gewoon? Dan weet je al zeker dat het niet aan de instellingen van de pc ligt.
    Wat je ook eens kan proberen is proberen hem eens (met een andere monitor) op te starten in Veilige Modus (f8 drukken tijdens opstarten) en hier in de beeldscherminstellingen een andere schermresolutie kiezen. Het kan zijn dat dit misschien door een update van je videokaart o.i.d. iets aan de instellingen is veranderd.
    Wat je ook kan proberen is een andere VGA-kabel om het scherm op de pc aan te sluiten gebruiken om te kijken of er inderdaad geen los contact is in de kabel.
    Als je monitor echter toch kapot is, vrees ik ervoor. Ik denk dat ze nergens meer van die CRT monitoren repareren laat staan nieuw verkopen. Je zal dan toch een overstap naar een TFT-monitor moeten doen of misschien kan je ergens een tweedehands model kopen.
    Grtn,
    Kristof.

  4. #4
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    1 October 2008
    Berichten
    324
    Bedankjes
    436
    Bedankt
    231 keer in 125 posts
    ik heb deze monitor niet aan een andere pc gehangen. Wat ik wel gedaan heb is hem afgesloten van de pc en hem dan weer aangelegd. Wat je kunt zien op dat filmpje is de monitor die niet is aangesloten - hij zegt dus dat er geen input is. Ik heb nu ook mijn reserve monitor aangesloten op mijn pc en die werkt perfect- want ik ben er nu op bezig.

  5. #5
    Gevorderd   namaste's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 July 2005
    Berichten
    265
    Bedankjes
    200
    Bedankt
    307 keer in 150 posts
    Als je monitor echter toch kapot is, vrees ik ervoor. Ik denk dat ze nergens meer van die CRT monitoren repareren laat staan nieuw verkopen. Je zal dan toch een overstap naar een TFT-monitor moeten doen of misschien kan je ergens een tweedehands model kopen.
    Het is inderdaad vrij nutteloos om die monitor te laten maken, als dat al gaat. Je zal waarschijnlijk meer moeten betalen dan dat je er een nieuwe koopt. Zie het als het perfecte excuus om een tft scherm te kopen. Zoveel kost een nieuw scherm niet, ze gooien er mee naar je hoofd. Voor 100 euro heb je er al ene, maar toch een kleine tip, voor een deftig scherm zit je toch rond de 200 a 250 euro (19",21"/22") en enkele goeie merken zijn samsung, sony en lg
    Laatst gewijzigd door namaste; 7 December 2009 om 08:37

  6. #6
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    1 October 2008
    Berichten
    324
    Bedankjes
    436
    Bedankt
    231 keer in 125 posts
    Ja, er zal waarschijnlijk niets anders opzitten. Maar ik heb ook een pc met een tft; maar ik werk liever met monitors.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. HDD kapot na val
    Door JelleB in forum Opslagmedia
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 5 November 2009, 12:45
  2. pc kapot
    Door elite_sniper in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 31 October 2008, 22:45
  3. PC is kapot
    Door serhie in forum Windows
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 19 March 2007, 20:01
  4. DVD+RW kapot?
    Door fortiske in forum Opslagmedia
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 15 February 2006, 09:42

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •