Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    10 December 2006
    Locatie
    Earth.
    Berichten
    1.029
    Bedankjes
    273
    Bedankt
    587 keer in 395 posts

    Recovery Partitie maken .

    Hallo,

    Ik vraag mij af als het mogelijk om zelf een Recovery Partitie te maken.
    Ik weet dat dit min of meer mogelijk is met programma's zoals Northon Ghost en Acronis TrueImage fzo , maar mij lijkt dat iets anders.

    Ik bedoel echt zo'n aparte partitie , die je kan terug zetten als je bij het opstarten bijvoorbeeld op F11 drukt (Herstellen).
    https://twitter.com/Fck___

  2. #2
    PC-Freak   slicky's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    int westen van België
    Berichten
    1.357
    Bedankjes
    380
    Bedankt
    602 keer in 343 posts
    jips

    met acronis lukt dat perfect je kunt zelfs regelmatig uw backup updaten.
    en zoals je zegt kun je tijdens het opstarten opF11 drukken om de backup terug te zetten

  3. #3
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    10 December 2006
    Locatie
    Earth.
    Berichten
    1.029
    Bedankjes
    273
    Bedankt
    587 keer in 395 posts
    Mr als ik dan alles wis , bijvoorbeeld mijn computer een keer formateer (De recovery partitie natuurlijk niet) , en acronis dus niet meer heb , kan ik dan nog steeds de backup terug zetten ? Of moet Acronis daarvoor echt op mjin pc staan ?

    Bedank.
    https://twitter.com/Fck___

  4. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Neen, dit gaat perfect.
    Bij acronis true image kan je een beveiligde zone maken. Het is een speciaal verborgen partitie die enkel toegankelijk is via true image. Je kan er uw images opslaan en als er geen ruimte meer is wordt automatisch de oudste weg gegooid om de nieuwe erop te zetten.
    Eens je zo'n beveiligde zone hebt kan je herstelbeheer in Acronis true image activeren. Hierdoor wordt de standalone versie van Acronis true image mee opgenomen in de beveiligde partitie. Tijdens het opstarten zal na de bios post u een melding krijgen dat u via F11 Acronis true image kan oproepen om eventueel een recovery te doen naar een eerdere image die u gemaakt heeft. Druk men niks boot de pc normaal verder op.

  5. De volgende 3 gebruikers bedanken PeterN voor deze nuttige post:

    Baloeke (29 December 2009), Fck_ (30 December 2009), ghost ( 4 January 2010)

  6. #5
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    10 December 2006
    Locatie
    Earth.
    Berichten
    1.029
    Bedankjes
    273
    Bedankt
    587 keer in 395 posts
    Bedankt !
    Net wat ik nodig had .
    https://twitter.com/Fck___

  7. #6
    AP-tje
    Gast
    Je hebt helemaal die Beveiligde Zone niet nodig.

    Maak een opstartcd.
    Maak images en sla deze op bij voorkeur op een externe schijf, dan wel partitie op een 2de interne schijf.

    Wil je dan een image terugzetten, dan start op je met je opstartcd, ga je naar de locatie waar het image staat en beslis je wat je terugzet (de gehele partitie of een selectie van bestanden / mappen).

    Het voordeel van externe opslag is, dat je deze ook kan benaderen als je harde schijf defect is.
    Die beveiligde zone is bij een defecte schijf namelijk ook niet meer oproepbaar.

    Als je zo werkt, kan je ook ea eens uit testen.
    Komt de nood aan de man, weet men vaak niet hoe ea werkt.
    Laatst gewijzigd door AP-tje; 30 December 2009 om 14:25

  8. De volgende gebruiker bedankt AP-tje voor deze nuttige post:

    Fck_ ( 4 January 2010)

  9. #7
    PC-Freak  
    Geregistreerd
    10 December 2006
    Locatie
    Earth.
    Berichten
    1.029
    Bedankjes
    273
    Bedankt
    587 keer in 395 posts
    Hmm ja .

    Het 'probleem' is wel dat ik opstartcd's enzo meestal kwijt geraak. Ik heb het liever 'All-in-one' , niets nodig dus. Maar als mijn HD dan stuk ja..

    Het is nu wel dat ik die recovery gewoon wil gebruiken om mijn pc te 'formatteren' . Ik doe dit wel eens af en toe (Om het half jaar ofzo). Gewoon omdat ik hem lekker snel wil houden. Enja, ik ben best een FREAK. Dus hij staat na een paar maanden echt vol met prullen die ik niet nodig heb. Alleen als ik hem dan formatteer , dan moet ik telkens opnieuw die drivers installeren enzo.. nogal vervelend ! Daarom dat zo'n recovery partitie handig zou zijn! (Als ik de drivers etc. meeneem in die partitie , dan moet ik die toch ook niet opnieuw installeren hé?)

    Om nu even verder te gaan op AP-tje,
    In mijn laptop zitten 2 HD's , elke 250 gigabyte. Verbonden via RAID (Ik weet wel niet meer de preciese naam van die RAID (RAID-0,RAID-1,..) , maar het is zo'n raid dat mijn schuif dus gewoon word gezien als 1 schijf .. uitgebreid dus).

    Als nu één van die twee schijven stuk gaat, is mijn andere dan nog toegankelijk of niet? Daar ben ik best benieuwd naar ..
    https://twitter.com/Fck___

  10. #8
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Hoe het met raid en images gaat weet ik niet, nog niet geprobeerd...
    Wat raid zelf betreft hangt het af van welke soort raid je hebt gebruikt. Als het raid0 is heb je geen foutkorrectie en bij het uitvallen van 1 disk ben je alles kwijt. Het werkt wel het snelste. Raid 1 is net omgekeerd. Valt 1 disk uit is er geen probleem. Data komt als copy op de andere, maar daardoor ook trager.
    Nu moet je wel oppassen met raid op moederborden zelf. die zijn niet gestandariseerd dus schijven in raid op het ene mobo werken daarom niet in raid op een ander, maar meestal kan je toch niet zomaar hd's van mobo veranderen, tenzij het enkel data schijven zijn, geen systeemschijf.

  11. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    Fck_ ( 4 January 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. zelf een recovery dvd maken
    Door enjoy__M in forum Opslagmedia
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 25 November 2009, 01:22
  2. help! recovery cd/dvd maken
    Door yorke888 in forum Windows
    Reacties: 13
    Laatste bericht: 12 August 2008, 10:21
  3. partitie maken
    Door Booster in forum Opslagmedia
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 19 July 2006, 11:16
  4. recovery dvd maken van windows
    Door thai in forum Audiovisueel
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 24 September 2005, 19:26

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •