Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Gevorderd   Dieseltje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 November 2007
    Locatie
    Genk
    Berichten
    175
    Bedankjes
    62
    Bedankt
    60 keer in 27 posts

    2 computers verbinden.

    Vroeger ( en nu nog ) kon je 2 computers via een gekruiste netwerkkabel aan elkaar koppellen. ( maar dat is zeker achterhaald ???)
    Dat zal waarschijnlijk sneller werken als je dat via twee USB 2 poorten doet?? Kan dat en wat heb ik dan nodig.
    Bedoeling is de beperkte opslagcapaciteit van 2 laptops aan elkaar te koppellen, eigenlijk de HD van de ene gebruiken als een soort externe HD voor de andere. En, als het effe mogelijk is, de schermen alletwee gebruiken vanaf 1 laptop.
    Kleine uitzondering. Er is geen internet en / of netwerk voorhanden.

    Voilà, da's om't jaar goed te beginnen.

    BTW, is er ergens op het forum een plaatsje voorzien om nieuwjaarswensen achter te laten???
    Laatst gewijzigd door Dieseltje; 1 January 2010 om 21:37
    Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.

  2. #2
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Sneller: ja en nee, indien je een gigabit crosslink kan leggen niet, anders wel
    Duurder: Ooooo ja !

    Harde schijf gebruiken -> delen over het netwerk dus, dit is nogal traag en dus enkel te gebruiken voor data/...
    Het is mogelijk om een van de laptops op afstand te besturen, maar een van beide als extra monitor gebruiken is wss niet mogelijk (en ook niet echt wenselijk qua snelheid als dat over het netwerk moet).
    Indien het je echt te doen is om de schijfruimte ben je best af dat je 1 laptop zen hdd eruit haalt en die in een 2.5 inch enclosure stopt, zo maak je er een externe harde schijf van. (zal je zelfs goedkoper uitkomen dan een usb transfer cable)

  3. #3
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Als het idd enkel om de data gaat zou ik het doen zoals Carl zegt, gewoon een externe beheuizing en daar de hd insteken. Kom je zoiets regelmatig tegen kan je ook zo'n externe nemen waar je gemakkelijk alle soorten hd's in kan steken:


    Anders kan je idd met een cross-ethernet kabel gewoon twee pc's aan elkaar verbinden. Beide pc's gewoon op een vast ip adres zetten bv 192.168.1.10 en de andere op 192.168.1.11 en beide zelfde netwerknaam geven. Het werkt dan net gelijk over een router, enkel nu slechts tss twee pc's.
    Voor extern scherm over te nemen kan je software gelijk radmin ed draaien of gewoon hulp over afstand gebruiken wat in windows zit.

  4. #4
    Gevorderd   Dieseltje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 November 2007
    Locatie
    Genk
    Berichten
    175
    Bedankjes
    62
    Bedankt
    60 keer in 27 posts
    Dank voor de snelle reactie.

    HD's uitbouwen is geen optie vermits de beide laptops nog dienst doen.
    Externe HD ?? Gedeeltelijke oplossing . Zo doen we het nu. Daar kan dan weer wat anders op!
    Wat kost dan zo'n USBtransferkabel?? ( Net gevonden. 22 € Zit waarschijnlijk gouden kabel in???? )
    Externe behuizing voor een 2.5 HD SATA koste me laatst 14 hele €uro's.
    Zal 'k nog maar een gesneuvelde laptop demonteren en extrene HD van maken.
    Maar met zo'n datakabel kan het dus wel? En eventueel ook andere computers ??? Zonder al te veel IP gedoe of zo ??? Ook als de ene met XP draaid en een andere bvb. met vista zou werken. ( kan n°3 er ook aanhangen )
    Ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van.

  5. #5
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Zowel met een usb kabel als een netwerk kabel gaat het.
    Het voordeel van usb kabel is dat er meestal nog een transfer programma bij zit (niet altijd) en je hebt idd geen gedoe met ip's (wat in principe nu ook weer niet zo moeilijk is). XP, Vista, ... het maakt niet veel uit op die manier. Direct ook het nadeel van netwerk kabel is dat je wel de juiste instellingen moet doen ivm een thuisnetwerkje zodat verschillende windows versies elkaar zien. Maar via de wizard is dit normaal ook niet onoverkomelijk. Voordeel van netwerkkabel is wel dat het werkt via standaard protocol dat overal ondersteund wordt. Remote controle programma's gaan ethernet altijd ondersteunen terwijl usb bv niet vanzelfsprekend is.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. 10 computers via netwerk
    Door Jan Smit in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 25 March 2007, 10:44
  2. 2 computers syncroniseren
    Door goodpitcher in forum Overige software
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 2 November 2006, 10:07
  3. 2 computers met elkaar verbinden
    Door Yelleken in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 29 August 2006, 14:38
  4. computers linken
    Door Qbek in forum Malware
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 16 July 2005, 10:07

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •