Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Discussie: vraagje over win7

  1. #11
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Dat je steeds uw toestemming moet geven in win7 is idd overgenomen van Vista en zal je moeten blijven doen. Het is een beveiliging zodat niet zomaar ongemerkt programma's worden uitgevoerd (bv door een virus etc). Je kan deze beveiliging afzetten maar dat zou ik niet doen. Het went heel snel dat je eens extra moet klikken
    Door de beveiliging kan het zijn dat oudere programma's die niet aangepast zijn voor win 7 niet goed werken. Ze willen toegang op plaatsen waar normaal er geen toegang is voor programma's. Door rechts te klikken op die programma's en te kiezen voor 'uitvoeren als administrator' krijgen ze onbeperkt toegang zodat ze wel werken.
    Dit is enkel voor onaangepaste programma's.
    Alle programma's van xp werken ook niet zomaar op vista of win 7. Er zijn programma's die niet zijn ge-update en er niet willen werken. Ze zijn te oud en zullen er nooit werken. Je kan altijd best eerst zoeken naar een ge-update versie van het programma zodat je de laatste versie zeker hebt.

    Het probleem dat je beschrijft van minuten te wachten vooraleer je kan surfen is niet normaal. Ben je draadloos verbonden of met kabel? Draadloos kan het wel bij sommige toestellen even duren na opstart eer ze het netwerk detecteren en connectie hebben.
    Net als in XP heb je beneden rechts een ikoontje in de status bar (ziet er wel anders uit) in windows 7, waaraan je kan zien wanneer je connectie hebt.
    Normaal start win 7 vrij snel op, sneller dan vista. Maar op een oudere pc kan het zijn dat weeral een zwaarder besturingssysteem wat meer vraagt van je pc. Vooral wat intern geheugen zou goed zijn

    EDIT: Kijk ook eens je logboeken na dat alles in orde is.
    Configuratiescherm/systeembeheer/logboeken. In logboeken klik je windows-logboeken open. Klik vervolgens op toepassingen. Maak het venster eventueel wat groter en klik bovenaan op 'niveau'. Hierdoor wordt de lijst gesorteerd volgens niveau, errors boven, dan waarschuwingen, dan info. Zo moet je niet zitten zoeken naar fouten in de hele lijst. Zijn er fouten, kijk welke en wanneer ze zijn gebeurd. Eventueel kan je uw logboek wissen (in het menu actie/logboek wissen) zodat oude gegevens weg zijn. Je start dan de pc opnieuw op en alle gebeurtenissen in je logboek zijn dan nieuw.
    Ga ook kijken in het logboek setup en zeker ook systeem

  2. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    worf ( 4 January 2010)

  3. #12
    Gevorderd   worf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 November 2008
    Locatie
    oosteeklo
    Berichten
    120
    Bedankjes
    136
    Bedankt
    89 keer in 45 posts
    Ben verbonden via kabel en had het daarjuist terug dat hij vast gelopen was tijdens het eten terwijl er enkel explorer open stond, pc stond bevroren in slaapstand of hoe je dit ook noemd. Volledig systeemherstel moeten doen want windows wou niet opstarten nu werkt alles wer perfect. als ik in mijn logboeken kijk zie ik een fout van F-SECURE dit is momenteel mijn antivirus prog die ik draai.
    Fouten logboek:
    \Device\Harddisk0\DR0

    1 2010-01-03 13:47:54+02:00 user-pc SYSTEM F-Secure Management Agent The incremental policy file (policy.ipf) was corrupted and a backup copy of it was successfully taken into use. Some local settings or statistics may have been lost.

    +System
    -Provider[ Name] Microsoft-Windows-Eventlog[ Guid] {FC65DDD8-D6EF-4962-83D5-6E5CFE9CE148}
    EventID23Version0Level2Task100Opcode0Keywords0x8000000000020000-TimeCreated[ SystemTime] 2010-01-03T12:47:54.444800000Z
    EventRecordID3009Correlation-Execution[ ProcessID] 772[ ThreadID] 960
    ChannelSystemComputerUser-PC-Security[ UserID] S-1-5-19

    -UserData
    -InitChannelLoggingFailure-Error[ Code] 1500
    ChannelPathMicrosoft-Windows-Diagnosis-DPS/Operational

    dit zijn nu de laatste fouten die ik terug vind
    De meeste computer problemen zitten tussen de rugleuning van de stoel en het klavier

  4. #13
    Gevorderd   worf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 November 2008
    Locatie
    oosteeklo
    Berichten
    120
    Bedankjes
    136
    Bedankt
    89 keer in 45 posts
    Hoi ben hier nog es terug
    omdat de meeste fouten van mijn harde schijf voorkomen ben ik op hun site gaan rondneuzen en daar vond ik een progje om mijn harde schijf op fouten te controleren.
    Stap voor stap alles goed doorlopen en nu krijg ik de volgende error te zien:
    Test Option:QUICK TESTModel Number:WDC WD64 00AAKS-22A7BUnit Serial Number:N/AFirmware Number:01.0Capacity:640.13 GBSMART Status:Not AvailableTest Result:FAILTest Error Code:11-Cable Test::Write sector error!Test Time:15:20:26, January 04, 2010

    Weet iemand wat hiermee bedoeld word want van google word ik ook niks wijzer?
    De meeste computer problemen zitten tussen de rugleuning van de stoel en het klavier

  5. #14
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Met die test progs moet je wat uitkijken. Overlaatst had ik ook een hd (vrij nieuw van 1TB) die zo'n uitleg als hierboven gaf. Toch scheelde er niks aan. In de bios kan je eventueel wel SMART opzetten als dat mogelijk is in jouw bios. Meestal door te enteren op de hd die hij detecteerd krijg je een extra menu. Daar kan je smart op auto zetten.
    (Dit omdat ik zie staan : SMART Status:Not Available)

    Ik zou mij focussen op de fouten in windows zelf. Je kan zo wie zo een hd check in windows laten doen. Druk rechts op je hd in verkenner en kies eigenschappen, tabblad extra en daar check disk. Je pc moet je wel herstarten eer hij de check, vlak voor hij doorstart naar windows, doet. Waarschijnlijk met slecht afsluiten daar de pc hangt dat er wat foutjes opstaan. Maar dat is meestal de reden niet van je probleem.
    Ik zou die f secure eens even uitschakelen en eens zien als dat het probleem is. Wel oppassen want je zit dan onbeschermd. surf maar wat op Minatica, dat is veilig

  6. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    worf ( 5 January 2010)

  7. #15
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    26 November 2008
    Locatie
    Zomergem
    Berichten
    22
    Bedankjes
    20
    Bedankt
    4 keer in 4 posts
    Ik heb een Asus X70IJ gekocht met nog Vista als OS. Je moet aanloggen als administrator en er evt (best) een paswoord aan geven. Dit kan je doen via start=> configuratie => gebruikers. Als administator kan je op dezelfde plaats een nieuwe gebruiker aanmaken. Als dit voor uzelf is moet u admin rechten aan uzelf toekennen, alle andere gebruikers evt beperkte rechten. Via Asus kon ik een upgrade naar W7 aankopen voor +/- € 25.
    Dit heb ik gedaan en de upgrade uitgevoerd met succes. Ik heb geen enkel probleem en werk al 2 maand met totale tevredenheid. Eventueel traag werken kan komen door foute gegevens in het registry. Deze zijn te verhelpen met het gratis programma Ccleaner. Daar kan u op regelmatige basis uw PC mee opschonen. Succes en groeten.

  8. De volgende gebruiker bedankt RBdP voor deze nuttige post:

    worf ( 6 January 2010)

  9. #16
    Gevorderd   worf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 November 2008
    Locatie
    oosteeklo
    Berichten
    120
    Bedankjes
    136
    Bedankt
    89 keer in 45 posts
    Na veel prutsen en afzien heb ik besloten om mijn oude harde schijf van de zolder te halen. het probleem van het vastlopen kwam wel degelijk van mijn sata schijf van amper een jaar oud. De pc draaid nu perfect en loopt niet meer vast. Iemand ervaring met garantie van western digital???
    De meeste computer problemen zitten tussen de rugleuning van de stoel en het klavier

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Win7 OEM
    Door De Koene in forum Windows
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 15 December 2009, 01:17
  2. Win7 op laptop Vista
    Door teken in forum Windows
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 5 December 2009, 03:06
  3. vraagje
    Door ajaxloverr in forum Internet
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 6 April 2007, 11:17
  4. Vraagje
    Door wes1880 in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 22 March 2006, 21:48

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •