Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts

    kan een virus ook materiele schade aanrichten?

    Hoi allemaal. Ik heb mijn PC nog geen volledig jaar en voor de tweede keer heb ik al sores. Vorige keer leek het mijn harde schijf te zijn die het had begeven en dat terwijl ik er quasi zeker van was dat het eerder mijn mobo zou kunnen geweest zijn. Nu heb ik het volgende voor. Mijn systeem start netjes op (nu niet meer...) plots valt het beeld weg en mag ik doen wat ik wil maar niets helpt. de PC zelf wordt abnormaal warm. Ik raak niet meer in windows.

    Als ik dan wacht tot mijn pc terug afgekoeld is en ik herstart, dan kan dat enkel in veilige modus. Ik krijg dan plots een melding dat er een virus op mijn PC zit maar tegen de tijd dat ik hem wil verwijderen dan valt alles opnieuw uit. Ik kan géén data meer overzetten naar een andere harde schijf of usb, de pc wordt té snel warm en valt daarbij opnieuw uit.

    Kan een virus dit veroorzaken? En zo ja, dat moet dan toch ne ferme zijn en die zou dan toch ook moeten bekend zijn. Gelukkig heb ik mijn laptop nog, daar kan ik mee internetten en via deze weg hopelijk een oplossing van mijn probleem krijgen.

    Of is dit dan toch maar een gewoon hardware probleem. Ik ben onkundig op dit vlak en dus een beetje radeloos.

    2B's
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  2. #2
    Gevorderd   Toelly's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 May 2009
    Locatie
    Sint-Niklaas
    Berichten
    341
    Bedankjes
    72
    Bedankt
    677 keer in 257 posts
    Volgens mij is het perfect mogelijk dat dit door een virus oid veroorzaakt wordt. Ik ben echter een noob op heb vlak van computerbeveiliging, zeker als ik lees wat er met jou pc aan de hand is O.o
    0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233, 377, 610, 987

  3. De volgende gebruiker bedankt Toelly voor deze nuttige post:

    2B's (11 January 2010)

  4. #3
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Virussen kunnen inderdaad ervoor zorgen dat je hardware in de knoop geraakt... en ook blijft. Vermits je de pc nog maar een jaartje hebt, ging ik, als ik jou was toch terug naar het verkooppunt om de nodige tests te laten uitvoeren. PC-herstellers zijn beter voorzien om in extreme omstandigheden nog ingrepen te doen.
    Best mogelijk dus dat er iets onherstelbaar beschadigd is, tenzij door een virus, tenzij al van bij de samenstelling.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    2B's (11 January 2010)

  6. #4
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.319
    Bedankjes
    934
    Bedankt
    943 keer in 643 posts
    Eigenaardig dat ze zo snel zo warm kunnen worden. Mijn pc's kunnen heel lang op 100 pct draaien zonder uit te vallen, bevoorbeeld tijdens het renderen van een film ofzo. Ben je zeker dat er niets aan je koeling scheelt?

  7. De volgende gebruiker bedankt Fakke_Berto voor deze nuttige post:

    2B's (11 January 2010)

  8. #5
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2B's Bekijk bericht
    Mijn systeem start netjes op (nu niet meer...) plots valt het beeld weg en mag ik doen wat ik wil maar niets helpt. de PC zelf wordt abnormaal warm. Ik raak niet meer in windows.
    Wanneer hebt u de binnenkant van uw pc, en vooral de processor, voor de laatste maal uitgeblazen????
    J.W.
    Google is uw vriend

  9. De volgende gebruiker bedankt J.W. voor deze nuttige post:

    2B's (11 January 2010)

  10. #6
    Gevorderd   Toelly's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 May 2009
    Locatie
    Sint-Niklaas
    Berichten
    341
    Bedankjes
    72
    Bedankt
    677 keer in 257 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J.W. Bekijk bericht
    Wanneer hebt u de binnenkant van uw pc, en vooral de processor, voor de laatste maal uitgeblazen????
    Zoals hij zegt, hij heeft zijn pc nog geen jaar. Het zou wel redelijk extreem zijn moest die nu al propvol met stof zitten. Maar hoe dan ook, wel een goede tip
    0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233, 377, 610, 987

  11. De volgende gebruiker bedankt Toelly voor deze nuttige post:

    2B's (11 January 2010)

  12. #7
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Er bestaan BIOSvirussen, al zijn daar weinig gevallen van bekend denk ik. Als je daaraan twijfelt, flash dan je BIOS, dan is dat zeker opgelost.
    Moest het een BIOSvirus zijn, verklaart dat de hoge temperaturen niet. Mss geen koeler defect? Doe je case open en kijk eens.

  13. De volgende gebruiker bedankt g_man voor deze nuttige post:

    2B's (11 January 2010)

  14. #8
    Up-to-date   Route81's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 January 2010
    Locatie
    Kortemark
    Berichten
    50
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    55 keer in 28 posts
    Probeer eens je pc op te starten met bijvoorbeeld zo'n (gratis) cd/dvd met Ubuntu of een ander besturingssysteem die kan opstarten vanaf cd/dvd. Als je systeem dan nog altijd uitvalt is het idd de bios of een defecte fan. Ik zou ook eerder aan een defecte fan denken of misschien gewoon dat het stroomkabeltje losgekomen is van het MoBo. (heb ik al voorgehad bij het verplaatsen van de pc, waarschijnlijk niet goed gemonteerd ofzo)
    Reset misschien ook eens je bios voor je heropstart?

  15. #9
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Hoi allemaal. Ik weet niet of er echt een oplossing is maar... ik heb of had inderdaad een virus binnen. Heb die binnengehaald via binaries, hetgeen eigenlijk niet normaal is omdat daar alleen virus vrije dingen gepost worden. Ik heb uiteindelijk na veel pijn en moeite via windows herstel (de case stond open en bijkomende ventilator gezet en toch stond die nog gloeiend heet) een eerdere versie terug kunnen zetten. Gek genoeg start daarna alles terug normaal op. Er blijven fouten inzitten maar dat kan ik later nog wel oplossen. Wat blijkt nu? De koeler van mijn nvidea gforce valt uit van zodra mijn PC enorm hard moet rekenen, doet hij zelfs wanneer ik norton draai in veilige modus! Hier zit dus wellicht mijn probleem, ik blijf er voor de rest met mijn pollen af want ik heb nog 2 maanden garantie en die wil ik niet verknoeien.
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  16. #10
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.022
    Bedankjes
    58
    Bedankt
    3.142 keer in 2.292 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2B's Bekijk bericht
    Hoi allemaal. maar... ik heb of had inderdaad een virus binnen. Heb die binnengehaald via binaries, hetgeen eigenlijk niet normaal is omdat daar alleen virus vrije dingen gepost worden.
    Met binairies bedoelt u toch de binaire nieuwsgroepen?
    Sinds wanneer zouden die volledig virusvrij zijn????????
    En waarom reageerde uw virusscanner hier niet op?
    J.W.
    Google is uw vriend

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Deze site kan schade toebrengen bij je computer!
    Door Bakel in forum HijackThis
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 31 January 2009, 22:43
  2. Deze site kan schade toebrengen aan uw computer
    Door Cruiser69 in forum Internet
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 31 January 2009, 17:23
  3. Eigenaar duif moet opdraaien voor schade vliegtuig
    Door Mosquitos in forum De Lounge
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 12 October 2008, 21:17
  4. Reacties: 9
    Laatste bericht: 27 March 2008, 09:05

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •