Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 22 van 22

Discussie: Sluiten van items

  1. #21
    AP-tje
    Gast
    Voor de 4e keer vraag ik nu om EEN SLOTJE!

    (Conform de REGELS!)
    Laatst gewijzigd door AP-tje; 12 January 2010 om 22:20

  2. De volgende gebruiker bedankt AP-tje voor deze nuttige post:

    ultddave (12 January 2010)

  3. #22
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Toch even mijn macht misbruiken als admin om in een gesloten topic te posten en het laatste woord te nemen Door omstandigheden was ik er deze vooravond niet
    Het meeste is eigenlijk al in verschillende reacties naar voor gekomen maar wil ik toch nog even op een rij zetten voor de duidelijkheid.

    Ergens in een reacties zag ik al het werk dat er is aan een site, maar mss het item dat het meest tijdrovend is werd niet vernoemd: een groep van mensen van allerlei pluimage in een goede baan leiden. Dit is niet altijd even makkelijk, zeker niet als je zoals op Minatica er nog de losse sfeer en het community gevoel wil bij nemen.
    Dit topic noemt feedback omdat ieder zijn mening belangrijk is hier. Dit wil niet zeggen dat we ook ieder zijn mening kunnen of willen uitvoeren.

    Wat het sluiten van topics betreft zijn er verschillende voor- en nadelen aan een bepaalde werkwijze. Ergens moet je ze afwegen en kiezen voor één werkwijze. Kiezen 'vóór' iets wil spijtig genoeg ook altijd zeggen kiezen voor iets 'niet'.

    Het bumpen van oude topics wordt veelal als zeer irritant ervaren. Het verbod staat niet enkel in onze forum regels maar ook in de regels van de meeste sites. Topics waar een maand geen nieuwe reactie is geweest worden doorgaans gesloten om dit al te voorkomen. Ik zeg 'doorgaans' want we gaan niet iedere dag de items sluiten van een maand geleden en de focus ligt soms elders waardoor dit al eens even wordt uitgesteld.
    Bij het nieuws is dit zelfs strenger. Nieuws is geen nieuws meer als er langer dan 14 dagen geen nieuwe reactie is bijgekomen.
    Vroeger deden we dit alles niet en werd ondanks het verbod topics gebumped en nog erger, gehijacked om totaal andere problemen aan te kaarten.

    Het sluiten op aanvraag is het tweede item. Ook hier is het antwoord gegeven. Onnodige notificaties blijven komen die de topic starter niet wil. Ook hier is topic hijacking heel aanlokkelijk en ervaring leert ons dat deze topics na oplossing meestal gevuld worden door offtopic.
    Dus ook hier is een keuze gemaakt voor de voordelen en spijtig genoeg moeten we de nadelen erbij nemen.

    Om deze nadelen te beperken zeggen we ook altijd: doe de verantwoordelijke een pm als je nog iets waardevols wil toevoegen. Hij zal het topic terug openen als het waardevolle info is en daarna terug sluiten.

    Dus ja, we vragen ook van de leden wat medewerking Het is samen met jullie dat we iets waardevols kunnen betekenen voor diegene die nadien ons bezoeken. Daarom ook nog eens de oproep om je oplossing ook te posten voor je een slotje vraagt. Hoe voor de hand liggend ook soms de oplossing is, het is waardevol want iedereen vergeet wel eens iets.

    Hiermee heb ik het laatste woord gehad en heeft ap-tje een samenvatting waarom dit hier zo wordt geregeld. De werkwijze heeft te maken met de keuze die we gemaakt hebben door afweging van voor- en nadelen, feedback en ervaring door de tijd heen. Als hij zich hiermee kan verzoenen moet hij voor zich zelf uitmaken. Ik zal het wel horen veronderstel ik

  4. De volgende 14 gebruikers bedanken PeterN voor deze nuttige post:

    Adnilleke (13 January 2010), Baloeke (13 January 2010), Breskuz (13 January 2010), compuchrisje (13 January 2010), Dexter (21 January 2010), Fck_ (13 January 2010), fryum (13 January 2010), ghost (14 January 2010), peenif (13 January 2010), Peter.B (21 January 2010), Phil O'Sophe (13 January 2010), Pilote (18 January 2010), ultddave (13 January 2010), woepi (13 January 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. mail komt binnen in verwijderde items
    Door Sarana in forum Internet
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 21 November 2008, 22:16
  2. vista - onlangs geopende items
    Door teken in forum Windows
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 2 September 2008, 09:45
  3. Verwijderde items ... weg !
    Door Phil O'Sophe in forum Internet
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 15 July 2006, 19:02

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •