Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    12 January 2010
    Berichten
    2
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    2 keer in 1 post

    probleem synchronisatie datum en tijd

    Gisterenavond is zonder aanleiding mijn laptop uitgevallen en deed hij helemaal niets meer als ik op de aan/uit-knop drukte. Na de batterij eruit gehaald te hebben wou hij wel weer opstarten maar kreeg ik zo'n zwart/blauw/wit scherm waar ik helemaal niets van begreep. Uiteindelijk ben ik daaruit geraakt maar blijkbaar moeten er een paar instellingen veranderd zijn. Mijn laptop werkt grotendeels weer maar ik kan niet meer op msn, last.fm en een paar andere sites. De reden dat ik niet op Last.fm kan is omdat de tijd op mijn computer niet gesynchroniseerd is met de internettijd (daar krijg ik zo'n kadertje van). Bij de help-functie van msn staat er dat ik datzelfde moet controleren. Ik heb dus geprobeerd om dat te synchroniseren maar er treed telkens een fout op. (instellingen datum en tijd => internettijd => instellingen wijzigen => klok met internettijdserver synchroniseren aanklikken => time.windows.com stond al aangeduid =>nu bijwerken => "er is een fout opgetreden om de synchronisatie uit te voeren" :s ). Ik weet niet of dat de echte oorzaak is van de problemen en kweet ook niet waarom ie plots uitgevallen is. Daarnaast, als ik op sommige sites ga zoals gmail of facebook, krijg ik nu steeds een pagina dat ik op een onbeveiligde pagina zit. Vroeger kreeg ik die meldingen niet en heb ik nooit problemen gehad om op sites al gmail en facebook te gaan. Nu blijkbaar wel. Heeft da ook met de "crash" te maken?

    Is er iemand die mij hierbij kan helpen?

    Alvast bedankt.
    Grtz

  2. #2
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Welke versie van windows staat er op die laptop?
    Is deze ook up-to-date? (zijn alle update's van windows binnengehaald)
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  3. #3
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Ik vraag mij eigenlijk af welk programma/laptop zich synchroniseerd met de internet klok ? Vreemd.
    Het kan zijn dat je interne klok van je laptop gereset is en dat je daardoor op een geheel verkeerde datum/uur staat, zogezegd terug in de tijd. Hierop kunnen dingen vast lopen. Maar dat hij dit automatisch via internet wil doen is vreemd.

    Dus kijk gewoon zelf na en stel de klok juist in. Geheel rechts onder in je taakbalk staat je tijd. Klik erop en je klok met kalender komt te voorschijn. Stel ze juist is en let vooral ook op het jaartal : 2010

  4. #4
    Beginner  
    Geregistreerd
    12 January 2010
    Berichten
    2
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    2 keer in 1 post
    Aan PeterN: bedankt voor de tips, mijn interne klok was idd gereset en stond weer op 2007. Ik had et niet op gelet. Nu werkt alles weer.

    Grtz

  5. De volgende 2 gebruikers bedanken metaldiehard voor deze nuttige post:

    ghost (14 January 2010), PeterN (15 January 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Ruisachtige Echo van tijd tot tijd
    Door azziplekkus in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 4 October 2009, 21:35
  2. datum & tijd blijven staan
    Door sjafaazeke in forum Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 5 April 2008, 17:09
  3. synchronisatie
    Door Baloeke in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 23 October 2007, 20:36
  4. synchronisatie
    Door Sofiekebieke in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 16 July 2007, 16:14
  5. opstart problemen+datum en tijd
    Door snowbeer in forum Malware
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 19 February 2006, 19:43

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •