Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: windows 7

  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    20 January 2010
    Locatie
    Voeren
    Berichten
    82
    Bedankjes
    67
    Bedankt
    37 keer in 23 posts

    windows 7

    ik heb op mijn laptop(compaq pressario cq70)een upgrade gedaan naar windows 7(origineel was vista)maar vind dat hij nu niet meer goed draait.
    weet iemand of ik kan formateren en die upgrade van windows 7 er rechtstreeks kan opzetten?zonder eerst vista te installeren....

  2. #2
    Gevorderd   Elboulle's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 April 2008
    Locatie
    A'pen
    Berichten
    174
    Bedankjes
    28
    Bedankt
    91 keer in 58 posts
    http://windows.microsoft.com/nl-BE/w...a-to-windows-7

    Kijk hier eens, misschien kan dit je helpen.

    Groetjes!!!

  3. #3
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts
    Kon je tijdens die installatie niet kiezen tss een upgrade of een verse installatie? In dat geval hoef je enkel een backup te maken van de zaken die voor jou belangrijk zijn, een format doen en dan opstarten met de Win 7 dvd.

  4. #4
    PC-Freak   minoe's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 November 2005
    Locatie
    waregem
    Berichten
    1.429
    Bedankjes
    540
    Bedankt
    171 keer in 134 posts
    Ik heb het volgende gedaan.Eerst een clean install met uiteraard win 7, zonder serienr. in te geven.Eens geinstalleerd en opnieuw opgestart terug dvd insteken en dan upgrade uitvoeren met geldig serienr.
    Heb dit toegepast en werkt perfekt.
    Zou het lukken om de volgende keer direkt een clean install te doen en direkt dit serienr. in te geven aangezien hij al geactiveerd is geweest ?

  5. #5
    Gevorderd   worf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 November 2008
    Locatie
    oosteeklo
    Berichten
    120
    Bedankjes
    136
    Bedankt
    89 keer in 45 posts
    Hoi
    Ik zit eigenlijk ook een beetje met de vraag van hoeveel keer kan ik win7 opnieuw installen op mijn pc, aangezien ik al een tijdje sukkel met een kapotte harddisk en al 3keer win7 opnieuw geinstallerd heb. De schijf heb ik mogen terug sturen naar western digital en verwacht binnenkort een nieuwe. of zijn er betere manieren om mijn nu zo goed werkende win7 op mijn nieuwe harde schijf te krijgen zonder data verlies want heb eigenlijk geen zin om weer van voor af aan op nieuw te beginnen.
    Werk nu momenteel met een oude IDE schijf mijn nieuwe is een sata
    De meeste computer problemen zitten tussen de rugleuning van de stoel en het klavier

  6. #6
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    20 January 2010
    Locatie
    Voeren
    Berichten
    82
    Bedankjes
    67
    Bedankt
    37 keer in 23 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dopey Bekijk bericht
    Kon je tijdens die installatie niet kiezen tss een upgrade of een verse installatie? In dat geval hoef je enkel een backup te maken van de zaken die voor jou belangrijk zijn, een format doen en dan opstarten met de Win 7 dvd.
    kan je geloven dat ik dat niet meer weet?
    dus wat kan ik dan best doen?backup maken en formateren en dan opstarten met windows 7?

  7. #7
    Up-to-date   Route81's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 January 2010
    Locatie
    Kortemark
    Berichten
    50
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    55 keer in 28 posts
    @Mighty mouse : Als je enkel een upgrade cd/dvd hebt vrees ik dat je eerst Vista zal moeten installeren. Als de cd/dvd ook een volledige install toelaat dan kan je opstarten vanaf de cd om Win7 te installeren. Maak dan inderdaad eerst misschien een backupje van wat je wil houden.

    @Worf : Met bijvoorbeeld Norton Ghost kan je een image nemen van je volledige partitie/schijf (de IDE). Als je dan die image terugzet op je nieuwe schijf (die je dan als master instelt, zou die moeten werken. Dan moet je enkel nog de rest van je schijf partitioneren en toewijzen en/of aan je eerste partitie toevoegen. Moest er trouwens iets mislopen dan staat alles nog altijd op je IDE-schijf dus is het zeker de moeite waard om het te proberen.

  8. De volgende gebruiker bedankt Route81 voor deze nuttige post:

    worf (27 January 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. van windows vista naar windows xp omgezet en nu
    Door dirty_dancing_2 in forum Windows
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 22 February 2008, 16:41
  2. Reacties: 4
    Laatste bericht: 31 August 2006, 17:37

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •