Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Gevorderd   gideon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 March 2006
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    417
    Bedankjes
    143
    Bedankt
    55 keer in 34 posts

    windows snel houden, maar hoe?

    Ik heb van de week mijn laptop weer eens helemaal leeg gehaald, omdat hij allemaal kuren had. CD-rom drive deed het niet kon geen verbinding krijgen met mijn printer enz.

    Op het internet zie je allerlei programmatjes om je computer zo optimaal te laten verlopen, tun-up, driverscanner enz. Ook zijn er allerlei tips te vinden zoals geschiedenis verwijderen, cache geheugen leeg halen enz, defragementeren.

    Nu is mijn vraag wat zijn nou de beste programma's en wat kan je met windows zelf allemaal? Ik neem namelijk aan dat microsoft hun windows niet zo hebben gemaakt dat het na een tijdje allemaal trager moet verlopen.

    graag wat tips hierin?

    thanks
    Check it out!!
    (\__/)
    (='.'=)
    (")_(")

  2. #2
    Erelid   butskristof's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 September 2007
    Locatie
    Wiekevorst (Heist-op-den-Berg)
    Berichten
    903
    Bedankjes
    317
    Bedankt
    847 keer in 420 posts
    Inderdaad, Microsoft heeft Windows niet gemaakt om alsmaar trager en trager te worden. Maar het is wel zo!
    Hoe langer je Windows gebruikt en hoe meer programma's je installeert, hoe meer 'tijdelijke' bestanden en registersleutels er achterblijven op je harde schijf die je systeem alleen maar trager maken.
    Ik heb ooit een gelezen dat je Windows eigenlijk ieder jaar zou moeten formatteren om hem goed werkend te houden.
    Formatteren doet niemand van ons graag. Denk maar aan al die gegevens die je moet backuppen, al je programma's die je terug moet installeren, drivers bij elkaar zoeken, ... Hier kruipt veel tijd in.
    Om Windows snel en goed lopend te houden doe ik zowat iedere maand een schijfdefragmentatie. Ik zou hiervoor niet de manager van Windows zelf gebruiken, maar die van Auslogics. Als je naar hun site surft, kan je deze gratis downloaden. Ook laat ik iedere week Ccleaner draaien (deze staat hier op Minatica tussen de downloads denk ik). Dit is een programma dat je harde schijf scant op overbodige of tijdelijke bestanden en deze dan verwijderd. Ook kan je hiermee het register scannen op fouten waardoor je systeem al een stukje sneller zal draaien. Tot slot verwijder ik ook altijd mijn programma's via Revo Uninstaller (staat volgens mij hier ook tussen de downloads). Deze tool verwijderd niet alleen het programma, maar scant na de deïnstallatie ook de harde schijf en het register op achtergebleven bestanden.
    Deze manieren werken bij mij vrij goed. De laatste keer dat ik een format gedaan heb was vorig jaar met Kerstmis, en mijn pc draait nu nog altijd zeer goed.
    Hopelijk heb je wat aan deze tips.
    Mvg,
    Kristof.

  3. De volgende gebruiker bedankt butskristof voor deze nuttige post:

    zakaria (24 January 2010)

  4. #3
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    De mogelijkheid die Windows zelf aan boord heeft, windows schijfopruiming (rechts klikken op de C\ schijf in verkenner > eigenschappen > schijfopruiming), laat ik voor wat ze is en gebruik sinds jaar en dag Ccleaner, terug te vinden in onze downloads : http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=28. Ook een tutorial over het gebruik staat op onze website : http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=126

    Zo tweemaandelijks nog eens defragmenteren vervolledigt mijn normaal onderhoud.

  5. De volgende gebruiker bedankt peenif voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (26 January 2010)

  6. #4
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Een image maken van je computer kan ook vele problemen oplossen. Het terug zetten van zo een image duurt maximaal een half uurtje. Reken nog eens update's binnenhalen van windows, office, virusscanner,... een uurtje.

    Als je van het begin start, installeren van windows, drivers, office, brandprogramma,... ben je vlug een dagje (of twee) bezig.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  7. De volgende gebruiker bedankt Baloeke voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (26 January 2010)

  8. #5
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.841
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.035 keer in 15.352 posts
    Formatteren kan veel doen aan de chaos op je harde schijf, dat was toch het geval nog met Windows 98 en zijn Second Edition. Maar tegenwoordig is het aantal installatie-sessies beperkter. Dit wil zeggen dat je na 3 keer herinstalleren wel eens een melding zou kunnen krijgen dat je Windows niet meer als legaal kan beschouwd worden.
    Wil je toch 'puur' herbeginnen, dan herinstalleer je eerst, zet de meest noodzakelijke en gebruikte software er meteen ook bij, haal alle mogelijke updates binnen en schrijf dan een image weg. Later hoef je die hele installatieprocedure niet meer te doen en heb je binnen het halfuurtje je complete systeem weer stand-by.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  9. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (26 January 2010)

  10. #6
    Up-to-date   Route81's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 January 2010
    Locatie
    Kortemark
    Berichten
    50
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    55 keer in 28 posts
    1 format per jaar (anderhalf jaar max) is volgens mij geen luxe, ook al gebruik je allerhande programma's om je systeem optimaal te houden.

    Alles hangt eigenlijk een beetje af van hoe je je pc gebruikt. Als je regelmatig graag allerlei programmatjes uittest die je op internet vindt, dan zou ik zelfs durven zeggen iedere 6 maand. Als je steevast enkel dezelfde programma's gebruikt en je daartoe echt beperkt, kan je het wel veel langer rekken.

    Een image is inderdaad een ideale methode om vlug je pc terug in "nieuwstaat" te zetten. Dan blijft het saaie gedeelte toch enigzins beperkt.

  11. De volgende gebruiker bedankt Route81 voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (26 January 2010)

  12. #7
    Up-to-date   mikasjors's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Gouda Z-H Nederland
    Berichten
    79
    Bedankjes
    55
    Bedankt
    37 keer in 28 posts
    Ik gebruik het handige programmatje tune up utilities en dit werkt naar volle tevredenheid. Echt een aanradertje!

    Groeten,
    Mikasjors

  13. De volgende gebruiker bedankt mikasjors voor deze nuttige post:

    Phil O'Sophe (26 January 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Updates van Vista maar Windows 7
    Door franky s in forum Windows
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 26 October 2009, 23:54
  2. Windows update altijd maar opnieuw
    Door kurt002 in forum Windows
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 5 February 2009, 18:24
  3. legale windows xp licentie maar
    Door Peter.B in forum Windows
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 5 October 2008, 22:31
  4. windows start op maar....
    Door dikkeveertiger in forum Windows
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 17 July 2008, 15:58
  5. Windows herinstalleren maar anders? (windows 98)
    Door compuchrisje in forum Tips & Trucs
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 25 June 2006, 21:34

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •