Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21

Discussie: Heeft het zin?

  1. #11
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Wat stel ik nu vast? Ik heb drie externe HD's. Telkens, en op eender welk ogenblik of volgorde ik deze opstart, ze krijgen altijd dezelfde drive letter. Ik ga er aldus van uit dat ik de installatie van software dus wel degelijk op één van die externe harde schijven zal kunnen neerpoten én dat die bovendien zal werken. Nu ga ik dat nog niet meteen uitproberen maar hou aub deze topic nog even open voor nieuwsgierigen onder ons. Ik ben stilaan maar zeker klaar met het verwijderen van programma's en opslaan van belangrijke data zodat ik begin februari een herinstallatie van mijn XP ga doen en tegelijkertijd ook windows 7 ga uitproberen. Is die gratis versie nog steeds te downloaden?
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  2. #12
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Nee, de beta van windows 7 is verlopen. De enige legale manier om hem te proberen is de 'proefperiode' van 30 dagen, en daarvoor moet je dus wel een installatie disc hebben.
    Over je vragen, er is niets dat je tegenhoudt van programmas op een andere schijf/partitie te installeren maar onthoud het volgende:

    -Er is geen enkele garantie dat je alle programmainstellingen veilig hebt staan (mogelijk nog bestanden in de map mijn documenten, het register, ...)
    -Indien de drive letter veranderd is het mogelijk dat sommige snelkoppelingen/programmaonderdelen/... niet meer werken.
    -Bovendien zal je altijd bij een herinstallatie manueel de executables, of snelkoppelingen ernaar moeten maken/opzoeken wat een tijdrovend karwei kan zijn. De progs staan ook niet meer tussen de lijst van software verwijderen, of in je start menu

  3. De volgende 3 gebruikers bedanken carl voor deze nuttige post:

    2B's (26 January 2010), peenif (26 January 2010), strikerfox (27 January 2010)

  4. #13
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Eend image maken is en blijft dus de beste oplossing om alle problemen te vermijden. Je maakt dus best voor je een nieuw programma uitprobeert een nieuwe image. Thx buddies voor de goede tips en info.
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  5. De volgende 2 gebruikers bedanken 2B's voor deze nuttige post:

    Baloeke (27 January 2010), compuchrisje (27 January 2010)

  6. #14
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    Telkens een nieuwe image maken is zelfs niet nodig, het programma Acronis True Image heeft een optie om nieuwe software, updates enz. uit te proberen en om pas als alles goed loopt te beslissen of je de veranderingen accepteert of niet : de optie noemt 'Try and Decide', het programma creeërt daartoe een 'Secure Zone' op de schijf - zelfs indien malware geïnstalleerd wordt blijft je harde schijf beschermt.

  7. De volgende 3 gebruikers bedanken peenif voor deze nuttige post:

    2B's (27 January 2010), Baloeke (27 January 2010), strikerfox (27 January 2010)

  8. #15
    PC-Freak   2B's's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Locatie
    Schelle (Antwerpen)
    Berichten
    1.982
    Bedankjes
    2.082
    Bedankt
    2.797 keer in 1.121 posts
    Dat is pas een goede tip. Bedankt Peenif!
    Bedankt. Omdat je mij bedankt.

  9. De volgende gebruiker bedankt 2B's voor deze nuttige post:

    peenif (27 January 2010)

  10. #16
    PC-Freak   Krikkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Mortsel
    Berichten
    995
    Bedankjes
    503
    Bedankt
    835 keer in 614 posts
    Een image terug plaatsten heeft zeker ook nadelen.
    Je gaat altijd terug in de tijd, je moet dan alle programma's updaten en heb je intussen nieuwe programma's geïnstalleerd ben je die ook kwijt, dus terug installeren, heb je programma's op je image staan die je niet meer gebruikt blijven worden die gewoon terug geplaatst.

    Regelmatig je image updaten heeft dan ook voor dit doeleinde geen zin.
    Stel je update elke maand je image dan zit je sowieso met een "vervuild" register en Windows dat je terug plaatst en dat was dan juist de reden waarom je de image wou terugzetten.

    Met een schone lei beginnen (formatteren) is inderdaad veel werk, maar je register en Windows is dan wel clean, je installeert daarop wat je wil en je kan de laatste nieuwe versies installeren (dus geen updates en bijgewerkte versies).
    Zeker de beste keuze qua snelheid voor je pc.

    Zelf gebruik ik al jaren dezelfde XP.
    Mijn pc dateert van 2002 en ik heb in al die jaren slechts één maal geformatteerd, na + zes jaar (hij werd traag door de vele Windows updates).
    Ja, op deze pc zijn tientallen programma's geïnstalleerd en gedeïnstalleerd op jaarlijkse basis.
    Je pc en register grondig en consequent proper houden zijn inderdaad de sleutelwoorden.
    Defragmenteren van de HD en het register, en ander onderhoud, ze doen allemaal een duid in het zakje.
    Er zijn inderdaad programma's die je pc met één klik op de knop opkuisen en dat helpt je al een heel stuk in de goede richting, maar ik heb vroeger geleerd hoe mijn register manueel op te kuisen na het verwijderen van een programma...
    Als je erin slaagt de meeste restanten te verwijderen, .TMP's op te ruimen,...ect. kan je jaren verder zonder te formatteren of een image terug te plaatsten.
    (Toch is het geen slecht idee om een regelmatig geüpdatet image te bewaren alleen al voor het geval dat...)

    Maar des ondanks alles is mijn pctje nu weer traag geworden... Door de vele updates van Windows, na het formatteren werd mijn pc snel weer traag, het enige wat ik gedaan had was mijn XP-updates geïnstalleerd, 't ja dan zijn we uitgeklapt hé.
    Ik werk nu zonder XP te updaten (met risico...) en 't gaat vrij vlot.
    Als ik nog eens zou formatteren installeer ik XP en update tot en met service pack 2, de miserie begint na service pack 3 voor mij.

    Maar ik blijf het persoonlijk een uitdaging vinden om mijn systeem zo lang mogelijk opperatief te houden.

    Groetjes Krikkie
    Het mooiste geschenk is een lach!!!
    Tenzij je de "bedank"-knop wil aktiveren

  11. De volgende gebruiker bedankt Krikkie voor deze nuttige post:

    2B's (28 January 2010)

  12. #17
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    Mijn XP met SP3 werkt perfect, snel - zonder enig probleem eigenlijk - 'k zou niet weten waarom ik zou veranderen.

  13. De volgende gebruiker bedankt peenif voor deze nuttige post:

    2B's (28 January 2010)

  14. #18
    PC-Freak   Krikkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Locatie
    Mortsel
    Berichten
    995
    Bedankjes
    503
    Bedankt
    835 keer in 614 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peenif Bekijk bericht
    Mijn XP met SP3 werkt perfect, snel - zonder enig probleem eigenlijk - 'k zou niet weten waarom ik zou veranderen.
    Wil je beweren dat je geen updates meer doet van je besturingssysteem?
    Wacht tot je SP7 op je pc moet installeren, 't zal dan wel heel wat minder zijn.
    Niet alleen het besturingssysteem vereist meer van je pc ook de programma's worden zwaarder en er draaien meer programma's mee op de achtergrond.
    Zien of je pctje dat ook nog trekt binnen x aantal jaar.
    De mijne wordt 8 jaar en de jouwe?
    Een auto van 20 jaar oud (indien in goede staat) kan perfect mee met het dagelijks verkeer, eentje van 30 jaar ook, maar een pc?
    Het mooiste geschenk is een lach!!!
    Tenzij je de "bedank"-knop wil aktiveren

  15. De volgende gebruiker bedankt Krikkie voor deze nuttige post:

    2B's (28 January 2010)

  16. #19
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    Alle updates worden geïnstalleerd van alle programma's - Secunia wordt maandelijks geraadpleegd. Programma's die draaien op de achtergrond zijn programma's waar ik over beslis of ze draaien of niet - onnodige services zijn uitgeschakeld - mijn PC is zes jaar oud en wees gerust, draait als de beste maar wordt ook regelmatig onderhouden/opgeruimd.

  17. De volgende gebruiker bedankt peenif voor deze nuttige post:

    2B's (28 January 2010)

  18. #20
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Ik ben toch niet echt akkoord met wat jij schrijft over het 'veruilen' etc.
    Wat jij beschrijft is een programma dat een incrementele image neemt van enkel en alleen nieuwe bestanden. De meeste programmas die een incrementele backup maken gaan ook gewijzigde bestanden, of verwijderde bestanden, aanpassen in de back up.

    Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een fresh install elke paar maand, dat kost me maar een paar uur tijd en ik moet niet alle dagen/weken liggen backups te maken. Het werk van een herinstallatie wordt trouwens fel overschat in mijn ogen, zelfs al heb je de drivers niet mooi op een cd'tje staan is het nog allemaal geen 5 uur werk...

  19. De volgende gebruiker bedankt carl voor deze nuttige post:

    2B's (28 January 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. geluidskaart heeft problemen
    Door kir2 in forum Audiovisueel
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 18 June 2007, 18:09
  2. Hoeveel GB heeft XP nodig?
    Door surfer in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 14 March 2007, 22:14
  3. Wie heeft ervaring met een hub?
    Door ghost in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 1 October 2006, 10:35
  4. heeft dit zin
    Door jekrussek in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 30 July 2006, 12:55

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •