Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 21 van 21

Discussie: Heeft het zin?

  1. #21
    Up-to-date   Route81's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 January 2010
    Locatie
    Kortemark
    Berichten
    50
    Bedankjes
    16
    Bedankt
    55 keer in 28 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toelly Bekijk bericht
    Bij ons thuis hebben wij ook altijd verschillende partities gehad. Op mijn eigen laptop (met Windows Vista) wilde ik dit ook doen. Maar bij het instellen werd er mij nooit iets gevraagd over partities aanmaken (of toch niet dat ik mij kan herinneren). Er zijn nu wel 2 partities (Vista en Data) maar had ik kunnen kiezen, dan had ik er wel meer in gestoken. Binnenkort ga ik echter mijn systeem updaten naar Windows 7, kan ik tijdens die update partities aanpassen/instellen?

    Zowel in XP, Vista of Win7 kan je gelijk wanneer partities aanmaken, wissen of aanpassen.

    Ik heb enkel de Engelse versie van Win7. Voor de Ned. vertaling moet je gewoon wat fantasie gebruiken.

    - Start de windows explorer (of gewoon op START als "(mijn) computer ertussen staat)
    - klik met de rechtermuisknop op "my computer" (of gewoon "computer" in Win7 startmenu of "my computer" als die op je desktop staat.)
    - Kies "Manage" (beheren?)
    - onder storage kies je disk management (schijfbeheer?)

    Op de pagina die je nu krijgt kan je door het rechts-klikken op een harde schijf kiezen tussen allerlei opties.

    -Om een 1 drive in 2 te delen kies je dus (rechter-klik) > shrink.
    -Stel dan de waarde in die je wil vrijmaken voor een nieuwe partitie (Maak wel dat er nog voldoende ruimte overblijft op de bestaande partitie !! 10% vrije ruimte is toch een minimuum vind ik.)
    -Na deze bewerking krijg je een "unallocated space" als deel van die schijf en het bestaande deel is kleiner geworden. klik je rechts op de unallocated ruimte en kies je "new simple volume" en volg de verschillende stappen gewoon tot het einde.

    Van nu voort heb je een nieuwe partitie erbij...

    Oh ja, vergeten te melden dat je niets verliest van de data die op de schijf staat als je een partitie bij plaatst. De maximuum ruimte die je kan gebruiken is gelimiteerd tot de vrije ruimte op die schijf.

  2. De volgende gebruiker bedankt Route81 voor deze nuttige post:

    2B's (28 January 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. geluidskaart heeft problemen
    Door kir2 in forum Audiovisueel
    Reacties: 20
    Laatste bericht: 18 June 2007, 18:09
  2. Hoeveel GB heeft XP nodig?
    Door surfer in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 14 March 2007, 22:14
  3. Wie heeft ervaring met een hub?
    Door ghost in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 1 October 2006, 10:35
  4. heeft dit zin
    Door jekrussek in forum Processoren, moederborden en geheugen
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 30 July 2006, 12:55

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •