Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Expert   Dopey's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 August 2008
    Locatie
    Schelle
    Berichten
    775
    Bedankjes
    759
    Bedankt
    718 keer in 363 posts

    Uitroep 'Tis de schuld van....?

    Vandaag heeft men in België het absolute dieptepunt bereikt wat betreft de mobiliteit. Net als duizenden anderen heb ik vandaag ervaren wat een klein sneeuwlaagje kan doen....op een bepaald moment bijna 1000 km (!) file. Aan de strooidiensten ligt het niet.....dat zeggen ze zelf toch . Hoewel ik persoonlijk toch m'n wijsvinger in die richting steek. De A12 bijvoorbeeld tussen Brussel en Antwerpen lag een wit, spekglad tapijt. Mijn afspraak in het Nederlandse Puttershoek heb ik moeten afzeggen, want alles stond echt stil. Na anderhalf uur rijden had ik welgeteld 6 km op de teller staan. Tegen 8 uur deze ochtend kwamen dan nog eens de berichten dat de vrachtwagens geen enkele helling meer opkonden, om 9 uur tenslotte vertelde een man van het mobiliteitscentrum dat je echt beter thuis kon blijven. Godgeklaagd dus...kben benieuwd of de andere Minatica-leden ook zo hebben afgezien.
    Eén lichtpuntje....geloof het of niet, maar de trein reed vandaag quasi op tijd!

  2. De volgende 2 gebruikers bedanken Dopey voor deze nuttige post:

    Adnilleke (10 February 2010), Obsessed (10 February 2010)

  3. #2
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Met de fiets zou je er al zijn... Veel te veel mensen verlaten op de wagen. Als men niet massaal andere vervoermiddelen gaat gebruiken (of gaat poolen), gaat dit in de toekomst meer en meer gebeuren. Nu is het extreem door de winterse neerslag, maar je ziet de trend (lees file) toch steeds stijgen.

  4. #3
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    Alle verwende mensen in West-Europa denken nog steeds aan winterse omstandigheden die in feite koude herfsten zijn. Omstandigheden in landen zoals in Oost-Europa waar in plaats van 1000 km file 2000 km wegen heel eenvoudig worden afgesloten kent men hier niet. Toen mijn schoonpa twee weken terug inkopen ging doen vervroren zijn voedingswaren onderweg (2 km wandelen - 70 jaren oud - minus 28°C en een beenprothese). Niet klagen over afzien hé.

  5. #4
    Gevorderd   Toelly's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 May 2009
    Locatie
    Sint-Niklaas
    Berichten
    341
    Bedankjes
    72
    Bedankt
    677 keer in 257 posts
    Met de fiets was het toch ambetant. Remmen leidt al vaak tot slippen. De straten worden bij ons meestal wel vrijgemaakt, maar het fietspad wordt vaak vergeten :S
    Idd, met de treinen niet echt problemen (behalve dat het wat drukker was dan anders =P)
    0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233, 377, 610, 987

  6. #5
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Zoals men op het nieuws zei "Je bent vlugger te voet dan met een ander vervoersmiddel".
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  7. #6
    Gevorderd   Toelly's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 May 2009
    Locatie
    Sint-Niklaas
    Berichten
    341
    Bedankjes
    72
    Bedankt
    677 keer in 257 posts
    Nu we toch over sneeuw bezig zijn: In België is het verplicht je eigen stoep sneeuwvrij te maken. Maar als ik over het voetpad wandel dan gaat dat een stuk makkelijker op de niet-geruimde stoepen dan over de wel-geruimde. Dit omdat er de geruimde stoepen meestal veel gladder zijn. En dus vind ik het raar dat dit in België verplicht is, zogezegd om ongevallen te voorkomen... Raar toch?
    0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233, 377, 610, 987

  8. #7
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    En als er dan sneeuw voor de deur geruimd word kan je er nog niet door. Links en rechts ligt het bergje met de sneeuw dat voor hun deur of garage werd geruimd.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  9. #8
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.839
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.027 keer in 15.348 posts
    Wij hebben geluk, of eigenlijk niet, want hier is gewoon geen stoep of trottoir. Wel twee flinke opritten te ruimen, zodat we niet gewoon de straat op schuiven. En ja, we hebben er meteen een muurtje bij nu!!! Ongeveer 40 cm hoog nu maar met de te verwachten sneeuwval kan dat nog hoger worden.
    Ik weet één ding: van sneeuwruimen krijg je lekker warm!!!!

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  10. #9
    Gevorderd   Quazie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 December 2005
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Berichten
    364
    Bedankjes
    56
    Bedankt
    261 keer in 130 posts
    Deze is gewoon met de fiets naar het werk gereden, net als altijd, heb er maar een 1/2 minuut langer over gedaan. Ook al lag het wegdek net zoals elders er spekglad bij.

  11. #10
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.320
    Bedankjes
    942
    Bedankt
    947 keer in 644 posts
    Wat mij ergert is dat sommige mensen die het voetpad of hun oprit sneeuwvrij maken, die sneeuw gewoon midden op straat gooien . Fietsers kunnen hierdoor vallen of auto's beginnen slippen . Het beste is toch die rommel gewoon mooi in de gooi droppen. Zo hebben auto's in noodsituaties toch iets om tegen te stoppen zonder schade. Ze zouden dat wel eens mogen vermelden in het journaal .

  12. De volgende gebruiker bedankt Fakke_Berto voor deze nuttige post:

    ultddave (11 February 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •