Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Administrator   ultddave's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2006
    Locatie
    Genk
    Berichten
    1.527
    Bedankjes
    5.389
    Bedankt
    2.577 keer in 1.271 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fakke_Berto Bekijk bericht
    Wat mij ergert is dat sommige mensen die het voetpad of hun oprit sneeuwvrij maken, die sneeuw gewoon midden op straat gooien.
    Inderdaad dat is irritant :(. Ergert mij ook elke keer.

    Mvg,
    Dave
    "Friendship. It's the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything." ~ Muhammad Ali

  2. #12
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.026
    Bedankjes
    59
    Bedankt
    3.143 keer in 2.293 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fakke_Berto Bekijk bericht
    Wat mij ergert is dat sommige mensen die het voetpad of hun oprit sneeuwvrij maken, die sneeuw gewoon midden op straat gooien . Fietsers kunnen hierdoor vallen of auto's beginnen slippen . Het beste is toch die rommel gewoon mooi in de gooi droppen. Zo hebben auto's in noodsituaties toch iets om tegen te stoppen zonder schade. Ze zouden dat wel eens mogen vermelden in het journaal .
    Waar moet het smeltwater naar toe als u de afvoeropeningen naar de riolering dicht maakt? Daarom mag men "die" sneeuw niet in "goot droppen".
    J.W.
    Google is uw vriend

  3. #13
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.320
    Bedankjes
    941
    Bedankt
    947 keer in 644 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J.W. Bekijk bericht
    Waar moet het smeltwater naar toe als u de afvoeropeningen naar de riolering dicht maakt? Daarom mag men "die" sneeuw niet in "goot droppen".
    Je hoeft de afvoeropeningen daarvoor niet te blokkeren. Gewoon in de goot is goed genoeg. Bijkomend voordeel is dat bij plotse dooi niet alles ineens gaat smelten met als gevolg dat op sommige plaatsen de riolering het niet meer kan slikken.

  4. #14
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    De hamvraag is dan hoe geraakt het smeltwater aan de afvoeropening als de goot verstopt is met opgestapelde sneeuw - of hoe geraak jij in een bus op een vrije plaats achteraan als iedereen in het midden blijft rechtstaan?

  5. #15
    Geek  
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Hulshout (Antwerpen)
    Berichten
    3.026
    Bedankjes
    59
    Bedankt
    3.143 keer in 2.293 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fakke_Berto Bekijk bericht
    Je hoeft de afvoeropeningen daarvoor niet te blokkeren. Gewoon in de goot is goed genoeg. Bijkomend voordeel is dat bij plotse dooi niet alles ineens gaat smelten met als gevolg dat op sommige plaatsen de riolering het niet meer kan slikken.
    Dan moet de temperatuur wel plots met 20° C of meer stijgen...

    Als men langs links en rechts de afvoeropening blokkeerd kan er geen smeltwater weg. Waar zou het naartoe moeten? Het smeltwater van de straat, stoep, fietspad, opritten loopt allemaal naar de "goot". Maar die goot ligt onder een berg sneeuw. Enkel de afvoeropening is nog vrij maar is niet bereikbaar voor het smeltwater. Wat is het resultaat? Plassen smeltwater op de baan die gedurende de nacht kunnen bevriezen en daardoor een ijspiste vormen.
    J.W.
    Google is uw vriend

  6. #16
    Gevorderd   Quazie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 December 2005
    Locatie
    Oost-Vlaanderen
    Berichten
    364
    Bedankjes
    56
    Bedankt
    261 keer in 130 posts
    Volgens mij is het voldoende om het voetpad 2 sneeuwschoppen breed vrij te maken zodat men op een normale manier kan paseren. De rest van het voetpad laat ik voor wat het is. Nabij de brievenbus maak ik wel schoon tot tegen de bus.
    Ik woon in een straat met een school, veel voetgangers dus. En mijn waarnemingen laten zien dat er vanzelf gekozen word voor het opgeruimde deel van het voetpad, met uitzondering van de kleuters . De geruimde sneeuw ligt niet op de rest van het voetpad maar op de grasberm tussen rijbaan en voetpad. De geruimde delen zijn dan ook donker van kleur en vangen veel meer zonnewarmte. Resultaat de geruimde delen waren deze namidag droog. De niet geruimde delen nog mooi wit, zij het al dunner

  7. #17
    PC-Freak   Fakke_Berto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 June 2005
    Berichten
    1.320
    Bedankjes
    941
    Bedankt
    947 keer in 644 posts
    Wees gerust JW, als er plassen op de rijbaan blijven staan in dit geval, zullen die niet breder zijn dan een paar centimeter, net tegen de rand van en gedeeltelijk onder die hoop sneeuw in de goot.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •