Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts

    Google Buzz reeds gehackt

    Google logoHet stof van het uitbrengen en de problemen met de privacy van gebruikers van Buzz is nog niet gaan liggen of Google Buzz is al gehackt.
    Via een cross-site scripting fout kon de hacker een eigen code wegmoffelen op de pagina's en kon zo accounts gewoon overnemen. Op deze manier kunnen dus phishing aanvallen ontstaan, omdat de hacker ook inzage krijgt in de gebruikerslijsten van de gehackte accounts. Bovendien kan hij precies weten wat de gebruiker uitvoert en waar hij zich bevindt, kan snuffelen in mail en Google Docs en kalender.

    De kwestie over de beveiliging van Google wordt dus alweer in vraag gesteld, vermits het hier niet om algemene maar wel private zaken gaat. Een bedrijf als Google zou zijn site beter moeten beveiligen.
    Dat is wat Google beweert te gaan doen, volgens hen is er nog geen misbruik gemaakt van de scriptfout. Wat wel is gebeurd, is dat een spammer er na 2 al in geslaagd is om een account binnen te dringen en op die manier 237 mensen kan volgen. Hiermee wordt een nieuw record gescoord, bij Twitter duurde dit langer.

    Over de privacy-kwestie geeft Google toe dat het Buzz onvoldoende heeft uitgetest. Anders dan met andere services, waren er voor het uitbrengen geen mensen van buiten het bedrijf gevraagd om de dienst uit te proberen. Door het overslagen van het Google Trusted Tester programma bekent Google dat het iets te snel van stapel is gelopen.
    Het verontschuldigt zich nu voor de problemen die gebruikers hier eventueel bij zouden hebben ervaren.

    Bron: Webwereld.nl/Security.nl/ComputerIdee.nl/

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  2. De volgende 5 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    Baloeke (17 February 2010), EdGi (18 February 2010), peenif (18 February 2010), PeterN (17 February 2010), Quazie (18 February 2010)

  3. #2
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    1 August 2008
    Locatie
    Wuustwezel (Antwerpen)
    Berichten
    118
    Bedankjes
    311
    Bedankt
    64 keer in 30 posts
    Ook bij mijn account is "buzz" ongevraagd toegevoegd, maar mijn achterdochtige natuur heeft het me meteen laten verwijderen.
    Ben ik daardoor ook van deze inbreuk gevrijwaard?

  4. #3
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Voor zover ik weet wel, Edgi. Ik heb om te testen een fake account gebruikt, maar heb nergens op een bewaar of save toets gedrukt. Vermits het fake was, zaten daar nog geen contactpersonen in behalve ikzelf irl, en ik heb nog niks toegezonden gekregen. Je zal dus wel safe zitten.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  5. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    EdGi (18 February 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Gmail + buzz
    Door Phil O'Sophe in forum Internet
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 11 February 2010, 14:02

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •