Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    11 November 2007
    Berichten
    54
    Bedankjes
    31
    Bedankt
    29 keer in 10 posts

    24/24 opnemen met digicorder

    Hallo iedereen,
    we hebben ons onlangs een HD digibox/digicorder aangeschaft.
    Bij de installatie van het machientje vertelde de installateur dat als we nu slim zijn, we het filmkanaal "Prime Star HD" best gewoon gans de tijd opnemen tot onze trial-periode van 1 maand voor die zender is verlopen.
    Als alle installateurs van Telenet zo vriendelijk zijn, zal het bedrijf niet veel geld meer verdienen aan zijn tv-theek lijkt mij...

    Nu moet ik eerlijkheidshalve wel toegeven dat mijn kennis omtrent digitale tv en digiboxes nihil is. Ik ben eens gaan kijken in het opnamemenu dat de digibox aanbiedt en daar is het mogelijk om 1 programma op te nemen dit wil dus zeggen programma per programma. Is er een optie om gewoon doorgaans te blijven opnemen? Dat ik gewoon op record duw en die hele zender 24/24 blijft wegschrijven (tot onze digibox zo vol is als een ei )?

    Daarnaast heb ik nog een tweede vraag. We zijn namelijk ook in het bezit van een DVD recorder die ook HDMI ondersteunt van sony met een harde schijf van 160 Gb. Deze DVDspeler biedt wel de mogelijkheid om permanent op te nemen op een kanaal maar momenteel vindt die alleen maar de analoge kanalen terug.
    Ik heb hier ergens op het forum al gelezen dat ik om dit te verhelpen een HDMI kabel moet verbinden met onze digibox en het digitale signaal eerst moet laten binnenkomen in onze DVDspeler en daarna pas in onze digibox.
    Waarschijnlijk merken jullie al aan mijn uitleg dat ik er weinig van begrepen heb, en ik vraag mij af hoe deze hele constructie in zijn werk gaat en hoe we dus op onze DVD speler kanalen van de digibox kunnen opnemen.

    Tot slot nog een kort vraagje en dat is het volgende: momenteel hebben we een afstandsbediening voor ons surroundsysteem, eentje voor onze TV, eentje voor onze digibox en eentje voor onze DVDspeler. Stel je het even voor: een mens ploft neer in de zetel na een dag hard werken en merkt dan dat hij 1 van die afstandsbedieningen is vergeten; kan hij nog (in het slechtste geval) tot 4 x toe opnieuw opstaan om een andere afstandsbediening te gaan halen. We hadden graag de afstandsbediening voor televisie gewoon volledig weggelaten aangezien deze nog weinig functionaliteit heeft. Alleen is het probleem dat we om het geluid van onze televisie zelf te regelen we wel nog die afstandsbediening nodig hebben omdat de functionaliteit om het geluid te regelen via de digibox (en de bijbehorende afstandsbediening) om de een of andere duistere digitale reden niet werkt. (Hoe los ik dit nu weer op?)

    Ik besef best dat deze thread er misschien afschrikwekkend lang uitziet, maar eigenlijk bevat hij een driedelige vraag en ben ik best al blij als 1 van die "problemen" is opgelost. Alvast bedankt.

    MVG
    Bougey

  2. #2
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Voor zover ik weet :
    - als het gaat over de digibox van Belgacom TV dan kun je enkel een bepaald programma opnemen, en starten een beetje vroeger (ik dacht 15 min) en eindigen wat later (ik geloof 90 min, zou dat moeten nazien).
    - bij telenet kun je ook één programma opnemen (via de TV Gids) , maar heb je ook de mogelijkheid om op te nemen gedurende een bepaalde duur vanaf een bepaald uur. Daar kun je dan wel wat mee doen.

    De vraag is alleszins : na hoeveel films is de harde schijf van de digirecorder vol. Hou ook rekening dat er software op uw harde schijf staat en dat je bij telenet moet instellen hoeveel ruimte op de schijf moet voorzien zijn om te pauzeren.

  3. De volgende 2 gebruikers bedanken berger voor deze nuttige post:

    Bougey ( 1 March 2010), peenif (27 February 2010)

  4. #3
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Films die op Prime worden uitgezonden, worden soms ook een herhaald. Dus kan je best eens kijken via de tv gids, welke films waar je intresse voor hebt.

    Je kan opnemen zonder je tv gids te raadplegen. Dit doe je via de knop TV-theek. Hier kies je voor Mijn TV-theek ( het eerste) druk op OK. Rechts zie je als laatste manueel opnemen staan. Hier ga je hetzelfde tewerk als een DVD/Videorecorder.

    Je kan ook twee programma's ter gelijke tijd opnemen. Dit moet dan gebeuren via de TV-Gids. Als er twee programma's aan het opnemen zijn, zal je digitaal niet veel meer kunnen doen dan zappen tussen deze 2 kanalen. Je hebt wel de mogelijheid om analoog een derde kanaal te bekijken.

    Wat opnemen programma's betreft. Je kan blijven opnemen. Als de harde schijf, die in de digicorder zit vol is gaat (standaard) ingesteld het oudste programma verwijderen.

    Je kan je DVD-recorder aanluiten op je digicorder. Hier meot je gebruik maken van een scart kabel. Je kan het schema voor aansluiten bekijken op deze link.


    Je afstand bediening die je bij je Digicorder hebt bijgekregen, kan je ook gebruiken om je televisie te bedienen. Dat staat uitgelegd in de handleiding, van je digitale TV.
    Laatst gewijzigd door Baloeke; 27 February 2010 om 23:04 Reden: Nog wat vergeten
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  5. De volgende gebruiker bedankt Baloeke voor deze nuttige post:

    Bougey ( 1 March 2010)

  6. #4
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.841
    Bedankjes
    15.656
    Bedankt
    37.033 keer in 15.352 posts
    Geldt hier ook geen datalimiet?

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  7. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    Bougey ( 1 March 2010)

  8. #5
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Geldt hier ook geen datalimiet?
    Denk het niet. Ik neem van tijd tot tijd eens wat op maar het meterke stijgt toch niet als ik wat opneem
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  9. De volgende 2 gebruikers bedanken Baloeke voor deze nuttige post:

    Bougey ( 1 March 2010), compuchrisje (28 February 2010)

  10. #6
    Erelid   Pilote's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    poperinge
    Berichten
    2.274
    Bedankjes
    3.454
    Bedankt
    2.293 keer in 926 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Geldt hier ook geen datalimiet?
    Neen voor digital tv en opnemen is er geen datalimiet.

  11. De volgende 3 gebruikers bedanken Pilote voor deze nuttige post:

    Baloeke (28 February 2010), Bougey ( 1 March 2010), compuchrisje (28 February 2010)

  12. #7
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    11 November 2007
    Berichten
    54
    Bedankjes
    31
    Bedankt
    29 keer in 10 posts
    Bedankt iedereen, dat was al erg leerrijk, ik heb een digibox van Telenet en hoe ik dat opnemen voor een bepaalde duur moet doen vindt ik niet direct terug...

    Daarnaast vraag ik me hier ff luidop af of ik bij het opnemen van HD programma's ik geen kwaliteitsverlies heb met een scartkabel en of ik niet beter met een HDMI kabel werkt? (voor zover ik weet ondersteunen mijn DVD speler en mijn tv-toestel dit beiden).

    Echt bedankt voor de vele reacties!

  13. #8
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    Met een digibox kan je NIET opnemen, met een digicorder wel.

    Als je iets gaat overzetten naar je dvd recorder, zal er denkelijk iets van kwaliteitsverleis zijn. Maar als dat gaat lukken via de HDMI kabel heb ik geen flauw idee of dit gaat lukken. Het schema dat ik poste in post #3 van dit topic word de aansluiting gedaan via de scart-kabel.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  14. De volgende gebruiker bedankt Baloeke voor deze nuttige post:

    peenif ( 2 March 2010)

  15. #9
    Erelid   Pilote's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    poperinge
    Berichten
    2.274
    Bedankjes
    3.454
    Bedankt
    2.293 keer in 926 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bougey Bekijk bericht
    Bedankt iedereen, dat was al erg leerrijk, ik heb een digibox van Telenet en hoe ik dat opnemen voor een bepaalde duur moet doen vindt ik niet direct terug...

    Daarnaast vraag ik me hier ff luidop af of ik bij het opnemen van HD programma's ik geen kwaliteitsverlies heb met een scartkabel en of ik niet beter met een HDMI kabel werkt? (voor zover ik weet ondersteunen mijn DVD speler en mijn tv-toestel dit beiden).

    Echt bedankt voor de vele reacties!
    Met een digibox kan je niet opnemen.

    Digibox & digicorder kan je maar aansluiten met een scartkabel.
    Hd digibox & Hd digicorder kan je met scartkabel en met HDMI kabel aangesloten zijn.

  16. De volgende gebruiker bedankt Pilote voor deze nuttige post:

    Baloeke ( 2 March 2010)

  17. #10
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bougey Bekijk bericht
    Bedankt iedereen, dat was al erg leerrijk, ik heb een digibox van Telenet en hoe ik dat opnemen voor een bepaalde duur moet doen vindt ik niet direct terug..
    Bij mij staat dat in de handleiding vanaf p55, maar dat is een INDI-recorder (overgenomen door Telenet). Het komt er op neer dat je bij "Opname instellingen" moet ingeven wat de standaardduur is van een opname als je deze niet doet via de TV-Gids.

    Maar het moet wel degelijk een recorder zijn.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. HD digicorder in pc
    Door nightwarrior in forum Opslagmedia
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 18 January 2010, 18:53
  2. van digicorder naar pc
    Door Freebird in forum Mobiele & Home media
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 26 January 2009, 09:49
  3. TV-PS2-DVD-Digicorder
    Door Mosquitos in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 20 October 2008, 22:22
  4. digicorder
    Door frietje in forum Opslagmedia
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 16 May 2007, 20:48

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •