Beste,
Ik maakte met Cobian een volledige backup van mijn 2 harde schijven (C&F) naar mijn externe (G). Maar stelde vast dat mijn antivirus (MSE) die geprogrammeerd is voor een grondige wekelijkse scan er abnormaal lang over deed, meer dan 12 uur (wat in feite logisch is daar hij de 3 schijven doorneemt). Eerder vervelend.
Ik besliste dan de 2 mappen in (G) te verwijderen (zelfs met het gebruik van Unlocker) omdat de prullenbak problemen had met de omvang van de mappen "verwijderen ja of neen op alles..." Ik klikte op ja en een ganse reeks verwijderingen vond effectief plaats. Maar er bleven nog heel wat over!
Nadien wou ik Thunderbird herstarten, maar alles was weg, adresboek, mappen, recente nog niet gelezen mails, alles, zelfs de instellingen.
Sedert dan bots ik regelmatig op programma's die het niet meer doen en eveneens leeg zijn, zoals o.m. Winamp, uTorrent, Adobe Photoshop Elements 6 e.a.
Ik vraag mij af hoe dit kon gebeuren rekening houdend met wat vooraf gaat.
Ik heb dan ook getracht mijn gegevens in Thunderbird te recupereren met Recuva en PC Inspector File Recovery, maar waarschijnlijk door een slecht gebruik door mij, slaag ik hierin niet.
Nu is het wel zo dat ik met Mozbackup een backup maakte van Thunderbird (30/07/2009). Die map zit eveneens op (G). Het probleem is dat ik deze PCV-bestanden niet op een bevredigende/leesbare wijze kan openen. Mocht dit evenwel mogelijk zijn, zou ik al heel wat kunnen terughalen.
Tenslotte, aangezien er op (G) in de 2 mappen van Cobian, zoals reeds aangehaald, nog veel bestanden zitten zou ik die uiteraard willen verwijderen, maar vrees terug voor verrassingen te komen staan. Hier terug zou ik je advies op prijs stellen.
Met dank bij voorbaat en mvg.
Haganibbo.
N.B. wordt ik bij een reactie nog steeds door een mail op de hoogte gebracht?