Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    26 December 2007
    Locatie
    Lochristi
    Berichten
    59
    Bedankjes
    32
    Bedankt
    24 keer in 8 posts

    Vraag 2 Nieuwe monitoren ? Info ?

    Hello,

    Ik ben op zoek naar een goed scherm voor gaming,photoshop,etc...
    Ik wil dit scherm dan ook 2x kopen want ik wil dual-screen werken (zoals nu ^^)
    Het hoeft niet het beste van het beste te zijn. Maar toch...

    Een vraagje: Waarvoor is die HDMI ingang eigenlijk goed voor ? is dat gewoon voor mooier beeld of voor als je er een tv wil op aan sluiten ? of ...

    Is er zó een groot verschil tussen 1920*1080 en 1920*1200 ?

    Mijn bedoeling is ook, om boven mijn 2x 24" een flat-screen te hangen, en ik zou deze graag verbinden met mijn pc... Ikzelf weet niet echt welke kabels/ingangen/uitgangen ik nodig heb op mijn schermen

    Ik had er al een paar gezien:

    Samsung SyncMaster P2450H - productinfo

    Samsung SyncMaster 2433LW - productinfo

    Ik zou graag ongeveer rond de € 200 (of minder )tot 250 € voor 1 scherm geven. Want ik heb er 2 nodig ^^

    Kunnen jullie mij nog andere of betere schermen tonen ?
    Want tussen al die monitoren snap ik het niet zo goed allemaal

    Wat is het beste, FULL HD of LED ? of andere ?...

  2. #2
    Geek   Peter.B's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 May 2005
    Locatie
    harelbeke-west-vlaanderen
    Berichten
    2.390
    Bedankjes
    816
    Bedankt
    1.819 keer in 916 posts
    ik heb een Samsung SyncMaster 2433LW en ben daar zeer tevreden van.
    maar ik denk dat dit geen goed scherm is om te gamen.als 'k het goed voor heb is de reactietijd zeer belangrijk tijdens het gamen.
    HDMI http://nl.wikipedia.org/wiki/High-De...edia_Interface

  3. #3
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    - HDMI uitgang is om aan te sluiten op TV. Hierover wordt beeld en geluid vervoerd en dit met High Definition resolutie.
    - Verschil tussen 1920*1080 en 1920*1200? 1920*1080 is een normale breedbeeld verhouding en is full HD kwaliteit. 1900*1200 is geen normale resolutie en geeft een vertekend beeld op een 16:9 breedbeeld monitor. Een cirkel gaat een ei worden
    - Als je twee monitoren en een tv op je pc wil aansluiten heb je een kaart met bv 2 DVI uitgangen en een HDMI uitgang nodig.
    - Om een goede monitor te kiezen, ga naar de Media market. Daar staan mss 50 beeldschermen met allemaal het zelfde beeld. Daar kan je goed vergelijken welke beter is en welk beeld het beste bij u in de smaak valt. Sommige hebben graag een mat display, andere weer een hoogglanzend,... Daar zie je ze allemaal en maak je een keuze. Je kan altijd het beeldscherm type opschrijven en elders kopen

    Ik heb het ook zo gedaan en zou anders nooit er toe gekomen zijn om een Fujitsu (siemens) scherm te kopen

  4. #4
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    26 December 2007
    Locatie
    Lochristi
    Berichten
    59
    Bedankjes
    32
    Bedankt
    24 keer in 8 posts
    Bedankt

  5. #5
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sera Bekijk bericht
    Mijn bedoeling is ook, om boven mijn 2x 24" een flat-screen te hangen, en ik zou deze graag verbinden met mijn pc...
    Dat zijn dan geen 2 schermen, maar 3 ! Die je op je PC wil aansluiten.

  6. #6
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Drie tegelijkertijd gaat niet zomaar, twee wel. Bij de derde zal hij vragen één andere uit te schakelen. Wil je toch drie tegelijkertijd dan moet je via ATI Eyefinity werken over de DisplayPort. Er bestaan speciale adapters van DisplayPort naar dvi uitgang. Er zijn ook niet zo veel kaarten die u die mogelijkheid geven, de ATI 5800 serie wel.
    Welke combinaties mogelijk zijn ivm DVI, HDMI en Displayport, vind je hier terug. Je ziet dat er geen configuratie is met 2 DVI en een HDMI tegelijkertijd

  7. #7
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    26 December 2007
    Locatie
    Lochristi
    Berichten
    59
    Bedankjes
    32
    Bedankt
    24 keer in 8 posts
    Ik heb als graka de GTX 295. Maar op die tv wil ik eigenlijk niets doen, buiten als ik een filmpje wil kijken, dat ik die kan laten afspele op mijn flatscreen erboven... Gewoon tv kijken doe ik wel met kabel...


    Ik twijfel tussen deze 3 schermen.


    Welke zou nu de "beste" zijn voor gaming / photoshopping ?(geen andere professionelere schermen vermelden aub ^^)
    Wat zijn jullie bevindingen ?

    Het merk Acer / Samsung ? wat is zoal beter ?

    Acer H243HBbmid - productinfo

    Samsung SyncMaster 2433LW - productinfo

    =http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGlkaZiXmJTKZ8g/viewproductprices/Acer_S243HLbmii/

    Grtz

  8. #8
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Ik heb nog even rond gezocht hoe het nu met drie monitors zit. Daar dit al niet zo veel gebruikt wordt vind je al moeilijker antwoorden maar voor jouw specifiek geval, de GTX295, zou het mogelijk moeten zijn mits de juiste instellingen.
    De GTX295 is eigenlijk een dual kaart die intern sli vormt. Door de juiste instelling kan je ze apart laten werken waardoor de 2 DVI's en HDMI beschikbaar worden. Meer hierover vind je bij Nvidia custom help zelf.
    Op enkel de specs daar gelist zou ik de Acer nemen. Maar ik zou dus ook het werkelijke beeld van beide willen zien want speccs bedriegen uw ogen soms, of is het net andersom

  9. #9
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    26 December 2007
    Locatie
    Lochristi
    Berichten
    59
    Bedankjes
    32
    Bedankt
    24 keer in 8 posts
    Die tv moet eigenlijk niet constant gebruik worden, die zou alleen moeten dienen voor.

    Gewoon tv te kijken dus met kabel of tegen dan een digicorder

    Maar wel als ik een film wil kijken van mijn pc, dat ik die kan laten afspelen op mijn tv + zou ook leuk zijn moest ik sommige single player games daar dan is kan op spelen op BIIIG screen

    Voor de monitor ben ik er zo goed als uit

    en het zal deze worden ->
    Samsung P2450H

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. FAQ Monitoren
    Door g_man in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 23 July 2007, 12:38
  2. Nieuwe Computer Samenstellen(Hulp & Info Nodig)
    Door LordMike in forum Volledige systemen, laptops en netbooks
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 23 July 2006, 16:47

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •