Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Beginner  
    Geregistreerd
    26 March 2010
    Berichten
    2
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts

    partitie met windows xp verplaatsen naar andere hd

    hello minatica-lezers

    ik zit met een prangend probleem: ik heb een laptop (packard-bell) waarop origineel windows vista was voorgeïnstalleerd

    nu wil ik kost wat kost naast office 2007 ook de 2000-versie draaien; om conflicten te vermijden plan ik een bijkomende partitie aan te maken waarop ik dan windows xp kan draaien (is genoeg om enkel te dienen voor 2000) => bedoeling is dus om een dual-boot systeem te maken

    zomaar xp erbij plaatsen is onmogelijk - zelfs al zijn de nodige partities al aangemaakt, om welke reden ook krijg ik bij poging tot installeren van xp telkens een blauw scherm met de melding dat "om beschadiging te voorkomen de installatie wordt stopgezet"

    meerdere pogingen later probeer ik hetzelfde met windows vista, de installatie hiervan loopt perfect maar hier heb ik geen behoefte aan

    mijn lumineuze idee nu is een kopie te maken van de (werkende) schijf uit mijn vorige laptop (een oudje) en deze te kopiëren naar een partitie op mijn nieuwe machine

    via easeus partition manager slaag ik er in om de kopie te maken maar ... nu zit ik met het probleem om deze te plakken in een partitie op nieuwe plek en dan een multi-boot te maken vooraleer dan vista terug te verwijderen om tot een dualboot te komen

    iemand ervaring met dit kopiêren en plakken? graag goede informatie om dit voor mekaar te krijgen - ik heb geen zin om zomaar te plakken met als resultaat dat mss de pc niet meer opstart

    alvast bedankt voor jullie kennis en hulp

    jean pierre

  2. #2
    Erelid   butskristof's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 September 2007
    Locatie
    Wiekevorst (Heist-op-den-Berg)
    Berichten
    903
    Bedankjes
    317
    Bedankt
    847 keer in 420 posts
    Ik denk dat je beter helemaal kan formateren, dan partitioneren, vervolgens XP installeren en uiteindelijk dan op de andere partitie Vista.
    Je moet namelijk altijd eerst het oudste systeem installeren.
    Die kopie van die andere harde schijf op je partitie plakken zal niet lukken denk ik, ieder systeem heeft namelijk zijn eigen drivers en toebehoren. Je kan bv moeilijk een Asus moederbord opstarten met de drivers van een Gigabit mobo?

    Neen, je zult volgens mij eerst alles moeten formateren, en daarna met XP beginnen, en dan Vista erop gooien. Normaal krijg je dan bij iedere opstart een keuzescherm met welk OS je wilt opstarten.
    Mvg,
    Kristof.

  3. De volgende gebruiker bedankt butskristof voor deze nuttige post:

    peenif ( 1 April 2010)

  4. #3
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    't Is zoal hierboven al gezegd.
    * formatteren, dan XP installeren en dan Vista (oudste OS eerst).
    * Een kopie van een op een ander systeem geïnstalleerd OS is ook uit den boze (ivm drivers)

    Maar ik denk dat je perfect 2 office installaties naast mekaar kunt gebruiken. De vraag is hier al ooit eens gepasseerd.
    Je kan mss ook een XP emuleren (http://dutch.ilsc.org/lv/group/view/...Virtual_PC.htm) en op die manier office 2000 draaien.

  5. De volgende gebruiker bedankt g_man voor deze nuttige post:

    peenif ( 1 April 2010)

  6. #4
    Beginner  
    Geregistreerd
    26 March 2010
    Berichten
    2
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    0 keer in 0 posts
    hello allebei,

    1 - de oplossing die jullie voorstellen voor het bijplaatsen van windows xp had ik al gevonden; maar ik heb mijn twijfels of dit wel gaat lukken: als ik nu probeer xp bij te plaatsen krijg ik de foutmelding "inaccessible_boot_device" => ik vrees dat bij alles overnieuw gaan doen en beginnen met xp ik hetzelfde resultaat ga krijgen waardoor ik nog meer moeite voor niks heb gedaan

    2 - twee office-versies naast mekaar heb ik ook al geprobeerd: deze beginnen onderling echter te vechten, geen normaal gebruik van outlook meer mogelijk, ik moet dan bijna steeds de outlook-account heraanmaken en alle mails terugplaatsen => niet aangewezen dus ==> ik vond wel een ander draadje dat volgende oplossing biedt: "installeer eerst de laagste office-versie en plaats er dan de nieuwste versie bij" mss es uitproberen

    mijn vraag naar een oplossing voor het partitieprobleem blijft dus open staan

    toch bedankt en grtz

  7. #5
    PC-Freak   Merel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 June 2006
    Locatie
    Meise
    Berichten
    1.985
    Bedankjes
    961
    Bedankt
    1.287 keer in 833 posts

    Warum ... sag mir warum ??

    De hamvraag is toch wel waarom ...

    nu wil ik kost wat kost naast office 2007 ook de 2000-versie draaien
    Al die moeite om iets wat je wellicht kan omzeilen met een andere oplossing.
    Oplossing vinden gaat soms sneller dan een vraag stellen.

  8. De volgende gebruiker bedankt Merel voor deze nuttige post:

    peenif ( 1 April 2010)

  9. #6
    Erelid  
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Berichten
    6.700
    Bedankjes
    1.651
    Bedankt
    8.252 keer in 3.245 posts
    Waarom wil je nu 2 outlooks naast mekaar gebruiken???
    Ik weet wel dat je 2 versies van Excel en Word naast mekaar werkend kunt hebben.

  10. De volgende gebruiker bedankt g_man voor deze nuttige post:

    peenif ( 1 April 2010)

  11. #7
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Zoals Merel hier al zegt: waarom moeilijk maken als het makkelijk ook kan? De schijf uit je oude pc halen en gewoon in de huidige pc stoppen, en beide systemen draaien perfect zonder elkaar te storen. Wel een bootloader bijhalen.
    Trouwens, ik ben net door een volledige dubbele installatie heen geraakt. Eerst XP om partities te maken en het te installeren, de drivers erbij gesleept, pas daarna Windows 7 geïnstalleerd op een andere partitie. De dualboot kwam automatisch tot stand, tot nog toe geen enkel probleem.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  12. De volgende gebruiker bedankt compuchrisje voor deze nuttige post:

    peenif ( 1 April 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. [batch] kopieren naar een andere partitie lukt niet
    Door DJ Inpossible in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 19 April 2008, 14:06
  2. Windows Vista op andere partitie
    Door marco in forum Windows
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 12 February 2007, 16:10
  3. smilies verplaatsen van ene hotmail naar andere
    Door sniffer in forum Internet
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 23 April 2006, 11:05

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •