Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Nieuwe layout

  1. #1
    PC-Freak   Silverwing's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 May 2005
    Berichten
    1.162
    Bedankjes
    373
    Bedankt
    509 keer in 350 posts

    Nieuwe layout

    Toen ik de nieuwsbrief ontving met het nieuws dat minatica van layout veranderd was, dacht ik van eindelijk,en was razend benieuwd naar het resultaat.
    Eens op de site was ik onmiddellijk teleurgesteld dat er nog steeds niet voor een schermvullende optie gekozen werd of dat dit voor wie dit zou willen zou kunnen ingesteld worden.
    Ik heb dit punt reeds heel lang geleden aangekaard en toen was de uitleg dat niet iedereen een groot scherm had.
    Nu zoveel later waar toch al velen een groter en ander formaat scherm hebben kan je nog steeds niet kiezen om minatica schermvullend te lezen.
    Een gemiste kans!

  2. De volgende 5 gebruikers bedanken Silverwing voor deze nuttige post:

    Baloeke ( 5 April 2010), Dexter ( 4 April 2010), peenif ( 4 April 2010), PeterN ( 4 April 2010), ultddave ( 9 April 2010)

  3. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.835
    Bedankjes
    15.649
    Bedankt
    37.024 keer in 15.346 posts
    Om eerlijk te zijn, zowat een week geleden zat ik nog voor een 17" scherm en toen stond dat wel vol met het actieve forum, zonder aanpassingen aan lettertype of weergave in de browser.
    Nu heb ik een 24" geval en het ligt me gewoon niet, ik hou de browser nog steeds in het vroegere formaat. Als je op ongeveer een 80 cm van je scherm zit vind ik het persoonlijk niet echt nodig dat het zo groot is. Voor bijzienden zal dit wel interessanter zijn. Ik weet alleen dat ik nu meer hoofdpijn heb dan vroeger en last van de nek.
    Als de site op een grotere weergave was gemaakt, ben je verplicht om continu met je hoofd van links naar rechts te bewegen, goed voor een kwartiertje, maar niet voor uren (zoals wij hier soms bezig zijn).

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  4. De volgende 4 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    Baloeke ( 5 April 2010), peenif ( 4 April 2010), salmax ( 5 April 2010), ultddave ( 9 April 2010)

  5. #3
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Schermvullend is moeilijk te verwezenlijken. De ene heeft een grote monitor de andere een kleinere. Je moet dan een automatisch aanpassing maken waarbij de content gaat schuiven. Voor tekst alleen is het nog wel mogelijk maar met foto's en kaders krijg je dit nooit mooi in een layout. De layout begint dan ook te schuiven ed. wat dan ook weer niet mooi is.
    Persoonlijk vind ik een smallere site ook handig. Bij mij staan nooit schermen vullend over mijn 23" scherm. Ik zit immers 40 cm van mijn scherm en Minatica draait steeds in een browser venster net zo breed als nodig. Wel plezant is dat je dan twee vensters naast elkaar kan openen om zo te werken. Maar zo heeft ieder zijn voorkeur en over smaken kan je eindeloos discussiëren. Wel goed is dat niet iedereen dezelfde smaak heeft, het zou anders maar saai worden

  6. De volgende 5 gebruikers bedanken PeterN voor deze nuttige post:

    Baloeke ( 5 April 2010), compuchrisje ( 5 April 2010), peenif ( 4 April 2010), salmax ( 5 April 2010), ultddave ( 9 April 2010)

  7. #4
    Gevorderd   Toelly's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 May 2009
    Locatie
    Sint-Niklaas
    Berichten
    341
    Bedankjes
    72
    Bedankt
    677 keer in 257 posts
    Als je Firefox gebruikt, kan je via de extensie "GreaseMonkey" misschien een script schrijven dat het forum voor jouw schermvullend maakt?
    0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144, 233, 377, 610, 987

  8. De volgende 3 gebruikers bedanken Toelly voor deze nuttige post:

    Baloeke ( 5 April 2010), compuchrisje ( 5 April 2010), ultddave ( 9 April 2010)

  9. #5
    PC-Freak   sykke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 June 2006
    Locatie
    8930 MENEN
    Berichten
    1.656
    Bedankjes
    2.129
    Bedankt
    2.794 keer in 1.540 posts
    Of als je firefox gebruikt toets ctrl + tot je scherm gevuld is


  10. De volgende gebruiker bedankt sykke voor deze nuttige post:

    ultddave ( 9 April 2010)

  11. #6
    Administrator   ultddave's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2006
    Locatie
    Genk
    Berichten
    1.527
    Bedankjes
    5.389
    Bedankt
    2.577 keer in 1.271 posts
    Eens op de site was ik onmiddellijk teleurgesteld dat er nog steeds niet voor een schermvullende optie gekozen werd of dat dit voor wie dit zou willen zou kunnen ingesteld worden.
    Sites worden meestal lelijk als die over de volledige breedte getoond worden. Vandaar dat proffesionele sites zoals;
    http://www.facebook.com/
    http://www.microsoft.com/en/us/default.aspx
    http://www.youtube.be
    http://myanimelist.net/
    http://www.gamemusic.net/
    http://www.9lives.be/

    Nooit doorlopen over de ganse breedte.

    Als je die zou uitrekken dan krijg je van die kilometer lange zinnen wat niet echt overzichtelijk is bij het lezen. Ook zou er teveel witruimte komen bij grote monitors. Dan heb je zo hier en daar wat tekst staan op je scherm . Vandaar dat we dat niet hebben gedaan.

    Performance gaat tevens ook omlaag als je de site uitrekt over het scherm. De wet van Fittz is daarbij van toepassing. Je moet verder bewegen met je muis om iets aan te klikken. Dus gaat alles langer duren.

    + Je moet rekening houden met mensen met een klein scherm. Meestal maakt men de website zodat die goed getoond wordt op het 'kleinste' scherm van de bezoeker. Bijvoorbeeld 1024x768.

    + Je krijgt teveel witruimte als je alles uitrekt, kijk maar bij; http://www.fudzilla.com/ .

    Misschien dat we in de toekomst zo een optie gaan voorzien. Maar ik denk dat we dan eerder gewoon een bredere site gaan maken. Want binnen een paar jaar zal iedereen wel grote monitors hebben, en kan men daarop inspelen.

    Bedankt voor de feedback.

    Mvg,
    Dave
    Laatst gewijzigd door ultddave; 9 April 2010 om 13:16
    "Friendship. It's the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything." ~ Muhammad Ali

  12. De volgende 8 gebruikers bedanken ultddave voor deze nuttige post:

    Baloeke ( 9 April 2010), Breskuz (17 April 2010), compuchrisje (10 April 2010), Dexter (12 April 2010), g_man ( 9 April 2010), Obsessed (13 April 2010), peenif ( 9 April 2010), PeterN ( 9 April 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Layout Maken
    Door 3raGnicS_ in forum Grafisch algemeen
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 11 November 2007, 07:32
  2. Nieuwe layout - iemand een idee?
    Door eventure in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 59
    Laatste bericht: 18 August 2007, 12:32
  3. Gezocht : Nieuwe layout voor cosagame.com
    Door crash in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 47
    Laatste bericht: 14 June 2007, 22:38
  4. tabel layout
    Door kris_devis in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 19 March 2006, 12:02

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •