Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Even daar eens rond geneusd en je krijgt daar idd een gratis .net domeinnaam als je een 'Belgacom xDSL-internetverbinding' hebt.
    Denk wel er zijn ook beperkingen. Je kan deze domeinnaam enkel verbinden met je belgacom email en belgacom webspace. Hierbij is de webspace die je krijgt van belgacom wel beperkt en enkel goed voor statische sites. Je kan er geen database op runnen zoals deze site. Wil je dat wel moet je als nog belgacom hosting bestellen (betalend) want je domein aan een andere hosting linken gaat dan weer niet

  2. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    EdGi ( 7 May 2010)

  3. #12
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    1 August 2008
    Locatie
    Wuustwezel (Antwerpen)
    Berichten
    118
    Bedankjes
    311
    Bedankt
    64 keer in 30 posts
    bij seniorennet.be kunje ook een GRATIS cursus vinden vor het bouwen van je eigen website.

  4. #13
    Expert   Geraar's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 June 2005
    Berichten
    555
    Bedankjes
    19
    Bedankt
    46 keer in 26 posts
    Wat vinden jullie nu van die doemee website is die te vertrouwen denken jullie? Want zoals ik het zie lijkt mij dat toch nog altijd de eenvoudigste en de goedkoopste :s.

  5. De volgende gebruiker bedankt Geraar voor deze nuttige post:

    ultddave ( 9 May 2010)

  6. #14
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Mij lijkt het allemaal wat te eenvoudig voorgesteld om iets fatsoenlijk te krijgen

    Eerst en vooral moet je u afvragen wat voor site je wil maken. Waarschijnlijk een statische zonder een hele database.
    Zo een gewoon informatie site kan je op uw eigen webruimte gemakkelijk kwijt, daarvoor moet je geen hosting nemen.

    Maar ik ga uw topic verplaatsen naar web development. Die mannen daar kunnen u beter op weg zetten

  7. De volgende 2 gebruikers bedanken PeterN voor deze nuttige post:

    Baloeke ( 8 May 2010), ultddave ( 9 May 2010)

  8. #15
    Administrator   ultddave's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 June 2006
    Locatie
    Genk
    Berichten
    1.527
    Bedankjes
    5.389
    Bedankt
    2.577 keer in 1.271 posts
    @Geraar; Je moet opletten. Die prijzen zijn per maand bij "doemee.be". Hetgeen die aanbieden voor 120 euro per jaar (ongelooflijk duur) kan je bij eurohost al krijgen voor 25 euro per jaar.

    Bij Doemee: http://www.doemee.be/website/hostingpakketten/large.php
    Prijs per jaar inclusief btw € 119,40
    Schijfruimte 2 GB
    Dataverkeer (per maand) 20 GB

    Bij 1-eurohost: http://www.1-eurohost.com/linux-shared-hosting
    €25*
    5120 MB Webruimte
    150 GB Dataverkeer

    *Vermelde prijzen zijn inclusief BTW, op jaarbasis en zonder domeinnaam

    ******************

    Doemee heeft 3Gb minder webruimte, en 130Gb minder dataverkeer (per maand), maar is 4 keer, bijna 5 keer zo duur.

    Je website kan je best maken met een programma zoals Frontpage of Dreamweaver.

    En die hosting van 1-eurohost van 25 euro is eigenlijk al "teveel" voor een simpele website. Om je een idee te geven over de grote van een website. Deze website/forum is niet eens 2Gb groot. Dus die 5Gb webruimte is behoorlijk veel . Maar ik ben niet zo op de hoogte van goede hosts om je er 1 aan te raden.

    Persoonlijk gebruik ik die van 25 euro van 1-eurohost op dit moment. Ik heb éénmalig 12 euro betaalt voor een .com naam. (.com is duurder dan .be) En ik betaal dan 25 euro per jaar voor de hosting.

    De gratis webruimte van telenet, skynet of belgacom is het handigste om mee te beginnen. (Je moet wel klant zijn.) En in het algemeen zou ik ook geen hostings in het buitenland nemen .

    Mvg,
    Dave
    Laatst gewijzigd door ultddave; 9 May 2010 om 00:36
    "Friendship. It's the hardest thing in the world to explain. It's not something you learn in school. But if you haven't learned the meaning of friendship, you really haven't learned anything." ~ Muhammad Ali

  9. De volgende gebruiker bedankt ultddave voor deze nuttige post:

    Baloeke ( 9 May 2010)

  10. #16
    Geek   salmax's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 February 2008
    Locatie
    Absurdistan en beschamend om te zeggen waar ik vandaan kom
    Berichten
    2.000
    Bedankjes
    9.578
    Bedankt
    3.158 keer in 1.921 posts
    http://www.w3schools.com/
    hier kun je op computertalen
    waarvan ik html al volgde

  11. De volgende gebruiker bedankt salmax voor deze nuttige post:

    ultddave ( 9 May 2010)

  12. #17
    Beginner  
    Geregistreerd
    13 May 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    2 keer in 2 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geraar Bekijk bericht
    Ik zou graag mijn eigen website bouwen maar ken nieks van http en dit zou ik gratis willen doen + eigen domeinnaam, niet een onderdeel van de site waar ik het maak!!! Dus niet bv: www.lycos.be/eigen naam maar gewoon www.eigen naam.be!
    Bestaat er hiervoor een site en .be?
    Hallo Geraar,
    Het is voor iedereen mogelijk om een eigen website te bouwen, ongeacht je ervaring. Er bestaan tegenwoordig zo verschrikkelijk veel tools, tutorials, programma's en sites waar je je eigen site kan bouwen of het in ieder geval kan leren dat het overweldigend kan lijken. Toch zijn er een aantal makkelijke methoden om gratis je eigen website te bouwen en een domeinnaam te koppelen.

    Elke website die men bouwt heeft een domeinnaam nodig. Een domein is het adres van je website, je 'www punt nl' adres. Dit heb je zowiezo nodig. De prijzen van nieuwe domeinnamen verschillen nogal. Bij webhost Strato bestel je al een Belgische .be domeinnaam voor 0,79ct per maand.

    Je geeft verder duidelijk aan dat je een eigendomeinnaam wilt registreren i.p.v. een subdomain van een gratis website. Mijn advies om naar de Strato website te gaan: http://www.strato.nl/domains/index.html en daar een goedkoop .be domein te bestellen, dat vervolgens binnen enkele uren volledig wordt registreert, zodat je domeinnaam direct te gebruiken is. Als de domeinnaam definitief is geregistreerd ontvang je een mailtje met die mededeling.

    Je kan met het Strato Siteweb pakket direct een website erbij bestellen, althans die moet je dan nog wel zelf maken, maar je ontvangt er wel een handig programma bij die het grootste werk uit handen neemt. Met het programma livepages kun je een eigen website maken met max. 20 pagina's inclusief domeinnaam en persoonlijk e-mailadres zonder kennis nodig te hebben van HTML (de taal waarmee webpagina's worden opgebouwd). Dat is erg handig en je lost hiermee in jouw geval direct 2 problemen op. http://www.strato.nl/easyweb/siteweb/index.html

    Er is voor zover ik weet geen methode om een gratis site te maken mét een eigen gratis domeinnaam. Bij een gratis website moet volgens mij altijd een subdomein worden gebruikt van dat bedrijf, bijvoorbeeld mijneigenwebsite.webs.com
    Laatst gewijzigd door peenif; 13 May 2010 om 12:28 Reden: Geen links in de handtekening - zie forumreglement

  13. De volgende gebruiker bedankt James-1 voor deze nuttige post:

    ultddave (13 May 2010)

  14. #18
    Geek  
    Geregistreerd
    26 November 2006
    Berichten
    2.342
    Bedankjes
    415
    Bedankt
    1.232 keer in 973 posts
    En hoeveel bedraagt de premie die je nu krijgt voor al deze aanbevelingen?

  15. De volgende 3 gebruikers bedanken berger voor deze nuttige post:

    carl (13 May 2010), peenif (13 May 2010), ultddave (13 May 2010)

  16. #19
    Expert   kurt0015's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Gruitrode
    Berichten
    584
    Bedankjes
    113
    Bedankt
    186 keer in 97 posts
    Ey,

    Ik zou je http://www.1-eurohost.com/ aanraden ik zelf ben bij dit bedrijf ook begonnen met mijn eerste echte hosting en alles ging vlotjes. Momenteel zit ik bij een ander bedrijf omdat ik niet meer beschik over dergelijke kleine pakketten. Maar gewoon servers huur en dit nogal prijzig is bij Belgische bedrijven. Zeker als het dan gaat over een 2048 gb aan dataverkeer per server (zijn allemaal zeer grote websites).

    Het maken van een website hoeft ook helemaal niet moeilijk te zijn. Je kan gerust starten met een basis pakket. Zoals je hier al eerder aangeraden werd het 25 euro per jaar pakket. Indien je dan simpel je website wilt kunnen beheren zou je gebruik kunnen maken van een CMS systeem zoals Joomla, wordpress, e107, php-nuke, .. Hierdoor kan je alles aanpassen via een wysiwyg editor.

    Het installeren van deze systemen is ook niet bijzonder moeilijk. Vaker is het alles uploaden en vervolgens een setupje in je browser volgen.

  17. De volgende gebruiker bedankt kurt0015 voor deze nuttige post:

    ultddave (14 May 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. eigen website maken
    Door marco in forum Internet
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 8 May 2006, 21:27
  2. gratis website
    Door Timothy in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 9 April 2006, 17:02
  3. eigen website maken (gratis)
    Door jaco in forum Webdevelopment & Programming
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 31 March 2006, 18:27

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •