Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: out of memory

  1. #1
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.885
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.626 keer in 1.037 posts

    out of memory

    Ik heb onlangs twee geheugen kaartjes uitgetrokken , om te zien welk merk ze waren .
    Ik heb ze terug ingestoken , maar nu als er twee tot drie vensters open staan ,krijg ik een klein schermpje waar op staat "out of memory" . Hoe komt dat en hoe kan ik dat oplossen? Plus bij komend , als ik later het geheugen wil verhogen waar moet ik dan naar kijken ? Plus kan ik zomaar 2 gig bij steken , voor 4 gig te bekomen ? Er zitten nu 4 x 512MB in , of kan ik twee maal 2 gig er zomaar insteken , dan gebruik ik die 4x 512MB in een ander pc?
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  2. #2
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    27 March 2008
    Berichten
    26
    Bedankjes
    14
    Bedankt
    8 keer in 5 posts
    Om op uw bijkomende vraag te antwoorden. Wanneer u extra geheugen wilt bijsteken moet u ten eerste kijken naar het type dat uw moederbord ondersteunt. Is het DDR, DDR2 of DDR3? Want DDR past niet op een DDR2 slot en DDR3 niet op die van een DDR2 slot enzodoor.

    Het beste is om alle latjes van dezelfde fabrikant te nemen maar dit is niet echt noodzakelijk. U kan 2Gb latjes op uw moederbord prikken om 4GB te bekomen ja.

    Hou ook rekening met de kleurencode van de RAM slotjes. Als u bv. 2 blauwe en 2 zwarte ram slotjes hebt en u hebt 2 latjes van elk 2GB. Steek dan niet 1 latje in het blauwe slot en 1 latje in het zwarte maar steek de 2 latjes in een slot met dezelfde kleur.
    Heeft u nu 4 latjes van 1GB dan moet u niet op de kleuren letten, elk slotje moet toch gevuld worden met een latje

    Nog een klein puntje. Als u nieuwe latjes koopt, ga dan na of je moederbord voldoende voltage aanbiedt aan het ram geheugen. Sommige latjes vragen 2V en meer terwijl je mobo standaard 1.5V levert. Het is niet noodzakelijk, maar de prestaties van het ram geheugen worden wel niet volledig benut.
    Laatst gewijzigd door pyto; 20 May 2010 om 18:07

  3. De volgende gebruiker bedankt pyto voor deze nuttige post:

    ghost (20 May 2010)

  4. #3
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.885
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.626 keer in 1.037 posts
    Merci voor de uitleg pyto , die fout van out of memory zal wel opgelost worden , want dit gebeurd alleen bij facebook , het zal wel bij hun zijn .
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  5. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Best effe juist type van moederbord doorgeven, dan kan het opgezocht worden.
    Denk eraan dat onder XP niks aan 4GB hebt. Er wordt maar maximaal een 3GB herkent. De rest van de adressen zijn belegt door i/o.
    Dit geld ook immers voor de andere 32bit windows versies zoals vista en win7

  6. De volgende gebruiker bedankt PeterN voor deze nuttige post:

    ghost (20 May 2010)

  7. #5
    Geband  
    Geregistreerd
    21 May 2010
    Locatie
    Dilbeek
    Berichten
    122
    Bedankjes
    31
    Bedankt
    49 keer in 38 posts
    Denk eraan dat onder XP niks aan 4GB hebt.
    Ghost heb je een 32 of 64 bits systeem. Als je een 32 bits systeem hebt , is het nutteloos 4GB geheugen te plaatsen, omdat er maar 3 GB kan van gebruikt worden. Bij een 64 bits systeem kun je zelfs tot 128 GB gaan gebruiken. Dit is dan theoretisch want in de praktijk heb ik nog niet gehoord van een systeem dat gebruik maakt van 128 GB.

  8. #6
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.885
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.626 keer in 1.037 posts
    Het is indd een 32 bits , dan zal ik tot max 3 gig gaan , thnx voor de uitleg.
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  9. #7
    Geband  
    Geregistreerd
    21 May 2010
    Locatie
    Dilbeek
    Berichten
    122
    Bedankjes
    31
    Bedankt
    49 keer in 38 posts
    Het is indd een 32 bits , dan zal ik tot max 3 gig gaan , thnx voor de uitleg.
    Is heel graag gedaan.

  10. #8
    Erelid   carl's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 June 2006
    Locatie
    Halle/Gent
    Berichten
    2.409
    Bedankjes
    1.846
    Bedankt
    1.827 keer in 1.102 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door swake Bekijk bericht
    Als je een 32 bits systeem hebt , is het nutteloos 4GB geheugen te plaatsen, omdat er maar 3 GB kan van gebruikt worden.
    Even terzijde, het klopt grotendeels wat je hier zegt, er zijn wel 2 zaken die niet correct zijn: het is niet noodzakelijk 3 GB, het kan even goed 2.75 of 3.25 of weet ik veel wat zijn (om even te muggeziften ). Dat is afhankelijk van hoeveel ander geheugen(i/o) er is toegewezen.
    En het is niet altijd nutteloos om 4GB te plaatsen, in de meeste gevallen kan je enkel gebruik maken van dual channel met een symmetrische opstelling (2X2GB bijvb). Het is natuurlijk afhankelijk van de omstandigheden, maar vaak is een setje van 2X2GB even duur tot goedkoper dan 2 plaatjes appart te gaan aankopen.
    Ik vind het wel bijzonder vreemd dat je dit probleem uitsluitend op facebook hebt ? Welke browser gebruik je ?
    Laatst gewijzigd door carl; 22 May 2010 om 21:09

  11. De volgende gebruiker bedankt carl voor deze nuttige post:

    ghost (23 May 2010)

  12. #9
    Erelid   ghost's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 May 2005
    Locatie
    limburg
    Berichten
    2.885
    Bedankjes
    1.777
    Bedankt
    1.626 keer in 1.037 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carl Bekijk bericht
    Even terzijde, het klopt grotendeels wat je hier zegt, er zijn wel 2 zaken die niet correct zijn: het is niet noodzakelijk 3 GB, het kan even goed 2.75 of 3.25 of weet ik veel wat zijn (om even te muggeziften ). Dat is afhankelijk van hoeveel ander geheugen(i/o) er is toegewezen.
    En het is niet altijd nutteloos om 4GB te plaatsen, in de meeste gevallen kan je enkel gebruik maken van dual channel met een symmetrische opstelling (2X2GB bijvb). Het is natuurlijk afhankelijk van de omstandigheden, maar vaak is een setje van 2X2GB even duur tot goedkoper dan 2 plaatjes appart te gaan aankopen.
    Ik vind het wel bijzonder vreemd dat je dit probleem uitsluitend op facebook hebt ? Welke browser gebruik je ?
    Gewoon de internet explorer , maar we zijn hier niet de enigste , op facebook zijn er nog met dezelfde fout .Vandaag hebben we het nog maar ene keer gehad , misschien dat het nu in orde is.
    Mijn leugens zijn de waarheid , jullie logen tegen mij en dat is de waarheid

  13. #10
    Spyware Slayer   Rosty's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 May 2005
    Locatie
    Zandvliet/ Ledegem
    Berichten
    4.212
    Bedankjes
    1.205
    Bedankt
    2.705 keer in 1.758 posts
    @ Ghost: het is een intern probleem van Facebook hoor! Velen kunnen zelfs bij momenten nergens op reageren enzo.

  14. De volgende 2 gebruikers bedanken Rosty voor deze nuttige post:

    ghost (23 May 2010), PeterN (24 May 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. memory stick
    Door rippertje in forum Opslagmedia
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 29 December 2008, 23:09
  2. Out of Video Memory
    Door gerson in forum Grafische kaarten & monitors
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 26 November 2008, 17:12
  3. memory stick
    Door strikerfox in forum Opslagmedia
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 9 September 2007, 17:13
  4. Memory stick
    Door alfons in forum Opslagmedia
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 18 July 2007, 13:45
  5. Memory stick
    Door Martijnc in forum PC-randapparatuur en andere PC-hardware
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 3 July 2005, 19:08

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •