Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    9 May 2010
    Berichten
    11
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    3 keer in 3 posts

    Draadloos netwerk valt uit.

    Hallo

    Een tijd geleden is hier een draadloos netwerk geïnstalleerd.
    De eerste weken verliep alles vlot maar tegenwoordig valt het draadloos netwerk volledig weg.
    Er zijn dagen dat ik geen problemen hebben terwijl ik andere dagen, 5-6x per dag de router weer off on moet zetten.

    Soms valt hij even weg en heeft hij binnen een paar seconden terug verbinding maar meestal valt het signaal compleet weg en komt het niet meer terug tot ik mijn router off/on zet. Als ik dan op de ledjes kijk, branden ze hetzelfde vergeleken met als ik wel een draadloos signaalheb.
    Valt het draadloos signaal weg heb ik nog wel internet op de computer die verbonden is met een LAN kabel.

    Ik gebruik een HP laptop met windows 7 en norton internet security.
    De router is een D LINK DSL 2740B.

    Ik weet niet waar het probleem kan liggen. Ik gebruik mijn laptop geregeld op andere plaatsen en heb hier nooit problemen.

    Iemand raad?

  2. #2
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Het verliezen van connectie kan vele oorzaken hebben. Zoals jij het beschrijft denk ik dat je netwerk gestoord wordt door naburige draadloze netwerken.
    Wifi werkt op 2,4GHz maar om verschillende draadloze netwerken dicht bij elkaar te laten functioneren heeft men kanalen toegevoegd die net iets verschillen in frequentie. Zo stoort de ene wifi de andere wifi niet. Het kan dus zijn dat je gebuur kanaal 6 heeft en jij ook toevallig waardoor jullie elkaar storen.
    Ga naar de instelling pagina in de router door te surfen naar het ip adres waarop de router staat. Daar zal je bij 'wireless' ergens de instelling 'channel' zien die op een waarde van 3 tot 11 staat. Verander deze waarde eens met 3. Bv als deze op 6 staat, zet hem dan eens op 9 of op 3.
    Sla het op. Je verbinding zal verbreken hierdoor waarna je terug moet zoeken naar beschikbare netwerken. Log terug aan op jouw draadloosnetwerk (vul eventueel de beveiligingscode terug in) en probeer zo eens.

    Succes

  3. #3
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    9 May 2010
    Berichten
    11
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    3 keer in 3 posts
    Wat jij verteld kan zeer goed waar zijn.
    Er zijn soms 4 tot 6 andere netwerken (afhankelijk van waar ik mij bevindt).

    Als ik in de settings van de router kijk staat er:
    Channel: Auto
    Ik ken deze niet veranderen, hier is slechts 1 keuze?

    Onder deze setting staat er;
    Auto Channel Timer(min): 0

    Kiest de router automatisch zijn kanaal?
    Laatst gewijzigd door jelle2910; 10 May 2010 om 15:19

  4. #4
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Uw router zoekt op het moment dat hij wordt opgezet automatisch een kanaal. Best dit afzetten zodat je steeds hetzelfde kanaal hebt, en zoeken naar een vrij kanaal
    Ga naar de settings van je router. Kies bovenaan tabblad 'setup'. Aan de linker kant krijg je nu een menu wat je allemaal kan instellen. Kies het tweede, namelijk 'wireless setup'. In je venster verschijnt nu de draadloze instellingen.
    - Enable wireless : aan vinken
    - Wireless network Name (SSID) : Dit is de naam van je draadloos netwerk.
    - Enable auto channel scan : Dit niet aan vinken
    - Wireless Channel : Hier staat de frequentie met uw kanaal achter. Ik denk dat die standaard op 6 staat, dus zet dan deze eens op 9 of 11 ...
    - De rest laten staan.


  5. #5
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    9 May 2010
    Berichten
    11
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    3 keer in 3 posts
    Deze stond ingesteld channel 1,
    heb hem nu op 4 gezet.

    We zullen afwachten en bedankt voor je snelle reactie!

  6. #6
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Mocht het nog uitvallen, probeer je nog eens 3 verder te zetten. Lukt het niet dan horen we het wel

  7. #7
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    9 May 2010
    Berichten
    11
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    3 keer in 3 posts
    Op 4 merkte ik geen enkel verschil toen heb ik hem een keer op 13 gezet, viel die ook snel weg.
    Op channel 12 heeft hij nu 2,5 dag goed gewerkt maar hij viel net weer weg. Ik heb hem nu op 11 staan.

    Ik hoop dat er toch 1 is die goed functioneerd

  8. De volgende gebruiker bedankt jelle2910 voor deze nuttige post:

    PeterN (14 May 2010)

  9. #8
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Als je bv op 13 snel uit valt is het een teken dat iemand op dat kanaal zit. Dit stoort dan op jouw signaal en visa versa. Ga je naar 12 dan, zit je nog dicht tegen de andere frequentie en kunnen nog soms storingen voorkomen. Het hangt ook er vanaf hoe sterk de ander zijn signaal nog is. Neem je 11 zit je weer verder weg en heb je meer kans dat het niet meer gestoord wordt. Natuurlijk als je met velen dicht bijeen zit is er kans dat er weer iemand op 10 zit

  10. #9
    Up-to-date  
    Geregistreerd
    9 May 2010
    Berichten
    11
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    3 keer in 3 posts
    Ik heb channel 1, 4, 13, 12, 11, 8 en 6 geprobeerd maar hij blijft uitvallen. Het langste zonder weg vallen was op 12 :/

  11. #10
    Erelid   PeterN's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 May 2005
    Locatie
    Genk
    Berichten
    9.779
    Bedankjes
    9.879
    Bedankt
    15.592 keer in 6.003 posts
    Met meerdere draadloze netwerken in de buurt wordt het moeilijk.
    Om andere dingen uit te sluiten kan je nog:
    - kijken als je de laatste firmware hebt. Ga naar de instellingen van de router en kijk bij status welke firmware erin zit. De laatste firmware is 2.51 te downloaden hier.
    - je hebt ADSL. Eén van de nadelen van adsl is dat als de afstand te groot wordt en je een hoge snelheid hebt, er een slechte verbinding kan ontstaan. Je adsl lijn geeft te veel storingen waardoor er disconnecties ontstaan. Dit heeft niks met draadloos te maken maar met je verbinding tot jouw huis. Je kan eens proberen bekabeld te werken voor een tijd. Als hierbij de internet connectie niet wegvalt ben je zeker dat het niet aan die connectie tot je huis ligt. Heb je nog steeds de problemen kan je uw lijn laten testen , vragen hoever je van de centrale woont en eventueel de snelheid wat lager laten zetten waardoor je terug een stabiele connectie krijgt.
    - Als je draadloos connectie verliest, kan je eens naar de router surfen door gewoon het ip in te geven in de adresbalk van je browser. Zo kan je nagaan als de connectie tussen laptop en router uit ligt of tussen je router en je provider. In je router kan je naar status gaan waar je de huidige status van je adsl ziet (connected). Je kan ook eventueel in de router het status logje bekijken als je daar wijzer uit wordt wat er gaande is?
    - Probeer niet te ver van de router te gaan. De afstand draadloos is heel willekeurig en hangt echt van wat er in de omgeving staat. Veel beton (ijzer) zoals moderne gebouwen geven sneller problemen. Ook betonnen trappen, kelders etc waardoor het signaal moet gaan.

    Het zijn enkele dingen die je na kan gaan om wijzer te worden waar het probleem juist ligt.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. draadloos netwerk via router valt soms uit
    Door Red Wodka in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 22 August 2008, 08:13
  2. draadloos netwerk valt af en toe uit
    Door Dirkske1 in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 18 August 2008, 17:04
  3. Netwerk valt uit
    Door Sharpeye in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 6 April 2008, 13:19
  4. Probleem draadloos netwerk valt uit bij netstroom
    Door seba in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 20 October 2006, 23:48
  5. Draadloos netwerk + netwerk via router
    Door Gertjeeuuhh in forum Netwerken en internetproviders
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 21 May 2006, 21:48

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •