Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: opslaan als jpg

  1. #1
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Berichten
    129
    Bedankjes
    26
    Bedankt
    15 keer in 13 posts

    opslaan als jpg

    ik heb pc geformateerd en terug XP prof en CS2 geïnstalleerd, en ik merk nu, dat wanneer ik iets maak in photoshop cs2, en dan "één laag maken" en daarna "opslaan als" kies, ik enkel keus heb tussen PSD, PDF, RAW, PNG en TIFF
    ik had vroeger een grotere lijst waar ik "JPG of JPEG" kon kiezen, en dan een nieuw venster kreeg waar ik de compressie kon instellen van 1 tot 12
    iemand enig idee, hoe ik mijn oude toestand terug kan krijgen, of waar ik opslaan als JPG kan vinden
    ik heb ook "adobe reader 9" geïnstalleerd, of heeft dit er niks mee te maken
    alvast bedankt

  2. De volgende gebruiker bedankt Gilberto voor deze nuttige post:

    peenif (29 May 2010)

  3. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.822
    Bedankjes
    15.634
    Bedankt
    36.995 keer in 15.331 posts
    Ik denk dat je, net als bij PaintShopPro, de bestandsvoorkeuren moet instellen binnen je programma; zodat de nodige dll's kunnen geladen worden of bijgewerkt.
    Adobe Reader heeft hier niks mee te maken hoor, da's een lezer gewoon om pdf bestanden te bekijken.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  4. #3
    Erelid   Baloeke's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Beverst
    Berichten
    8.375
    Bedankjes
    19.867
    Bedankt
    14.256 keer in 6.986 posts
    CS2 ken ik eigenlijk niet, maar op belgiumdigital zag ik wat staan
    Omdat de afbeelding nog op 16bit per kleurpixel staat. Voor JPG moet dit 8bit zijn.
    Misschien heeft het hier iets mee te maken.
    Groetjes Baloeke
    De beste manier om een probleem op te lossen, is de humor ervan te ontdekken.

  5. #4
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    Inderdaad kan een 16 bits afbeelding niet worden opgeslagen als JPG, kijk eens bij Image > Mode en daar 8 bits aanvinken, dan zal bij 'opslaan als' JPG wel beschikbaar zijn in de keuzelijst.

  6. De volgende gebruiker bedankt peenif voor deze nuttige post:

    Baloeke (29 May 2010)

  7. #5
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Berichten
    129
    Bedankjes
    26
    Bedankt
    15 keer in 13 posts
    probleem opgelost, allen bedankt
    ik heb al altijd mijn photoshop werkjes opgeslagen als jpg, om dan up teloaden en te laten afdrukken, en nu ik dit hoor zou ik willen weten zal je echt verschil zien in het afgedrukte resultaat als ik 16 bit kies en op een ander formaat opsla

  8. De volgende gebruiker bedankt Gilberto voor deze nuttige post:

    peenif (29 May 2010)

  9. #6
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Berichten
    129
    Bedankjes
    26
    Bedankt
    15 keer in 13 posts
    nog iets vergeten, hoe kan ik die 8bit vast zetten, want ik zie dat ik telkens ik een nieuw blad neem en "opslaan als" kies steeds de 16bit aangevinkt staat

  10. #7
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    ik heb al altijd mijn photoshop werkjes opgeslagen als jpg, om dan up teloaden en te laten afdrukken, en nu ik dit hoor zou ik willen weten zal je echt verschil zien in het afgedrukte resultaat als ik 16 bit kies en op een ander formaat opsla
    Neen geen verschil en bovendien zullen uw bestanden te groot worden om te uploaden, bovendien betwijfel ik of fotolabo's andere formaten dan jpeg ondersteunen.

    hoe kan ik die 8bit vast zetten, want ik zie dat ik telkens ik een nieuw blad neem en "opslaan als" kies steeds de 16bit aangevinkt staat
    Normaal opent Photoshop een jpeg in de bitmodus waarin die is opgeslaan op de harde schijf. De enige reden die ik kan bedenken waarbij een jpeg is opgeslagen in 16 bits is bij het 'openen als' Camera Raw bestand en die dan in Camera Raw opslaan als jpeg - dan behoudt die foto zijn 16 bits omdat Camera Raw in 16 bits modus werkt. Dit is uiteraard ook zo bij het converteren van een Raw bestand naar jpeg. Echter en dit begrijp ik niet...een 16 bits jpeg opent normaal in Photoshop automatisch in de Camera Raw plug-in.

    Indien de 16 bits modus bij jou aangevinkt staat is het dus ook een 16 bits jpeg, zet deze om naar de 8 bits modus en sla die op (niet opslaan als), bij het heropenen zal die dan effectief ook in 8 bits modus openen. Controleer ook even of alle filters beschikbaar zijn, artistic filters en brush strokes bv. zijn niet beschikbaar met een 16 bits jpeg.

  11. #8
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Berichten
    129
    Bedankjes
    26
    Bedankt
    15 keer in 13 posts
    het lukt maar niet om het vast te zetten, ik kies "bestand" - "nieuw" en dan staat de modus op 16bit, ik verander naar 8bit, sla gewoon op, open opnieuw en inderdaad de modus staat op 8bit
    dan doe ik weer "bestand" - "nieuw", en weer staat het op 16bit
    ik gebruik al meer dan een jaar CS2, en heb de modus nooit moeten aanpassen, altijd stond hij direct op 8bit
    maar sinds ik hem opnieuw geïnstalleerd heb, is dit veranderd

  12. #9
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    Kijk eens in de dialoogbox van uw nieuwe document bij kleurmodus - daar kan je kiezen normaal moet daar staan RGB en 8 bits zoniet moet je daar 16 bits veranderen naar 8 bits.

  13. #10
    Gevorderd  
    Geregistreerd
    8 November 2005
    Berichten
    129
    Bedankjes
    26
    Bedankt
    15 keer in 13 posts
    ja, dat doe ik, en dan lukt het wel, maar het moet toch op de één of andere manier mogelijk zijn, dat wanneer een nieuw document geopend wordt, hij automatisch 8bit kiest
    ik heb mij al suf gezocht, maar zonder resultaat, naar een instelling waar staat "altijd 8bit kiezen" kan aanvinken
    het moet toch ergens bestaan, want zoals ik al zei opende hij vroeger altijd nieuwe bestanden in 8bit, zonder dat ik iets moest veranderen

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. opslaan pps
    Door liza in forum Office
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 30 November 2007, 20:40
  2. opslaan
    Door Swatje in forum Overige software
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 22 June 2006, 12:15
  3. dvd opslaan
    Door jaco in forum Audiovisueel
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 15 November 2005, 22:19
  4. beeld opslaan in Jpg
    Door stefje in forum Discussie over tips & trucs
    Reacties: 10
    Laatste bericht: 20 July 2005, 10:18

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •