Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
    Up-to-date  
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    7 keer in 7 posts

Uitroep Laptop met windows 7 gecrasht !!

Hallo allemaal.

Ik ben al een aantal weken bezig om malware van me pc te halen (het lukte nog niet heel erg) zie hier de posts daar van. http://www.minatica.be/threads/70541...op-met-popups.

Maar nu is me laptop gecrasht. zo maar op eens starte hij niet meer op.
    wanneer ik hem aan zet geeft hij aan dat hij windows niet kan starten en geeft twee opties aan:
    - automatisch herstel (hij scant maar kan het probleem niet vinden)
    - pc opnieuw opstarten (krijg ik gewoon weer de zelfde opties te zien)

Ook heb ik geprobeerd om naar een herstel punt te gaan maar ook dit had geen effect.
    Als laatste heb ik een oude Acer restore dvd gebruikt het leek als of dat ging lukken maar toen gaf hij steeds aan plaats de volgende disk, ik dus de 2e dvd er in gedaan. toen gaf hij direct weer aan 'plaats de volgende disk' wanner ik nu dvd 1 er in doe zegt hij plaats de juiste image disk.

De acer restore dvd die ik heb. is gemaakt voor dat ik windows 7 er op heb geinstalleerd ik weet niet of dit het probleem is warom de disk niet werkt.

om een lang verhaal kort te maken.
    mijn acer aspire 5738g wil niet meer opstarten.
    graag wil ik weten hoe ik dit kan verhelpen (of dit ook kan)
    En hoe ik mijn bestanden op de C. schijf nog kan behouden (redden)

Mijn dank is groot bij hulp

groeten Frank

Geek   dannyma's schermafbeelding
    Bedankjes
    772
    Bedankt
    1.012 keer in 798 posts
    Met opstarten van je laptop op F 8 blijven drukken tot je menu krijgt daar kan je recovery doen en zo je laptop terug in orginele staat terug laten werken .
    Opletten : alles wordt verwijdert .
    Maar in met menu zijn nog andere oplossingen dus doe maar is F8 en beslis wat je wil .

Up-to-date  
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    7 keer in 7 posts
    Ik heb in dat menu kunnen instellen dat hij niet gelijk na een fout opnieuw opstart. hierdoor heb ik een fout report kunne lezen dus die zal ik hier even posten ik hoop dat jullie er wat mee kunnen.

Report:

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.
    if this is te first time you see this, restart your computer.
    if it appeers again follow these steps.

check for viruses on your computer. remove any newly installed hard drives or hard drive controllers.
    check your hard drive to make sure it is propely configured and terminated.
    Run CHKDSK /F to check for harddrive corruption an then restart your computer.

Technical info:
    *** Stop: 0x0000007B (0x80786B58, 0xC000000D, 0x00000000, 0x00000000)

Dit is wat hij aan geeft in een blauw scherm.
    Laatst gewijzigd door frankie3; 7 september 2010 om 22:29

4. De volgende gebruiker bedankt frankie3 voor deze nuttige post:

peenif ( 8 september 2010)

Up-to-date  
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    7 keer in 7 posts
    Ik heb F8 geprobeerd maar geen van alle werkte ik zal straks nog even proberen. maar ik hoop natuurlijk dat er nog een optie is om me laptop weer terug te krijgen zonder verlies van bestanden.

6. De volgende gebruiker bedankt frankie3 voor deze nuttige post:

peenif ( 8 september 2010)

mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Bedankjes
    12.473
    Bedankt
    29.787 keer in 11.155 posts
    Ik vrees dat je acties in het Hijackthisforum te laat zijn gekomen, het virus heeft zo te zien je bootsector aangetast.
    Je bent nu een prima klant voor de Ultimate Boot CD. Deze staat boordevol tools en geven je de mogelijkheid om zaken te repareren (of compleet naar de haaien te helpen). Alles is in het Engels, ik hoop dat het geen hinderpaal is.
    Bij het opstarten van je laptop moet je in de BIOS zien te geraken (kan de toets Delete, Tab of F2 zijn, naargelang je pc) om daar de opstartinstellingen aan te passen. Zet als bootmedium de cd-rom als eerste, zorg ervoor dat het schijfje op zijn plaats zit. Het laden duurt wel even, krijg je de vraag of internet ook moet aangesproken worden, klik je op 'Y' zodat de antivirus of andere progs kunnen geupdate worden.
    En verder... is moeilijk te vertellen zonder het systeem voor je neus te hebben.

Medewerkers gevraagd voor IT-nieuws, Windows all, Besturingssystemen!!! Ben je gemotiveerd? Contacteer dan één van de admin's

8. De volgende 2 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

dannyma ( 8 september 2010), peenif ( 8 september 2010)

Geek   dannyma's schermafbeelding
    Bedankjes
    772
    Bedankt
    1.012 keer in 798 posts
    Ja de schijf kan je nog reden als je ze externe gaat aansluiten op andere pc en zo wat belangrijk is kopieren als het nog mogelijk is want wat ik vrees en hoop niet het geval is je hd stuk is en je nieuwe zal moeten plaatsen om zo je recovery te doen met je dvd's want dat ze niet meer werken lijkt op dat de hd niets meer wil wegschrijven .

Up-to-date  
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    7 keer in 7 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dannyma Bekijk bericht
    Ja de schijf kan je nog reden als je ze externe gaat aansluiten op andere pc en zo wat belangrijk is kopieren als het nog mogelijk is want wat ik vrees en hoop niet het geval is je hd stuk is en je nieuwe zal moeten plaatsen om zo je recovery te doen met je dvd's want dat ze niet meer werken lijkt op dat de hd niets meer wil wegschrijven .

Hey ik las het net maar ik snap de eerste zin niet helemaal:
    Ja de schijf kan je nog reden als je ze externe gaat aansluiten op andere pc en zo wat belangrijk is kopieren als het nog mogelijk is.

bedoel je hier mee dat ik me HD aan moet sluiten op andere pc? want heb zelf geen idee hoe dat moet.
    of moet ik hiervoor naar een duure computer winkel?

Wel bedankt voor de hulp allemaal

Up-to-date  
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    7 keer in 7 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door compuchrisje Bekijk bericht
    Ik vrees dat je acties in het Hijackthisforum te laat zijn gekomen, het virus heeft zo te zien je bootsector aangetast.
    Je bent nu een prima klant voor de Ultimate Boot CD. Deze staat boordevol tools en geven je de mogelijkheid om zaken te repareren (of compleet naar de haaien te helpen). Alles is in het Engels, ik hoop dat het geen hinderpaal is.
    Bij het opstarten van je laptop moet je in de BIOS zien te geraken (kan de toets Delete, Tab of F2 zijn, naargelang je pc) om daar de opstartinstellingen aan te passen. Zet als bootmedium de cd-rom als eerste, zorg ervoor dat het schijfje op zijn plaats zit. Het laden duurt wel even, krijg je de vraag of internet ook moet aangesproken worden, klik je op 'Y' zodat de antivirus of andere progs kunnen geupdate worden.
    En verder... is moeilijk te vertellen zonder het systeem voor je neus te hebben.

Hiermee ben ik zeker al mijn bestanden kwijt ??

Up-to-date  
    Bedankjes
    8
    Bedankt
    7 keer in 7 posts
    Ik heb de boot cd gedownload en gebrand.

Ook heb ik even op de site gekeken wat het nou precies is. en ik begin het wel te begrijpen.
    als ik het goed is kan je met deze cd een hele hoop omdat er een hoop tools bij opstaan.
    nou zat ik even in die hele lijst te kijken.
    maar ja welke moet ik dan gebruiken
    Miss boot managment of data recovery proberen dit leken de meest relevante opties of niet ?

Ik zal die hele site ook nog even doorspitten voor info leer ik ook weer wat.

13. De volgende gebruiker bedankt frankie3 voor deze nuttige post:

compuchrisje ( 9 september 2010)

mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Bedankjes
    12.473
    Bedankt
    29.787 keer in 11.155 posts
    Je bent je data pas kwijt als je opnieuw formatteert en herinstalleert, en dan zijn er nog zaken die je nadien kan recoveren, alhoewel nooit volledig. Vermits de bootsector is aangetast, zou ik daar alvast beginnen kijken, dus ook de opstartbestanden. Verder alles wat met virussen of malware te maken heeft.
    Het aansluiten als tweede schijf bij een andere computer zou een mogelijkheid zijn, maar dan moet je wel iemand vinden die dat voor je wil doen als je het zelf niet aandurft.

Medewerkers gevraagd voor IT-nieuws, Windows all, Besturingssystemen!!! Ben je gemotiveerd? Contacteer dan één van de admin's

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

1. Vista Home Laptop Gecrasht ?
    Door Pheo in forum Windows
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 26 september 2009, 01:08
  2. usb-stick gecrasht
    Door rommeke in forum Opslagmedia
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 11 januari 2009, 18:58
  3. HDD gecrasht?
    Door wof1037 in forum Opslagmedia
    Reacties: 13