Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Malware docter

  1. #1
    Gevorderd   Sinkfun's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 September 2006
    Locatie
    aan de kust
    Berichten
    113
    Bedankjes
    60
    Bedankt
    94 keer in 58 posts

    Malware docter

    Dag beste minatica leden.

    ik heb net een laptop gekregen die ik 'virus vrij' moet maken.
    als deze opstart komt er een popup van 'malware docter' met de meding dat de pc vol virusen zit.

    ben op dit moment bezig met de pc te scannen met clamwin en Mbam. Iemand een idee wat ik nog meer kan doen om deze pc virusvrij te maken?
    *Alles hierboven gezegd is eigen mening, en daarom niet gebaseerd op feiten, Bij eventuele vergissingen gelieve mij te corrigeren*
    Sinkfun

  2. #2
    mam@minatica   compuchrisje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 May 2005
    Locatie
    Waasland
    Berichten
    18.837
    Bedankjes
    15.650
    Bedankt
    37.025 keer in 15.347 posts
    Zoals je ziet, ga zelfs ik te rade bij onze spyware slayers.

    Helpers altijd welkom! Contacteer één van onze admins voor meer info.

  3. De volgende 3 gebruikers bedanken compuchrisje voor deze nuttige post:

    Obsessed ( 8 September 2010), salmax ( 8 September 2010), Sinkfun ( 8 September 2010)

  4. #3
    Gevorderd   Sinkfun's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 September 2006
    Locatie
    aan de kust
    Berichten
    113
    Bedankjes
    60
    Bedankt
    94 keer in 58 posts
    Ok, ik zal dan zelf ook maar eens een hijackthis logje maken, hopelijk kunnen jullie er iets mee;

    heb MBAM ook in veilige modus gerund, en idd. terug gewoon was 'malware docter' terug super actief.

    grtz. Sink
    *Alles hierboven gezegd is eigen mening, en daarom niet gebaseerd op feiten, Bij eventuele vergissingen gelieve mij te corrigeren*
    Sinkfun

  5. #4
    Beginner  
    Geregistreerd
    7 August 2010
    Berichten
    1
    Bedankjes
    0
    Bedankt
    1 keer in 1 post

    Glimlach opschonen laptop

    Hallo,

    Ga naar taakbeheer dat is bij mij bv. shift,ctrl,escape tegelijkertijd indrukken. Ga naar processen en leg een aantal van die verdachte processen stil want Malware docter zit erbij. Blijf af van processen met de extensie svc. Download Malwarebytes als je het nog niet hebt. Het is freeware en werkt uitstekend. Download een trial version van NOD32 één maand free. Installeer Malwarebytes en je zal gegarandeert enkele virussen vinden maar geen 100. De pop-ups die zich telkens aanmelden willen de gebruiker er gewoon toe aanzetten hun software te instaleren, of te kopen, doe dat dus zeker niet. Nadat je Malwarebytes hebt gedraaid zal deze de verdachte bestanden automatisch in quarantaine plaatsen. Verwijder ze. Draai nu NOD32 deze anti virusscanner zal waarschijnlijk ook nog wel iets vinden. Tip: vooraleer met scannen te beginnen verwijder eerst alle anti-virus software.
    Groetjes

  6. De volgende gebruiker bedankt harleyred voor deze nuttige post:

    Sinkfun ( 8 September 2010)

  7. #5
    Gevorderd   Sinkfun's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 September 2006
    Locatie
    aan de kust
    Berichten
    113
    Bedankjes
    60
    Bedankt
    94 keer in 58 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harleyred Bekijk bericht
    Hallo,

    Ga naar taakbeheer dat is bij mij bv. shift,ctrl,escape tegelijkertijd indrukken. Ga naar processen en leg een aantal van die verdachte processen stil want Malware docter zit erbij. Blijf af van processen met de extensie svc. Download Malwarebytes als je het nog niet hebt. Het is freeware en werkt uitstekend. Download een trial version van NOD32 één maand free. Installeer Malwarebytes en je zal gegarandeert enkele virussen vinden maar geen 100. De pop-ups die zich telkens aanmelden willen de gebruiker er gewoon toe aanzetten hun software te instaleren, of te kopen, doe dat dus zeker niet. Nadat je Malwarebytes hebt gedraaid zal deze de verdachte bestanden automatisch in quarantaine plaatsen. Verwijder ze. Draai nu NOD32 deze anti virusscanner zal waarschijnlijk ook nog wel iets vinden. Tip: vooraleer met scannen te beginnen verwijder eerst alle anti-virus software.
    Groetjes
    Heb zowel in veilige modus als gewoon gescanned,
    in veilige modus heeft hij er veel gevonden.

    in het geval van taakbeheer, bepaald van die processen starten zichzelf gewoon terug opnieuw op, nog geen seconde later. dus veel nut heeft het niet.

    Ik zal ondertussen gewoon wachten op de spywareslyers die m'n hjackthis logje (http://www.minatica.be/threads/70902...Malware-docter) kunnen bekijken.

    toch bedankt voor je reactie,

    mvg. Sinkfun
    *Alles hierboven gezegd is eigen mening, en daarom niet gebaseerd op feiten, Bij eventuele vergissingen gelieve mij te corrigeren*
    Sinkfun

  8. #6
    Erelid   peenif's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 December 2005
    Locatie
    De mooiste stad van Vlaanderen : Brugge
    Berichten
    5.084
    Bedankjes
    26.621
    Bedankt
    15.012 keer in 5.620 posts
    Ik zal ondertussen gewoon wachten op de spywareslyers die m'n hjackthis logje (http://www.minatica.be/threads/70902...Malware-docter) kunnen bekijken.
    Simply the best.

  9. De volgende 3 gebruikers bedanken peenif voor deze nuttige post:

    compuchrisje ( 9 September 2010), Juisterr (13 September 2010), Sinkfun ( 8 September 2010)

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Momenteel bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

  1. Malware op pc
    Door urbain in forum HijackThis
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 16 July 2010, 16:52
  2. malware
    Door STEENE in forum HijackThis
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 4 March 2010, 10:37
  3. Win32: malware-gen
    Door Spike in forum Malware
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 21 November 2009, 17:16
  4. malware docter
    Door scootermx99 in forum Malware
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 27 May 2009, 20:48

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •